"Desto smartare är, desto sämre mår du."
Det läste jag någonstans, och det både tror och tycker jag är sant.
Om du ser de riktiga problemen, och inte små problem "kaffemaskinen är sönder", utan "Allt liv dör ut. Varför finns jag?", så tror jag du mår sämre än personen med kaffeberoende.
Jag har träffat människor i mitt liv som fullständigt struntar i hur det faktiskt är. De oroar sig över typ, "blir det någon fest i helgen?", eller, deras tankar om vilken tjej som är snyggast.
De tänker mer på det temporära, då borde livet kännas rätt skönt tror jag. Att inte oroa sig över de större sakerna.
Detta börjar bli ett konstigt inlägg, dåliga jämförelser. Inte sovit på två dygn nu
Jag tänker mer på de stora problemen än de små.
Edit:
Jag själv tänker varken positivt eller negativt om livet. Jag lever, jag dör. Det mellan är gjort i onödan.
Allting är onödigt, vi alla försvinner. Men sedan så har jag ju min hjärna som gillar vissa saker, ogillar andra. Om jag gillar något så mår jag ju bättre, temporärt. Sedan beror det väl på omgivningen, omständigheterna. Bor jag på gatan och äter rester i papperskorgar, då mår jag inte bra. Men nu när lever "standard" livet, så mår jag väl bra, sedan med saker jag gör i mitt liv mår jag bättre utav. temportärt.