• 1
  • 2
2012-03-20, 00:03
Medlem
Bamse666s avatar
"Ett och ett halvt års fängelse blev straffet för en man som utan redovisning sålde skrot för 28,6 miljoner kronor. Brottsligheten pågick i två år och han döms för grovt bokföringsbrott."

Det är ju ingenting alls i straffväg!
Nu har personen kommit över 4 mille rent och behöver bara sitta efter gott uppförande ca året!
Och sen har han gott med "vita"pengar!

Ja dom straffade han även med näringsförbud.. Och det skulle spela någon roll?
Då personen i fråga bara låter en kompis stå på företaget.
Det roliga är att han jobbar vidare nu i skrivande stund och ska rycka in om 1-2 månader.

summa summerum... 4 mille rent och sen sitta inne ca 1 år är inte alls så djäääävla dumt!
Citera
2012-03-20, 00:07
Medlem
Jag tycker straffet är för hårt.
"Bokföringsbrott". Vilket fjant. Låt honom betala böter, när han sitter i fängelse kostar han bara samhället massor.
I fängelse ska riktiga brottslingar sitta. Mördare, rånare, våldtäktsmän osv... Vem skadade 27-åringen egentligen?
Citera
2012-03-20, 00:18
Medlem
8-digits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YourHelmet
Jag tycker straffet är för hårt.
"Bokföringsbrott". Vilket fjant. Låt honom betala böter, när han sitter i fängelse kostar han bara samhället massor.
I fängelse ska riktiga brottslingar sitta. Mördare, rånare, våldtäktsmän osv... Vem skadade 27-åringen egentligen?
Håller med. Böter upp över öronen och samhällstjänst så man lär sig skillnaden mellan rätt och fel.
Han lär ju avtjäna straffet på en anstalt med normal säkerhet, d v s kaffe och frukost på sängen
Citera
2012-03-20, 00:39
Medlem
Grattis till den killen! Han är runt 28-29 år när han kommer ut, massa jävla pengar i fickan. Jag skulle byta skor med honom alla dagar i veckan. I fängelset kan han fokusera på studer/träna och sina nya brott.
Citera
2012-03-20, 14:46
Medlem
Källa? Gärna någon länk.
Vill definitivt veta mer om det här. Låter klart värt i mina öron. Staten slösar bara bort pengarna på ensamkommande skäggbarn och annat trams ändå så varför inte ta det där året och sedan ha kul när man kommer ut. Jag skulle inte tacka nej till den dealen iaf.
Citera
2012-03-24, 12:49
Medlem
Bamse666s avatar
Källa: http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/27-a...tt(3192213).gm

Ett namn vore trevligt!
Citera
2012-03-25, 19:26
Medlem
Bamse666s avatar
Nån som sitter med ett namn vem detta är?
Citera
2012-03-25, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bamse666
Nån som sitter med ett namn vem detta är?

Varför inte beställa domen? Ser inte ut att vara så mycket intresse för den här tråden konstigt nog. Han omsatte 28,6 miljoner på två år och under ett år var vinsten 25 % enligt åtalet. Han får fängelse för bokföringsbrott men inte grovt skattebrott. 18 månader i finkan och näringsförbud i 5 år men sen när har det stoppat en fifflare
Jag ser inget i artikeln om att han fått några tillgångar beslagtagna eller förverkade kanske det kallas. Vore ju jäkligt intressant att få veta..

Växjö tingsrätt!
Citera
2012-03-26, 11:22
Medlem
Bamse666s avatar
INtresset borde vara större.
Nej han har inte fått några tillgångar beslagtagna
Då han inte står som ägare på nånting..
Varken huset eller bilarna. Vet detta till 100% säkerhet
Fiskar efter namnet för vill se om fler än jag sitter på info
Förnamnet är Andre@s.
Citera
2012-03-26, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bamse666
INtresset borde vara större.
Nej han har inte fått några tillgångar beslagtagna
Då han inte står som ägare på nånting..
Varken huset eller bilarna. Vet detta till 100% säkerhet
Fiskar efter namnet för vill se om fler än jag sitter på info
Förnamnet är Andre@s.

Ja och efternamnet är K*rlss*n. Född 84 och skriven i Växjö. Domen är överklagad fick jag veta av tingsrätten men inte vilken av parterna som ligger bakom.
Citera
2012-03-31, 14:44
Medlem
Bamse666s avatar
Det är rätt person.
Han jobbar på som vanligt.
Hus har han men står ej som ägare.
Står inte som ägare på nånting så han är ej dum
Citera
2012-04-03, 10:07
Medlem
sanctissimuss avatar