Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-03-20, 10:21
  #1
Medlem
perseveres avatar
Jag har träffat lite olika tjejer på sista tiden men det har kristalliserats till att jag har slutat prata med de andra och fokuserat på den tjej som jag har mest intresse för. Det har funkat fint, vi har träffats rätt många gånger nu under tre veckor och haft sex ett par gånger.

Saken är den att den fysiska biten fungerar jättebra. Hon gillar att kyssas, mysa och ha sex och tar initiativ till det rätt så mycket. Men min magkänsla säger att något är fel när det kommer till resten. Först trodde jag att det var nervositet som jag hade när vi pratade men ju mer tiden har gått ju mer inser jag att hon kanske inte har något intresse i mitt liv och vad som är viktigt för mig, hon ställer aldrig frågor utan det är jag som frågar och hon släpper inte in mig i hennes känsloliv alls. Jag försöker dela med mig av det som är viktigt för mig i mitt liv men det känns som om hon inte bryr sig.

Det är som att det fysiska finns där men att känslorna bakom inte finns. Som att hon inte bryr sig och använder det fysiska för att sätta plåster över det. Har försökt att prata om det men det men det går liksom inte fram. Jag är vältränad och har en fin kropp så jag misstänker att hon kanske bara vill ligga med mig men skiter i resten.

Det känns som jag borde dumpa henne, fast det vore fint med en utomståendes uppfattning.
Citera
2012-03-20, 10:24
  #2
Medlem
Varför dumpa henne nu? Leta efter en ny tjej men ha se under tiden?
Citera
2012-03-20, 10:27
  #3
Medlem
toczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persevere
Jag har träffat lite olika tjejer på sista tiden men det har kristalliserats till att jag har slutat prata med de andra och fokuserat på den tjej som jag har mest intresse för. Det har funkat fint, vi har träffats rätt många gånger nu under tre veckor och haft sex ett par gånger.

Saken är den att den fysiska biten fungerar jättebra. Hon gillar att kyssas, mysa och ha sex och tar initiativ till det rätt så mycket. Men min magkänsla säger att något är fel när det kommer till resten. Först trodde jag att det var nervositet som jag hade när vi pratade men ju mer tiden har gått ju mer inser jag att hon kanske inte har något intresse i mitt liv och vad som är viktigt för mig, hon ställer aldrig frågor utan det är jag som frågar och hon släpper inte in mig i hennes känsloliv alls. Jag försöker dela med mig av det som är viktigt för mig i mitt liv men det känns som om hon inte bryr sig.

Det är som att det fysiska finns där men att känslorna bakom inte finns. Som att hon inte bryr sig och använder det fysiska för att sätta plåster över det. Har försökt att prata om det men det men det går liksom inte fram. Jag är vältränad och har en fin kropp så jag misstänker att hon kanske bara vill ligga med mig men skiter i resten.

Det känns som jag borde dumpa henne, fast det vore fint med en utomståendes uppfattning.

She's a slut!

Bästa är att du inte bryr dig om henne, visa att du ENDAST bryr dig om henne för hennes kropp så ni e på samma nivå, om hon då sen skulle komma o gnälla "buhu du e player, du bryr dig bara om ligg o min kropp" så säger du bara "jag är bara som du är mot mig, sluta gnäll kärring o sära!"

Samtidigt träffar du andra som har lite vett i skallen
Citera
2012-03-20, 10:28
  #4
Medlem
Jodkulas avatar
Det låter ju som att hon tror att ni är KK och du tror att ni är tillsammans. Ni får väl reda ut vad ni är.
Citera
2012-03-20, 10:31
  #5
Medlem
intekuls avatar
Det är bara att berätta för henne hur du känner. Hon kanske inte vill ha mer än en knullkompis och då är ni inte rätt för varandra.
Citera
2012-03-20, 10:31
  #6
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jodkula
Det låter ju som att hon tror att ni är KK och du tror att ni är tillsammans. Ni får väl reda ut vad ni är.

Indeed
Citera
2012-03-20, 10:35
  #7
Medlem
Core.s avatar
Spela mad samma kort någon månad, så ska du se att det tar sig.
Citera
2012-03-20, 10:37
  #8
Medlem
perseveres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lariend
Varför dumpa henne nu? Leta efter en ny tjej men ha se under tiden?

Har väldigt svårt att ha sex med någon som inte har respekt för vem jag är och bara är intresserad av mig för min kropp. Wow, undrar hur många killar som har sagt det i världshistorien. :P


Citat:
Ursprungligen postat av tocz
She's a slut!

Bästa är att du inte bryr dig om henne, visa att du ENDAST bryr dig om henne för hennes kropp så ni e på samma nivå, om hon då sen skulle komma o gnälla "buhu du e player, du bryr dig bara om ligg o min kropp" så säger du bara "jag är bara som du är mot mig, sluta gnäll kärring o sära!"

Samtidigt träffar du andra som har lite vett i skallen

Saken är ju att hon inte är det, det är därför jag gillar henne. Hon har massvis med egenskaper som går tvärtemot vad det innebär att vara en slut och just därför jag har valt henne bland de tjejer som jag träffade.


Citat:
Ursprungligen postat av Jodkula
Det låter ju som att hon tror att ni är KK och du tror att ni är tillsammans. Ni får väl reda ut vad ni är.

Har sagt till henne att jag inte är intresserad av något kort utan letar efter något mer seriöst så hon borde väll ha förstått det? :/
Citera
2012-03-20, 10:48
  #9
Medlem
En person som aldrig frågar dig om saker som rör ditt liv är inte intresserad av dig som person, så jag skulle nog säga att hon bara är ute efter sex.

Men det finns ju alltid undantag! Fråga henne vad hon vill få ut av "er"!

Lycka till!
Citera
2012-03-20, 11:00
  #10
Medlem
perseveres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av someoneoutthere
En person som aldrig frågar dig om saker som rör ditt liv är inte intresserad av dig som person, så jag skulle nog säga att hon bara är ute efter sex.

Men det finns ju alltid undantag! Fråga henne vad hon vill få ut av "er"!

Lycka till!

Det är ju så jag känner också. Är man intresserad av att veta mer om någon så försöker man ju lära känna och förstå personen genom att dels berätta om egna erfarenheter om samma sak och genom att fråga.

Tack. Har sonderat lite runt den frågan och hon har svarat undvikande, bytt ämne eller typ börjat hångla.
Citera
2012-03-20, 11:10
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persevere
Det är ju så jag känner också. Är man intresserad av att veta mer om någon så försöker man ju lära känna och förstå personen genom att dels berätta om egna erfarenheter om samma sak och genom att fråga.

Tack. Har sonderat lite runt den frågan och hon har svarat undvikande, bytt ämne eller typ börjat hångla.

Illa...du bör nog kila vidare om du är ute efter ett förhållande
Citera
2012-03-20, 12:08
  #12
Medlem
Clayton80s avatar
En del människor har svårt för att släppa andra människor inpå sig. Det kan vara anledningen till att hon inte frågar dig så mycket om såna saker - det är lätt att det leder till en boomerangfråga, att hon i sin tur behöver öppna upp sig, vilket hon inte vill. Av någon anledning känner hon sig inte bekväm med det, men det kan ju bero på att ni ändå inte träffats särskilt länge, att det tar längre tid för henne att släppa någon inpå sig känslomässigt. Eller också kanske hon vill att er relation ska vara på en mer ytlig nivå, att hon har haft såna förhållanden tidigare och tycker att det funkat för henne, alternativt att hon blivit sårad i tidigare relationer och därför inte vill riskera att bli sårbar på nytt. Man ska nog passa sig lite för att tro att att ha ett förhållande betyder samma sak för alla personer - du kan tycka att man i ett förhållande är väldigt öppna mot varandra, medan hon föredrar att vara mer reserverad.

Troligen uppskattar hon på något plan att du anstränger dig för att hon ska ha det bra i er relation, vilket kan göra sexet bättre, men det verkar som flera sagt att hon kanske inte är ute efter något djupare och då kan hon också tycka att det är obekvämt med såna frågor, att hon märker att du vill ha mer.

Därmed inte sagt att det är något "kortvarigt" hon är ute efter - kanske hon vill att ni ska ha en sexuell relation under en längre tid, men att den inte ska gå djupare? Att ta upp frågan med henne, "vill du bara ha mig för sex?", kan ge en reflexmässig reaktion att hon självklart inte vill bara det, för hon vill kanske inte att du ska se henne på det sättet, som en kvinna som kan ha sex bara för att det är skönt snarare än för att hon är kär. Underskatta inte hur mycket kvinnor kan vara defensiva kring hur de uppfattas på det här planet. Men ni bör nog ha den här diskussionen ändå, förr eller senare.

Vad jag skulle föreslå är helt klart att du funderar på att börja dejta andra tjejer, eftersom ni vad jag förstår inte lovat att vara exklusiva och att den här relationen inte tycks utvecklas i den riktning som du har behov av att den gör.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback