2012-03-19, 22:27
Medlem
Det eviga problemet. (Fr mig i alla fall.)

Nu hade jag tnkt att ta med mig och ngra vnner ner i Minecrafts slumpmssiga vrld fr att besegra draken och ta achievementen "The End." (Vilken rolig inledning.)

Nej, men jag har problem med att stta upp min Minecraft server. Jag hade brjat p en SP vrld s jag tnkte att jag kunde lgga in denna i MP direkt s Minecraft slapp slumpa fram en vrld t mig. (Ifall detta skulle vara ett problem kan jag avst frn min SP vrld)

Jag har ppnat rtt portar, skrivit in det jag tror att jag ska skriva in i server.properties
(Namn, ip och kanske ngot mer)

Testade ven att anvnda mig av Hamachi, men inte heller det funkade. (r ingen hjdare p Hamachi s problemet dr kanske lg i Hamachi och inte Minecraft s detta kan vi skippa ifall det skulle sakna relevans.) Hade nu tnkt att testa att joina med localhost som IP, terkommer med hur det slutade.

Men skulle grna ta emot tips om vad som kan g snett. (fixar grna sjlv, utan en massa extraprogram som fixar det t mig)

Helst inga guider, ifall de inte r vldigt detaljerade eftersom jag inte r s vldigt bra p de olika datorbetckningarna som kanske skulle frekomma.

Ursktar om detta problemet har tagits upp tidigare, men knns oftast sknast att starta ett eget mne fr att f maximalt med hjlp!

Tack!

Edit: Som kanske framgick, jag vill att 2-3 kompisar skall komma in och spela med mig och drfr skall det g att joina utan Hamachi. (Knns enklast s) Har ganska kass uppkoppling (.75 upp) men lyckades ha inne 2 kompisar frut utan det mista lagg. (Via Hamachi d, ifall det blir skrare eller ngonting) Har lyckats ha CS-server tidigare med samma internet och smre dator, ifall det skulle hjlpa.

Edit2: Kan vara s att jag lste det. terkommer ifall det skulle vara fel.
Senast redigerad av malkia 2012-03-19 kl. 22:34.
Citera
2012-03-21, 11:02
Bannlyst
Citat:
Jag har ppnat rtt portar, skrivit in det jag tror att jag ska skriva in i server.properties
(Namn, ip och kanske ngot mer)

sjlv lmnar jag alltid ip adress fltet i config filen som det var frn brjan allts tom, s knner den av ip sjlv genom java, d har du ett prob minder att bry dig om.
Du kan ju sjlv vlja vilken port du ska kra p men standard porten r vll enklast att kra p.

och nr folk ska joina din server s kan du bara googla myip och linka det till dom.

det r vll dom rdan jag kan ge dig. och om du har ppnat porten redigt i routen s ska det funka fint fint =)
Citera
2012-04-15, 00:36
Medlem
Hej jag har startat en minecraft server s ni som vill testa den skicka ett pm eller ett mail med erat MC namn och lite om er sjlva epicwarserver@gmail.com
Hr r lite klipp p servern. http://www.youtube.com/channel/UCDIm...w?feature=mhee
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in