• 1
  • 2
2012-03-19, 16:15
Medlem
danzos avatar
Tjenare, gör en tråd start här för att se vad ni tycker....

Körde på ett tag sedan på en private server där man kunde samla ihop typ VotePoints och levla 85 instant för 10st votepoints (man får vota 5ggr på en dag) så om man gör 4 gubbar spelar typ 1timme på dom och skaffar typ mount och lite items man redan vet om och säljer för 2-3K per konto?
Sen skaffa en fejk email (inte telefon) och sälja via blocket, tradera etc?
Kollade på blocket där flera säljer runt 4gubbar för 3K

Vad tycker ni?
Citera
2012-03-19, 16:22
Medlem
Ja om det är dataspel du vill ägna ditt liv till så kör på. Annars skulle jag rekommendera dig att söka ett riktigt jobb.
Citera
2012-03-19, 16:24
Medlem
danzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patroner
Ja om det är dataspel du vill ägna ditt liv till så kör på. Annars skulle jag rekommendera dig att söka ett riktigt jobb.

Det tar ungefär 5minuter på att samla ihop 5st VP's.
Att göra 2quests spelar egenteligen inte så stor roll eftersom jag redan vet det mesta om spelet.

Så så stor tid på att spela kommer inte gå åt!
Citera
2012-03-19, 16:31
Medlem
Lunaticxs avatar
Finns ju sen länge massor av företag i Indien som sysslar med det. Du kan omöjligtvis konkurrera mot företag med massor av folk som jobbar nästan för inget alls :P
Citera
2012-03-19, 16:32
Medlem
danzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunaticx
Finns ju sen länge massor av företag i Indien som sysslar med det. Du kan omöjligtvis konkurrera mot företag med massor av folk som jobbar nästan för inget alls :P

Om man slänger in någonting i stilen med "spelat sedan -09" eller någon catchig rubrik

Hittar bara privatpersoner på blocket dock.....
Citera
2012-03-19, 16:39
Medlem
trosfuktarns avatar
Vem köper gubbar på privateserver då?. Något som e gratis att skaffa tror jag knappast folk betalar för...
Citera
2012-03-19, 16:47
Medlem
Aberaths avatar
Du är medveten om att saker på en privatserver inte är värt ett dyft?
Citera
2012-03-19, 16:57
Medlem
danzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aberath
Du är medveten om att saker på en privatserver inte är värt ett dyft?

Kanske någon som är okunnig?
Citera
2012-03-19, 17:12
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danzo

INGEN köper ett konto på en privatserver. Det är ju själva grejen att köra privatserver att man kan insta 85 på 5 minuter och skippa allt emellan + att man inte behöver betala. Däremot kan du faktiskt lura folk till att köpa din private-server konton.

Hur du nu ska göra det när dom kollar t.ex battle.net login + att karaktären har all gear som den ska ha på rätt server är en jävligt bra fråga men din ide att sälja wow gubbar på en private server kommer ALDRIG gå igenom.

Ok du kanske max kan få ett par ynka dollar per konto på en private server (om ens det).
Med ett gäng år erfarenhet av bot / köp och sälj av WoW konton så finns det inga snabba pengar i WoW ifall du inte sitter med ett gäng orginalkonton med full epic gear på max itemlevel och unika titlar. Annars får du bara småpengar som 150-500kr per konto beroende på vad det är för klass, server, ras, bla bla.

Nej du kan ALDRIG få 1000kr + för ett WoW konto ifall du inte har ORGINAL och har något som är unikt på kontot. Nej ingen jävel köper konton för 4000kr, det är en myt att folk köper WoW konton för såna pengar (förr gick det när det faktiskt var svårt att levla i WoW och få bra gear) och inget blir sålt.

Jag önskar dig lycka till i din jakt på ett RIKTIGT jobb.
Citera
2012-03-19, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danzo
Någon som inte har koll på läget alls, har noll koll på verkligheten, och inte ens koll på den värld som är i hans egna lilla bubbla?

Nej vännen, tror du på fullaste allvar att du skulle kunna köra i 25min och sedan sälja detta för mer än 1kr på blocket så är du fanimig dagens idiot @ flashback.

Håller med ovanstående talare, lycka till med livet.
Citera
2012-03-19, 18:41
Medlem
danzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerka
Någon som inte har koll på läget alls, har noll koll på verkligheten, och inte ens koll på den värld som är i hans egna lilla bubbla?

Nej vännen, tror du på fullaste allvar att du skulle kunna köra i 25min och sedan sälja detta för mer än 1kr på blocket så är du fanimig dagens idiot @ flashback.

Håller med ovanstående talare, lycka till med livet.

Det är så enkelt

www.molten-wow.com
Citera
2012-03-19, 21:59
Medlem
nipsons avatar
Lite offtopic:

För 6-7 år sedan så såldes det mycket SWG konton. Sålde mitt Jedi konto för 7500kr på ebay - intresset var enormt. Jag är och var en casual gamer. Spelade några timmar per dag max. Skaffade i samma veva 2st Everquest 2 beta accs, sålda båda för 400$ styck på några timmar på ebay.

Har ingen aning om hur marknaden ser ut nuförtiden, men så gjorde jag för flera år sedan...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in