• 1
  • 2
2012-03-19, 21:15
Medlem
sossesuspensoars avatar
Jag personligen har tack vare Fredrik Wikingsson (ena halvan i duon Filip och Fredrik, driver sveriges strsta podcast) hittat denna underbara podcast. Kring tio avsnitt avlysnas i veckan nu, det var frre tidigare. Har kommit till avsnitt ~60 (av ver 250 totalt), lyssnar i kronologisk ordning.

Marc Maron, som driver podcasten, intervjuar mngder av knda amerikanska mnniskor (mest komiker), inte sllan detta resulterar i hrlig underhllning. Han lever s vitt jag vet p inkomster frn podcasten (man kan subscriba/donera).

Finns det ngra fler WTF-podcastanhngare hr p forumet? Vad tycker ni om hans podcast? Diskutera avsnitten hr!

Hans hemsida, dr gratis podcastavsnitt kan avlyssnas:
http://www.wtfpod.com/
Jag lyssnar mest genom hans app, funkar utmrkt. Finns gratis p app store.

Han finns ocks p:
http://twitter.com/#!/marcmaron
http://www.facebook.com/pages/Marc-Maron/159240067038
Senast redigerad av sossesuspensoar 2012-03-19 kl. 21:20.
Citera
2012-03-20, 14:06
Medlem
Finns ett intressant avsnitt dr Marc konftronterar Carlos Mencia om att han ska ha stulit skmt.

http://www.youtube.com/watch?v=4ZAq8u6Rs-E
Citera
2012-03-22, 21:44
Medlem
haha, jo har lyssnat p de flesta avsnitten. Kul p ett lite mrkt stt.
Citera
2012-04-21, 00:40
Medlem
sossesuspensoars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haineko
Finns ett intressant avsnitt dr Marc konftronterar Carlos Mencia om att han ska ha stulit skmt.

http://www.youtube.com/watch?v=4ZAq8u6Rs-E
Lyssnade precis p detta. Tv avsnitt, ver tv timmar, behandlade Marc detta mne. Marc r s skn, inte direkt konfliktrdd! Men samtidigt s sympatisk. Avsnitt 76-77 tror jag det var fr vrigt.
Citera
2012-06-19, 21:33
Medlem
Avsnittet med Gallagher nr han lmmnar studion r vrt att lyssna p, hehe.
Citera
2012-08-05, 15:43
Medlem
Har nu runt 25 kvar av dem 300 som finns ute. sg att jag lyssnar p 4-7 avsnitt varje dag d jag har mkt tid p jobbet att lyssna.

Bsta avsnitt: Carlos Mencia, JB Smoove, Patrice oneal, Gallagher, Danny Mcbride.
Citera
2012-08-07, 22:14
Medlem
Har lyssnat p de mest knda/knda avsnitten, samt kanske ett 50-tal till. Orkar nog inte ta mig genom alla avsnitt eftersom vissa personer helt enkelt inte vill bli intervjuade p sedvanligt WTF-maner, vilket resulterar i rtt s platta intervjuer.

Vl vrt att ge det en chans om man r nyfiken.
Citera
2012-11-03, 21:50
Medlem
h0b0ch1cs avatar
Sen jag brjade lyssna p WTF! har Alex & Sigge och Filip & Fredrik tappat vrde i mitt podcastlyssnande.

Ngra favoritavsnitt: Bryan Cranston (Breaking Bad), Norm Macdonald, Louis CK, Judd Apatow, Mencia, Galifianakis, Carrot Top, Anthony Bourdain, Dane Cook.

Otroligt hur han fr komiker jag ogillar att verka sympatiska efter hans intervjuer (Carrot Top, Dane Cook, Carlos Mencia)
Citera
2012-11-26, 22:44
Medlem
Schnauzers avatar
Tror att jag bara har hrt tre intervjuer med kvinnor n s lnge, och varje gng har han stllt en massa frgor om sex. Lite lustigt d han knappt frgar nn av mnnen om sex verhuvudtaget.

Annars tycker jag den r jvligt bra, tummen upp!
Citera
2012-11-28, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h0b0ch1c
Sen jag brjade lyssna p WTF! har Alex & Sigge och Filip & Fredrik tappat vrde i mitt podcastlyssnande.

Ngra favoritavsnitt: Bryan Cranston (Breaking Bad), Norm Macdonald, Louis CK, Judd Apatow, Mencia, Galifianakis, Carrot Top, Anthony Bourdain, Dane Cook.

Otroligt hur han fr komiker jag ogillar att verka sympatiska efter hans intervjuer (Carrot Top, Dane Cook, Carlos Mencia)

Jag hller med, knns som jag har lrt knna Marc mer n F&F och A&S.
Citera
2012-11-30, 01:15
Medlem
robomans avatar
r det samma upplgg som Vrvet, eller? Dvs, har Kristoffer Triumf tagit Marc Marons grej rakt av eller funkar den hr podden annorlunda?
Jag har knappt ngon internetanslutning alls just nu s jag r handikappad frn att ladda ner och lyssna sjlv. Knns som fr tio r sedan d varje lnk-klick var en kamp...
Citera
2012-11-30, 02:26
Medlem
h0b0ch1cs avatar
Nej, Triumf har vl inspirerats mer antar jag av ett antal podcasts som www.thisamericanlife.org och kanske lite av marc maron, men lutar mer t This American Life pga lugnet som inte fins p WTF.

Marc Maron har en speciell utgngspunkt dock. Han har varit med i stuppscenen sen 80-talet, har speciella relationer till de flesta av hans gster (srskilt Louis CK) och bjuder p sig sjlv och sin neurotiska personlighet med intelligens och intresse fr sina gster. Han anklagas fr att inte intervjua sina gster utan fr att prata med sina gster om sig sjlv, vilket jag tycker r rtt kul sagt men inte stmmer alls... eller alltid. Han lyckas verkligen dra ur genuina samtal med folk som i vanliga fall spelar sina kndisroller p vanliga "talkshows". WTF blir ofta ett samtal mellan tv vnner (och ibland ovnner) med inslag av psykologi, politik, komedi och filosofi. Helt klart vrt att lyssna p.

Marc's personlighet vxer ven under podcastens gng. Frn att i de frsta avsnitten se sig sjlv som en "misslyckad" komiker, till att betraktas som USA:s kanske snabbast vxande podcastare/komiker. Intressant att se bitterheten och cynismen utvecklas till en stabilare men lika underhllande person.

www.wtfpod.com
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in