2012-03-18, 21:00
Medlem
pedrinos avatar
Jag undrar ifall ni har några tips på hur man på bästa sätt bygger upp ett "släpp"/klimax i en trance/house-låt.

Jag kan göra introt, men det låter alltid skit när själva "fetheten" i låten ska komma.
Blir dessutom alltid för lågt ljud, även om jag sätter ljudvolymen på max. Har det något med inställningar att göra? Förmodligen för att jag använder många olika synthar samtidigt, och på så vis så blir ljudet lägre. Kan man fixa detta på något sätt?
Citera
2012-03-18, 21:04
Medlem
Willz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedrino
Jag undrar ifall ni har några tips på hur man på bästa sätt bygger upp ett "släpp"/klimax i en trance/house-låt.

Jag kan göra introt, men det låter alltid skit när själva "fetheten" i låten ska komma.
Blir dessutom alltid för lågt ljud, även om jag sätter ljudvolymen på max. Har det något med inställningar att göra? Förmodligen för att jag använder många olika synthar samtidigt, och på så vis så blir ljudet lägre. Kan man fixa detta på något sätt?
Vad för slags program använder du?
Citera
2012-03-18, 21:32
Medlem
pedrinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willz0r
Vad för slags program använder du?

Fruity Loops.
Citera
2012-03-18, 21:36
Medlem
Willz0rs avatar
Citat:
Fruity Loops.
Jag kan inte säga att jag är expert på trance, gör en annan slags musik. Mitt råd till dig är att ta del av andra användare som laddat upp sina handledningar på YouTube. Har kollat igenom en del och det finns vissa riktigt bra.
Citera
2012-03-18, 22:13
Medlem
pedrinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willz0r
Jag kan inte säga att jag är expert på trance, gör en annan slags musik. Mitt råd till dig är att ta del av andra användare som laddat upp sina handledningar på YouTube. Har kollat igenom en del och det finns vissa riktigt bra.

Ok, vad gör du för musik om man får fråga?
Har hittat en bra guide på youtube nu, så om några andra är intresserade så ta en titt:

http://www.youtube.com/watch?v=x4moxxf_sI0
Citera
2012-03-18, 22:39
Medlem
Willz0rs avatar
Citat:
Ok, vad gör du för musik om man får fråga?
Inga roliga verk direkt, använder piano till "cover-låtar".
Citera
2012-03-18, 22:57
Medlem
Feeltzs avatar
Fetheten och ljudvolym har med Mixdownen att göra, dvs hur du bearbetar dina ljud i mixern...

Sen hur du bygger upp ditt break till main är helt upp till dig, men det är ju bara att lyssna på andras låtar så hör du ju hur "mallen" är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in