2012-03-20, 18:57
Medlem
Hallå! Jag har två motivationstal. Ett har jag skrivit själv, och det andra hittade jag på internet. Den ena handlar om läkare, den andra om ingenjör.

Jag skingrade mina tankar och med stetoskopet hängande runt halsen, den uppvikta rockkragen, gick jag med bestämda steg genom avdelningen och kände mig som den superhjälte jag alltid velat vara. Min övernaturliga kraft var inte röntgensyn, oövervinnerlig styrka eller att kunna flyga. Det var förmågan att bota, lindra och trösta
Hur vi kan använda vår världs lagar till vård fördel är min lidelse; den nyfikenhet som sedan vår födsel förblir, och vårt sätt att förenkla och effektivisera alla människors vardag genom det. Det är min gåva till världen. En gåva som jag så älskar att överlämna.

Jag tänkte om någon av er kunde skriva ett liknande "motivationstal". Jag vill gärna ha en om Pilot, men även om något valfritt. Här har ni chans och vara fulla med inspiration!

Observera att jag inte vill ha en motivationstal om något inom biologi, kemi eller Fysik, eftersom jag anser att mina två motivationstal går in en aning på yrken inom det.

Och ja. Detta är en skoluppgift. Jag tyckte att den passade bättre här eftersom det oftast är folk med yrkes/utbildnings-drömmar som kommer hit.

Edit: Jag tycker däremot att mitt andra motivationstal, den om ingenjör, är mer ett motivationstal som är om forskare/uppfinnare. Så om ni kommer på en bra motivationstal om ingenjör så skriv gärna ner den!

Glöm inte att ni även kan ge synpunkter om de två motivationstal som jag redan har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in