Citat:
Ursprungligen postat av Rotardo
Nejnejnejnejnej... Dålig idé! Det är bättre att sluta helt, för är man beroende så är man, och du kommer ha det jobbigt som fan de dagar du inte snusar, och bara se fram emot fredagen.
Nej, dra ner till en snus om dagen, eller sluta helt. En snus i veckan är ju tortyr!
En snus om dagen är ju inte fel heller, men är det inte svårare att hålla sig till det? Stor risk för upptrappning? Borde vara lättare att klara sig från beroende om man gör det mer sällan. Det ska vara lite som när man lyxar till middagen. Man äter inte hummer eller oxfile varje dag i veckan utan endast någon gång ibland. Jag kan hålla mig till det med cigaretter och alkohol. Och jag skulle vilja ha det så med snus eller pipa också.
Problemet är ju bara att jag i dagsläget har en överkonsumption på nikotin. Röker jag en cigarett blir det inte ett komplement för snusandet. Jag röker den endast för att jag vill röka pga rökningen, ritualen som sådan. Snusar gör jag nu för tiden egentligen för att jag måste
Så är det möjligt att gå från nikotinmissbrukare till brukare vid enstaka tillfälle per vecka?