• 1
  • 2
2012-03-19, 15:48
Medlem
ingenios avatar
En gammal återkommande fråga är huruvida mulliga (och feta) tjejer tenderar att vara kåtare är smala. Själv skulle jag vilja svara ja på denna fråga. Visst, jag har varit med smala tjejer som varit kåta och med mulliga som inte varit det. Men rent statistiskt så skulle jag ändå vilja säga att sannolikheten för att en mullig tjej är kåt är större än sannolikheten för att en smal är det. Andelen är såpass hög att den torde ligga utanför den statistiska felmarginalen.

Nu kan man naturligtvis inte göra någon seriös vetenskaplig studie över detta fenomen. Man kan ju inte gärna fråga sitt hemsläp från krogen: "Vad har du för BMI?", anteckna detta på ett block och sedan säga: "Okej, du är definierad som mullig. Ta nu av dig trosorna så sätter vi igång experimentet."

Men förutsatt att det ligger någonting i min, liksom i många andra mäns, erfarenheter: vad kan det bero på att mulliga tjejer är kåtare? Visst, jag är medveten om att jag generaliserar grovt här och att det rör sig om ett ceteris paribus (allt annat lika)-antagande: En kvinnas kåthet beror ju i själva verket på en mängd olika faktorer såsom ägglossning, signalsubstanser i hjärnan, om hon tycker om sin partner m.m. Men ett vanligt antagande som man ofta får höra är att "de är kåtare därför att de inte får så mycket".

Kan det ligga någonting i detta? Jag tvivlar faktiskt själv på att så är fallet, ty i denna promiskuitetens tid är det bara för en godtycklig kvinna att gå in på godtyckligt danshak för att männen genast skall börja svärma kring henne, om hon så ser ut som Ringaren i Notre Dame med pizzafejs. Mängder av studier visar också att vi har fler sexpartners än någonsin tidigare.

En annan hypotes är den välkända "kåthetsspiralen". Eftersom jag själv älskar mulliga tjejer (BBW:s) och blir kåt av dem (samtidigt som jag blir extremt oattraherad, t.o.m. impotent, av den nuvarande modeflugan med anorektiker-ideal med rakade muffar) så kanske detta helt enkelt smittar av sig i sängen? Det sägs ju att det bästa sättet att få en kvinna upphetsad är att hon känner sig tillfreds med sin egen kropp.

Så vad säger ni? Killar, håller ni med mig om att mulliga tjejer är kåtare? Tjejer, tycker ni själva att ni är kåtare än era väninnor (om ni är mulliga) eller att de är kåtare än er (om de är mulliga och ni är smala)?
Citera
2012-03-19, 15:51
Medlem
BigFatCones avatar
Jag säger som sångare i Sum 41 sa en gång; att spela ett gig i en liten stad är som att knulla med tjocka tjejer. Dom vet aldrig när dom ska få nåt nästa gång så dom ger alltid järnet.

Det ligger en hel del i det.
Citera
2012-03-19, 17:45
Medlem
Dubbelespressos avatar
Kan vara så, att de får sällan.
Jag hade en teori en gång om att tjocka tjejer har lärt sig leva med sin tjockhet (eller snarare mullighet, som kvinnan jag sextade med var) och slutat skämmas för den, de har fått ett bra självförtroende, och därför även slutat skämmas för sin kåthet/vågar leva ut den.
Den här slynan var dessutom inne på dominans, hon var undergiven, och hade en uppsjö korsetter och liknande.
Citera
2012-03-19, 19:53
Medlem
Gtars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelespresso
Kan vara så, att de får sällan.
Jag hade en teori en gång om att tjocka tjejer har lärt sig leva med sin tjockhet (eller snarare mullighet, som kvinnan jag sextade med var) och slutat skämmas för den, de har fått ett bra självförtroende, och därför även slutat skämmas för sin kåthet/vågar leva ut den.
Den här slynan var dessutom inne på dominans, hon var undergiven, och hade en uppsjö korsetter och liknande.

det stämmer att de är kåtare: vad d beror på? Svar: Fettvävnaden producerar testosteron vilket gör en kåtare
Citera
2012-03-19, 20:29
Medlem
Leopardgrodas avatar
Jag är en mullig tjej som är väldigt kåt av mig, men om jag skulle vara kåtare än mina väninnor vet jag faktiskt inte. Att mulliga tjejer skulle ha svårare att få ligga har jag svårt att tänka mig, det är aldrig svårt att få ligga. Detta beror väl förmodligen på person till person dock, och inte på tjocklek.
Citera
2012-03-19, 20:37
Medlem
SiSeniors avatar
Jag håller inte med dig. Jag upplever ingen skillnad i "kåthet" relaterat till tjocklek. Snarare tvärtom om jag hade varit tvungen att välja då smalare tjejer oftast orkar mer i själva akten än vad tjockare tjejer gör.
Citera
2012-03-19, 23:18
Medlem
är man väldigt mager (som modet är nu delvis) och/eller äter väldigt lite påverkas ju homonnivåer i kroppen, mensen upphör tom för vissa pga detta för kroppen inte skulle kunna klara av en graviditet under "svält-tid" - inte så konstigt om även sexlust går ner då alltså!

Sen att vissa kanske anser att alla sunda = mulliga, det är ju en annan sak.

Jag är lite mullig - och ja, jag är jävligt kåt av mig.
Vet dock att jag inte var sugen alls under tiden jag gick på en 1300kcal/dag diet för att gå ner i vikt.
Citera
2012-03-20, 09:48
Medlem
Gtars avatar
men det jag skrev är ren fakta

- Fettvävnaden producerar testosteron vilket gör en kåtare = feta eller mulliga tjejer har mer fett..

Att det producerar mer testosteron e ju vetenskapligt.. och d e ju d som gör en kåtare ..
Citera
2012-03-20, 10:41
Medlem
dMobergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gtar

- Fettvävnaden producerar testosteron vilket gör en kåtare = feta eller mulliga tjejer har mer fett..

Att det producerar mer testosteron e ju vetenskapligt.. och d e ju d som gör en kåtare ..
Källa? Gäller det även killar?
Citera
2012-03-20, 10:53
Medlem
moles avatar
Mulliga tjejer är kåtare pga desperation.
Dom har blivit påsatta av fulla killar som aldrig hade rört dom med tång annars.
Detta vet naturligtvis de mulliga tjejerna om och deras självkänsla är noll.
Vad har dom att förlora på att visa sin kåthet?
Citera
2012-03-20, 11:00
Jag tror att det dels beror på det som några redan varit inne på...testo (personer med ätstörningar saknar ju oftast all sexlust p.g.a. hormoner), dels att de kanske har en större aptit i allmänhet (pratar inte bara mat). Att modell större skulle vara kåtare för att denne inte vet när denne skulle få sex nästa gång är skrattretande.
Citera
2012-03-20, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gtar

Om du tror att fettceller producerar könshormoner så får du nog tänka om! Däremot kan fettvävnad lagra könshormoner! Men ja, jag har sett siffror på att fylligare tjejer oftare har högre halter av kvinnliga könshormoner. Det kanske även gäller testosteron, det har jag inte sett, men har du en källa på det så länka gärna dit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in