Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-19, 13:58
  #1
Medlem
Hej!
Som rubriken lyder så har jag problem med magen.
Visste inte riktigt vart jag skulle posta det men hoppas det ligger någorlunda rätt.

Jag är 22 år, spelar fotboll och har i ca 10 års tid haft problem med min mage.
Efter matcher där jag har tagit ut mig så får jag så fruktansvärt ont i magen. Mest Kramper och illamående, inte så värst dålig i magen. Antingen kommer det direkt efter eller så kommer det dagen efter och kan sitta i 2-3 dagar efter match.
Det är värst på våren/sommaren.
Jag är pollenallergiker och min allergiläkare sa till mig när jag va liten att han trodde att det berodde på att när jag tar ut mig så andas jag in så mycket pollen som sedan sätter sig i magen.
Kan det stämma?
Eller är det någon som har en annan förklaring eller känner likadant?



Tack på förhand!
Citera
2012-03-19, 14:00
  #2
Medlem
SiSeniors avatar
Jag finner ingen annan rimlig förklaring. Skulle jag varit du hade jag lyssna på min läkare.
Citera
2012-03-19, 14:48
  #3
Medlem
Jag har med fått ont i magen när jag tränat. Men mitt avtar en stund efter att jag tränat.
Brukar få kramp också. Är inte pollenallergisk.

Jag har fått för mig att man kanske spänner sig för mycket samtidigt som man andas fel i samband med att man springer.
Citera
2012-03-28, 18:35
  #4
Medlem
Hej, jag hoppas ni kan hjälpa mig då jag redan har kollat igenom flera trådar på fb och sökt på internet men hittar ingenting.

Jag tränar på gym, och i vanlig ordning brukar jag springa på löpbanden. Dock händer det att efter ett visst antal kilometer (verkar det som, för det är alltid vid samma kilometer antal det händer) så får jag jätte ont i magen, blir illamående och yr. Det känns som tusen knivhugg rakt in genom hela magen och på sidorna. När jag kommer hem måste jag sitta/ligga ner, oftast hopkuren så att magen inte är "utsträckt". Detta sitter i hela dagen efter träningen, och om det är riktigt illa kan det vara kvar dagen efter också.
Jag vet verkligen inte varför det händer. Har ni någon aning om vad det kan vara? Det är as drygt

Tänkte på det där med pollen, är också pollenallergiker men gymmet är ju inte utomhus så tror väl inte att det är det.

Mvh, Tjej 19 år
Citera
2012-03-28, 19:00
  #5
Medlem
krypotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medeira
Hej, jag hoppas ni kan hjälpa mig då jag redan har kollat igenom flera trådar på fb och sökt på internet men hittar ingenting.

Jag tränar på gym, och i vanlig ordning brukar jag springa på löpbanden. Dock händer det att efter ett visst antal kilometer (verkar det som, för det är alltid vid samma kilometer antal det händer) så får jag jätte ont i magen, blir illamående och yr. Det känns som tusen knivhugg rakt in genom hela magen och på sidorna. När jag kommer hem måste jag sitta/ligga ner, oftast hopkuren så att magen inte är "utsträckt". Detta sitter i hela dagen efter träningen, och om det är riktigt illa kan det vara kvar dagen efter också.
Jag vet verkligen inte varför det händer. Har ni någon aning om vad det kan vara? Det är as drygt

Tänkte på det där med pollen, är också pollenallergiker men gymmet är ju inte utomhus så tror väl inte att det är det.

Mvh, Tjej 19 år

Drick mer?

Gå till läkare.
Citera
2012-03-28, 19:02
  #6
Medlem
Dricker ganska bra tycker jag väl, kanske inte 2 liter vatten om dagen då. Men får väl prova, om det fortsätter får jag väl ringa läkaren.
Tack du!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback