Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-19, 15:24
  #1
Medlem
stettler...s avatar
lite nervös nu då jag har postat 2 ggr tidigare och blivit papperskorgad, hoppas det blir rätt nu med rubrik placering etc.

men det är så att min laptop krånglar förbannat mycket. när man startar den så kommer BSOD upp sen när jag väl är inne så får jag meddelande om att det inte finns något ledigt diskutrymme för att datorn laddar ner massor av uppdateringar t,ex. netframework, windos security update och internet explorer security update,

det är flera hundra filer av dem som jag inte kan radera heller och de är de som tar upp mest minne. till råga på allt så klickar mussen hela tiden utan att jag gör något. datorn är en winows xp advent tror jag.
hoppas jag får hjälp den här gången.

Ha det bra!
Citera
2012-03-19, 15:41
  #2
Medlem
Enklast, tag fram CD:na på Windows. Formattera om, installera om hela skiten! Du kan ju ha fått nått virus... Inte säker på det dock.
Citera
2012-03-19, 16:00
  #3
Medlem
stettler...s avatar
har kollat hittar inte cd:n det är kanske det som stör mig mest att jag inte kan återställa datorn till fabriksinställningar.
Citera
2012-03-19, 17:52
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stettler...
har kollat hittar inte cd:n det är kanske det som stör mig mest att jag inte kan återställa datorn till fabriksinställningar.

varför kan du inte det ?

mvh
t
Citera
2012-03-19, 19:53
  #5
Medlem
stettler...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
varför kan du inte det ?

mvh
t
kan man återställa datorn helt utan cd? har provat sytem recovery men det funkar ej
Citera
2012-03-19, 20:55
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stettler...
kan man återställa datorn helt utan cd? har provat sytem recovery men det funkar ej

har du kört diskrensning+degframantering med tanke på att du har lite utrymme kvar?

vad är det märke+modell?


kollat manualen?
borde finnas en partion (ev dold) som man kan återställa med om du nu inte har byt operativsystem sen den var ny

mvh
t
__________________
Senast redigerad av tergo 2012-03-19 kl. 20:57.
Citera
2012-03-20, 08:59
  #7
Medlem
stettler...s avatar
windows xp advent tror jag, diskrensningen fungerar ej, får fram allt i diskrensningen men när den väl städar ur så händer ingenting
Citera
2012-03-20, 11:21
  #8
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stettler...
windows xp advent tror jag, diskrensningen fungerar ej, får fram allt i diskrensningen men när den väl städar ur så händer ingenting
"windows xp advent"
Ok, du har alltså Windows XP i datorn och den är av märket Advent.
Tala om den fullständiga modellbeteckningen på den (står på undersidan) så blir det lättare att hjälpa dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback