Citat:

Ja advokater är bra på det där. Att vrida och vända på bevis till deras klients fördel.
"Offret dog inte på grund av att min klient knuffade henne utan någonting gick sönder i hennes skalle när hon slog huvudet i marken". Tro det eller ej men killen dödade en gammal kvinna och komma undan med det.
	Citat:

1. Knappast behöver någon vara "utan rädsla" för att jaga människor mitt i natten. Sedan kan det ju vara som så att GZ blev överfallen och därför skrek på hjälp.

Den här killen Zimmerman är en väldigt lugn människa. Har mycket svårt att tro att det var han som skrek på hjälp. Och så fort han har skjutit Martin så slutar skriken. Vittnet som såg Zimmerman sa att han var väldigt lugn efter att han hade skjutit Martin. Inte alls uppjagad.
	Citat:

2. Vilken sorts ondska, som inte prövats i rättegången, vill du att andra ska se i GZ?

Det irriterar mig verkligen när en människa inte känner någon ånger efter att ha skjutit en annan människa. Att en människa kan vara så cynisk.
	Citat:

1. Din teori är varken kompatibel med åklagarens anklagelser, vittnesmålen, den tekniska utredningen eller försvarets version. 

Mats alms berättelse om vad som hade hänt honom var varken kompatibel med åklagarens anklagelser, vittnesmålen, den tekniska utredningen eller åklagarens version. Men han kom ändå undan genom att ljuga sig genom hela rättegången.
	Citat:

2. I övrigt är inte din teori kompatibel med varken Svensk lag eller Floridas lag. Ifall vi skulle låtsas att din gissningslek var vad som verkligen hänt och berättades i domstolen så skulle GZ frias ändå eftersom det kursiverade beskriver tillräckligt våld/lagbrott för att GZ inte ska betraktas som liggande utanför de lagliga ramarna avseende dennes utsaga om GZ upplevde det som att han var tvungen att skjuta för att överleva. I övrigt är nog de flesta övertygade om att rösten var GZs röst och inte TMs röst. Annars är det bara att lyssna på intervjun på FOX med GZs bror. 
3. Jag tror att du helt missuppfattat lagstiftningen.... 

3. Jag tror att du helt missuppfattat lagstiftningen....

Jag har mycket svårt att tro att lagen kan vara så korkat att den ger en människa rätt att starta ett bråk och sen hävda självförsvar. Angående rösten så har jag hört en röstexpert säga att det är Martins röst och efter att ha hört Zimmerman så är jag säker på att det är Martin.
Lyssna på en intervju med GZs bror. Han har säkert också blivit instruerad av GZs advokat vad han ska säga. Under intervjun med GZ så satte hans advokat med. En människa som är expert på att läsa av människors kroppspråk sa att GZ verkar upprepa någonting som han har blivit tillsagt att säga och inte någonting från hans eget minne.
Senast redigerad av Spl4T2ji 2013-07-23 kl. 20:48.

Senast redigerad av Spl4T2ji 2013-07-23 kl. 20:48.

Men det kan väl inte uteslutas i det här fallet...
  Men det kan väl inte uteslutas i det här fallet...