• 1
  • 2
2012-03-18, 23:17
Medlem
Jag talar om vardagliga saker som att anvnda rabattkuponger, kpa halva priset varor p kort datum, vlja matstlle efter priset, hoppa ver vissa saker fr man anser att det r fr dyrt osv.

r det bara jag tycker mig se detta i dagens samhlle eller anses det verlag som lite skamligt och fult att vara ekonomisk i Sverige?

Om detta r fallet beror det p att vi svenskar tror att vi r lite frmer n i andra lnder eller r det inbrdes tvlan dr man inte vill att grannen ska se att man behver tnka p vad saker och ting kostar?

Andra orsaker och tankar kring detta?
Citera
2012-03-18, 23:19
Bannlyst
N inte att vara ekonomisk men att vara snl r det vidrigaste jag vet.
Citera
2012-03-18, 23:20
Medlem
-Orko-s avatar
Haha, ja det knns alltid lite efterblivet att slnga fram en rabattkupong i kassan. Tror det r fr att man frknippar det med pensionrsbeteende.
Citera
2012-03-18, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lupane
N inte att vara ekonomisk men att vara snl r det vidrigaste jag vet.

Snl tolkas ju olika av alla. Sjlv anser jag att det r nr man utnyttjar andra, annars r det prioriteringar. Vad r din tolkning?
Citera
2012-03-18, 23:25
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BronBjorn
Jag talar om vardagliga saker som att anvnda rabattkuponger, kpa halva priset varor p kort datum, vlja matstlle efter priset, hoppa ver vissa saker fr man anser att det r fr dyrt osv.

r det bara jag tycker mig se detta i dagens samhlle eller anses det verlag som lite skamligt och fult att vara ekonomisk i Sverige?

Om detta r fallet beror det p att vi svenskar tror att vi r lite frmer n i andra lnder eller r det inbrdes tvlan dr man inte vill att grannen ska se att man behver tnka p vad saker och ting kostar?

Andra orsaker och tankar kring detta?

N jag tror inte det anses som fult idag
I s hg utstrckning

Kper man en vara "ts helst idag" s klart att andra kan se det och undra
Men jag tror att de flesta tycker att det r smart, men en del vgar inte sjlva.
Skit i dom.
Jag knner mig djvligt smart att betala hlften och se till att mat inte kastas.
Citera
2012-03-18, 23:28
Bannlyst
Citat:
Snl tolkas ju olika av alla. Sjlv anser jag att det r nr man utnyttjar andra, annars r det prioriteringar. Vad r din tolkning?
Precis det menar jag ox, man frsker f andra att betala fr en, helt enkelt ker snlis.
Rabbatkuponger skulle aldrig falla mig in att dra fram i en kassa dremot.
Citera
2012-03-18, 23:36
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Just rabattkuponger snder ut en varningslampa. Dessa frknippar jag ofta med kp som man egentligen klarat sig utan, allts helt jvla ondig konsumtion.

De andra exemplen du hade r vl sjlvklara, sunt frnuft.
Citera
2012-03-18, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pennypacker
Just rabattkuponger snder ut en varningslampa.

Det beror vl lite p vilken typ av kuponger det r. En 10% rabattkupong p Ica anser jag att man br anvnda nr man nd ska handla. Men tro mig, det r mnga som inte skulle ta i den kupongen med tng
Citera
2012-03-18, 23:44
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Citat:
Det beror vl lite p vilken typ av kuponger det r. En 10% rabattkupong p Ica anser jag att man br anvnda nr man nd ska handla. Men tro mig, det r mnga som inte skulle ta i den kupongen med tng

En sdan kupong r vl klart att man anvnder, i varje fall i min vrld. Dremot dessa "Kp-3-saker-du-aldrig-ngonsin-kpt-tidigare-till-priset-av-2"
Citera
2012-03-18, 23:46
Medlem
Bdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pennypacker
En sdan kupong r vl klart att man anvnder, i varje fall i min vrld. Dremot dessa "Kp-3-saker-du-aldrig-ngonsin-kpt-tidigare-till-priset-av-2"

Tex kalsonger o strumpor? Eller t shirts?
Citera
2012-03-19, 00:18
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdk
Tex kalsonger o strumpor? Eller t shirts?

Snt kper man alltid i 10-pack. Kupongerna r allts meningslsa. Vem behver 30 t-shirts?
Citera
2012-03-19, 01:03
Medlem
Bbobis avatar
Ekonomisk br man vara.

Knner inga mnga personer som har sparande eller pengar kvar efter lnen.

Har dom det lgger dom ned det p ngot ondigt.

Jag har en skerhetsbuffert som gr att jag kan leva utan jobb i minst ett halvr. Bra att ha.

Frsker spara mer men nu fr tiden hamnar pengarna p annat. Ska ta mig i kragen igen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in