2012-03-19, 22:12
Medlem
Jag satt och kollade film när ljudet helt plötsligt blev konstigt, all bas försvann. Ungefär som när kontakten är bara ett litet snäpp utanför. Det som gör att det blir ännu konstigare är att när jag har den så, så kommer basen och ljudet blir relativt normalt igen, alltså att allt blir typ tvärtom mot hur det ska vara :S fast när jag har i den helt så försvinner basen som sagt.

Jag använder ett extern ljudkort men det blir likadant när jag kopplar in hörlurarna i imacen. Har provat andra hörlurar också givetvis. Det som gör att det blir ännu konstigare är att högtalarna fungerar perfekt. Både imacens egna samt mina externa som är kopplade till ljudkortet.

Någon som har en aning om vad som är fel? :S Kan man ominstallera ljuddrivrutinerna någonstans?
Citera
2012-03-19, 22:49
Medlem
Kan lägga till att jag nyligen installerade ett program kallat psst, som ska tysta ner tonen vid start. Det började strax efter det. -.- och nu kan jag inte stänga av det pga något jävla fel i koden.

Givetvis så står det "to remove, just throw in trash" men eftersom att jag inte kan avaktivera helvetet så kan jag inte heller ta bort det, står "in use".
Citera
2012-03-20, 08:55
Medlem
Testat att döda processen först innan du försöker kasta den?

- Öppna Terminal
- Bredda fönstret rejält så du får med all info. Full skärmbredd
- Skriv ps ux och tryck Enter
- Kolla i COMMAND-kolumnen längst till höger efter /Applications/psst eller något liknande
- Kolla vilket PID denna rad har. PID visas näst längst till vänster (PID = ProcessID)
- Döda processen med kill PID och ENTER.
- Kolla att processen dog och inte startades om. Två tryck på pil upp och sedan Enter
- Om den är svårdödad, lägg till -9 mellan kill och PID-numret
- Släng programmet i papperskorgen och töm

Om PID = 1949
kill 1949
kill -9 1949
Citera
2012-03-20, 16:04
Medlem
Eller så gör du bara http://support.apple.com/kb/HT1379?viewlocale=en_US
Citera
2012-03-21, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boredjoel
Eller så gör du bara http://support.apple.com/kb/HT1379?viewlocale=en_US

Hmm... Nu fungerar startljudet normalt igen, det var lite dovare tidigare.

Men nu är det hörlurarna som krånglar bara. Mina egna högtalare samt de inbyggda fungerar utmärkt. Men så fort jag sätter i hörlurarna så hör man ingen bas. Det som är så skumt är att det blir så både när jag sätter i hörlurarna i hörlursporten och hörlurarna i mitt externa ljudkort som är kopplat via usb.

Söker lite mer, om någon har något tips så provar jag det gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in