• 1
  • 2
2012-03-19, 22:11
Medlem
Aberaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nipson
Lite offtopic:

För 6-7 år sedan så såldes det mycket SWG konton. Sålde mitt Jedi konto för 7500kr på ebay - intresset var enormt. Jag är och var en casual gamer. Spelade några timmar per dag max. Skaffade i samma veva 2st Everquest 2 beta accs, sålda båda för 400$ styck på några timmar på ebay.

Har ingen aning om hur marknaden ser ut nuförtiden, men så gjorde jag för flera år sedan...
Du kan alldeles säkert få konton sålda för sjuka summor i dagsläget också.

Men inte på en private server där de tar ~10 sekunder för admins att fixa de absolut bästa man kan äga i spelet.

Är de orginal ska de dock gå bra.
Citera
2012-03-20, 07:53
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nipson
Lite offtopic:

För 6-7 år sedan så såldes det mycket SWG konton. Sålde mitt Jedi konto för 7500kr på ebay - intresset var enormt. Jag är och var en casual gamer. Spelade några timmar per dag max. Skaffade i samma veva 2st Everquest 2 beta accs, sålda båda för 400$ styck på några timmar på ebay.

Har ingen aning om hur marknaden ser ut nuförtiden, men så gjorde jag för flera år sedan...

Det finns fortfarande en marknad. Ganska otroligt att så få personer skaffar sig en extra inkomst på sin hobby.
Har inte en aning om hur många tusen jag tjänat genom åren på liknande vis. Vet bara att det är lätt förtjänta pengar som rullar in några gånger per år.
Citera
2012-03-20, 11:23
Medlem
Aberaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Det finns fortfarande en marknad. Ganska otroligt att så få personer skaffar sig en extra inkomst på sin hobby.
Har inte en aning om hur många tusen jag tjänat genom åren på liknande vis. Vet bara att det är lätt förtjänta pengar som rullar in några gånger per år.
Lättförtjänt kanske de finns flera åsikter om. Timlönen för att sälja konton lär ligga långt under 15kr/timmen.
Citera
2012-03-20, 15:55
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aberath
Du kan alldeles säkert få konton sålda för sjuka summor i dagsläget också.

Men inte på en private server där de tar ~10 sekunder för admins att fixa de absolut bästa man kan äga i spelet.

Är de orginal ska de dock gå bra.

Nej han kan inte få samma sjuka summa i dagsläget. I SWG för 7-8 år sen så kunde inte alla bli jedis, man blev tvungen att köra dags-långa quests som man inte fick faila, ifall man nu gjorde det så kunde man inte ta seget att bli jedi, därför han kunde sälja kontot för dom pengarna han gjorde eftersom det fanns en såpass stor efterfråga. Sen gjorde dom om det så att alla fick vara jedis utan att köra questerna och då försvann efterfrågan och därmed priset.

Det finns fortfarande en marknad inom spelvärlden, men allt handlar om vad som gör ditt konto unikt.

En title som gör din spelare unik.
En mount som gör din spelare unik.
Gear som gör din spelare unik.

Det är vad som säljer, random konto med någon full maxad warrior eller halvspelade karaktärer med inget speciellt gear, title, mounts eller något som alla kan grinda ihop på ett par timmar får du inget för och såna konton köper mest botare eller folk som inte orkar levla upp till max level.

Som max tjänade jag runt 3000-6000kr (efter betalda räkningar) i månaden på att ha 12 st WoW konton som grindade guld och köpte/sålde wow konton, priset för guld och konton gick alltid upp och ner, men tillslut fanns det så mycket guld och extra konton på WoW att guldpriset gick ifrån 1,5$ / 1k till 0,7$ till 0,3$. Marknaden för den normale botaren som ville tjäna pengar på sidan av försvann då kineser och högsatsare dumpade AH och marknaden med billiga priser och på så sätt förstörde marknaden så det inte ens var värt att ha kontona igång för att dra ihop 1000kr i månaden, då kostnaden för dom 12 kontona var högre än så.

Sen kom det så mycket små noobs in som också skulle in och bota, leka runt på marknaden och ha sig.

Av erfarenhet så kan jag säga att pengarna ligger nu i det unika som finns, inte bara att du har en karaktär och ska försöka själva den.

"lättförtjänta"pengar finns det i marknaden, ifall du vill sälja dina konton för 100-350 kr st så har du snabba små pengar. Annars är det en bra marknad i att scamma folk på konton och pengar då man inte kan åka dit för bedrägeri för något som är en virtuel vara. Paypal ger inte tillbaka pengar till folk som blir scammade när det gäller MMORPG handel.
Senast redigerad av vargvid 2012-03-20 kl. 15:58.
Citera
2012-03-21, 15:26
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Lättförtjänt kanske de finns flera åsikter om. Timlönen för att sälja konton lär ligga långt under 15kr/timmen.

Ordet lättförtjänt är väldigt relativt. I mitt fall har jag spenderat mellan 4-6 timmar/dag med att spela datorspel i nästan hela mitt liv. Den ända skillnaden nu från då är att jag i ett tidigt stadie tänker på värdet när jag säljer kontot.

Kan vara så enkla saker so att inte knyta kontot till en Epost
Sprida ut saker över flera konton.
Starta nått nytt konto/karaktär/klass/spel eller vad det nu är när man maximerat sitt nuvarande projekt.

Med detta får man in några tusenlappar varje år för tid som jag i vilket fall skulle ha spenderat med samma sak.

Extremt låg timlön. Tid som jag ändå skulle lagt ner och inte fått betalt för, men som jag sen får betalt för. Jaja :P
Citera
2012-03-21, 17:15
Medlem
Aberaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
Extremt låg timlön. Tid som jag ändå skulle lagt ner och inte fått betalt för, men som jag sen får betalt för. Jaja :P
Eftersom att du blir av med de du har lagt ner tid på så tycker jag att din poäng försvinner.
Citera
2012-03-21, 18:04
Medlem
xertions avatar
Du menar om du ska bedra folk genom att sälja konton på en privatserver istället för en riktig server?

Vad tror du själv att vi ska svara på den frågan?
Citera
2012-03-22, 09:05
Medlem
askaninjas avatar
Citat:
Eftersom att du blir av med de du har lagt ner tid på så tycker jag att din poäng försvinner.

Håller inte med alls. Det som skulle hända om jag inte sålde av det när jag tröttnat är att jag ahde haft ett inaktivt konto som jag inte har någon glädje av.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in