2012-03-20, 15:45
Medlem
Jag går just nu igenom mina lönebesked från 2011 och upptäckte att mellan "SUMMA LÖN OCH ERSÄTTNINGAR" och "NETTO ATT UTBETALA" så kommer en liten flik med något som heter "Skattsedel ej lämna" (meningsbyggnaden är häpnadsväckande...) och en avdragen summa.
Mitt lönekontor eller arbetsgivare har aldrig meddelat mig om någon skattsedel så jag tänkte ringa dem idag eller i morgon men jag tänkte höra med någon som är mer utbildat på ämnet innan jag tar upp det med dem.

Vad kan jag kräva av dem? Ska jag vända mig till kommunens skattekontor istället?
Citera
2012-03-20, 16:17
Medlem
Har du inte lämnat in en A-skattemedel så dras en extra del av llönen som preliminärskatt. Det är din uppgift att lämna in den så du kan inget kräva.
Citera
2012-03-20, 16:17
Medlem
Skattsedel är en kvarleva från tiden utan internet, den lönekärring som inte klarar av att ta reda vilken skattetabell en viss person tillhör ska byta jobb.
Oavsett får du tillbaka om dom dragit för mycket och får betaa om dom dragit för lite (pengar som du bränt redan)
Citera
2012-03-20, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheef
Skattsedel är en kvarleva från tiden utan internet, den lönekärring som inte klarar av att ta reda vilken skattetabell en viss person tillhör ska byta jobb.
Oavsett får du tillbaka om dom dragit för mycket och får betaa om dom dragit för lite (pengar som du bränt redan)

Hon är en lite blåst kärring... Men vad ska jag göra då?
Det handlar om 350kr i månaden sedan december 2010 = 14*350=4550kr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in