• 1
  • 2
2012-03-20, 01:10
Medlem
Vad är formeln till/för att älska livet? Jag menar det verkar som oavsett vad man gör i livet så finns det bakslag och besvikelser. Kan man verkligen älska något man inte valt själv, som livet?
Citera
2012-03-20, 01:13
Medlem
8-digits avatar
Livet är Ying och Yang, allt har en motsats.
Citera
2012-03-20, 01:14
Medlem
man kan alltid knulla chicks i livet! klart man älskar det
Citera
2012-03-20, 01:16
Medlem
Man kan älska livet men kanske inte allt som händer i ens liv. På samma sätt som man kan älska en person utan att älska allt personen gör.
Citera
2012-03-20, 02:22
Medlem
Quelias avatar
Mitt tips till dig är att ha en plan, en vision för framtiden.

Följ den och gör allt i din makt för att ta dig dit. Negativa saker som händer är irrelevanta i det långa loppet, därmed är det onödigt att vara ledsen längre än ett par timmar efter en STOR tråkig händelse.

Så lever jag, har väl downtime på ca 5 timmar i månaden, resten är jag lycklig.

Använd om du vill, klaga om du vill, mig spelar det ingen roll.

Hoppas någon finner det användbart.
Citera
2012-03-20, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quelia
Mitt tips till dig är att ha en plan, en vision för framtiden.

Följ den och gör allt i din makt för att ta dig dit. Negativa saker som händer är irrelevanta i det långa loppet, därmed är det onödigt att vara ledsen längre än ett par timmar efter en STOR tråkig händelse.

Så lever jag, har väl downtime på ca 5 timmar i månaden, resten är jag lycklig.

Använd om du vill, klaga om du vill, mig spelar det ingen roll.

Hoppas någon finner det användbart.

Handlade inte om mig, lever ganska lycklig själv.
Frågan är djupare än så, kan man älska något som man inte valt själv, som livet. Handlar inte så enkelt om vad vi gör från dag till dag.
Citera
2012-03-20, 04:15
Medlem
LeFakirs avatar
nvm
Citera
2012-03-20, 04:16
Medlem
LeFakirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godsword
Vad är formeln till/för att älska livet? Jag menar det verkar som oavsett vad man gör i livet så finns det bakslag och besvikelser. Kan man verkligen älska något man inte valt själv, som livet?

Förstår inte varför det skulle vara motsägelse till att älska livet bara för att det är något man fått och inte valt?
Citera
2012-03-22, 03:02
Bannlyst
Jag gillar inte att gud på din profilbild är neger..

Anyhow till ämnet!

Ja man kan älska livet, jag har kommit på att det inte existerar problem... så jag bara älskar allting (Utom negrer och muslimer)..

Om ni försöker övertala mej till att det finns problem då är det ni som har problem
Citera
2012-03-22, 03:06
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godsword

Att vara långsiktig ger en mer tillfredställelse. Gå upp i tid, gör det du ska och så kommer du nå framgång.

För mig är kärlek det som får mig att känna mig riktigt lycklig. Tror aldrig att jag varit så lycklig som nör jag var nykär.
Citera
2012-03-22, 03:09
Medlem
Frabbes avatar
"Desto smartare är, desto sämre mår du."

Det läste jag någonstans, och det både tror och tycker jag är sant.
Om du ser de riktiga problemen, och inte små problem "kaffemaskinen är sönder", utan "Allt liv dör ut. Varför finns jag?", så tror jag du mår sämre än personen med kaffeberoende.

Jag har träffat människor i mitt liv som fullständigt struntar i hur det faktiskt är. De oroar sig över typ, "blir det någon fest i helgen?", eller, deras tankar om vilken tjej som är snyggast.

De tänker mer på det temporära, då borde livet kännas rätt skönt tror jag. Att inte oroa sig över de större sakerna.

Detta börjar bli ett konstigt inlägg, dåliga jämförelser. Inte sovit på två dygn nu

Jag tänker mer på de stora problemen än de små.

Edit:
Jag själv tänker varken positivt eller negativt om livet. Jag lever, jag dör. Det mellan är gjort i onödan.
Allting är onödigt, vi alla försvinner. Men sedan så har jag ju min hjärna som gillar vissa saker, ogillar andra. Om jag gillar något så mår jag ju bättre, temporärt. Sedan beror det väl på omgivningen, omständigheterna. Bor jag på gatan och äter rester i papperskorgar, då mår jag inte bra. Men nu när lever "standard" livet, så mår jag väl bra, sedan med saker jag gör i mitt liv mår jag bättre utav. temportärt.
Senast redigerad av Frabbe 2012-03-22 kl. 03:14.
Citera
2012-03-23, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tildeee
Man kan älska livet men kanske inte allt som händer i ens liv. På samma sätt som man kan älska en person utan att älska allt personen gör.

Exakt, kärlek varierar. Så "att älska livet" är en generalisering. Så mitt svar är nej man kan inte enbart älska livet, men man kan älska stunder i livet. Det finns inte en enda person tror jag som har älskat varje sekund av sitt liv.

"Jag älskar livet" verkar som en fånig fras som någon skulle kunna säga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in