2013-03-03, 01:11
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Hmm, det är en tanke.

Är bara mera festligt att servera från grillen, rotsaker och annat har ju fått gå med i ugnen och sen avslutar man med grillen.

Rökringen? Hehe.... Smartfån? dom rackarna gör lite som dom vill...

Nix, helt avsiktligt. Inte rökring som i sånt som Gandalf pysslar med med sin pipa, utan det röd-rosa lager precis under ytan av köttet, som bildas när man varmröker det med ved och/eller träkol.

När jag letade efter en illustration, så hittade jag den här länken, och enligt infon där så verkar det ha mer med fukt än temperatur att göra.

Det går förstås att köra i tre steg: grill - ugn - grill.
2013-03-03, 01:31
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Nix, helt avsiktligt. <klipp>
Åfan, har blivit van med att telefonerna skriver lite vad dom vill. Skickat väldigt konstiga mail ibland.

Skriver vad jag menar och när jag trycker på mellanslag så ändrar den rackarns apparaten det till nåt annat.

Men bra illustration, har inte tänkt på det... Att det syns på köttet alltså, eller så har jag inte lyckats. Kör ju inte några 9timmar direkt.
2013-03-09, 09:14
Medlem
CarlJan-Grankvists avatar
Någon som känner sig manad att starta en 2013 tråd.

Idag blir det premiär , uselt då man annars brukar grilla hela vintern.
Men min kära weber hade hamnat utomhus och fick ett minst sagt stort takras på sig.
Slutade med en hyfsat lustigt utseende.
Men efter lite fix igår så gick det att få den helt ok igen , trodde benen hade gått av , men gick att styra upp.

Så idag blir det helgrillad fläskfile med bakpotatis och svampsås är planen , men kan säkert ändras.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in