2012-03-21, 09:58
Bannlyst
Ingenting. Bara mycket strre aptit n vanligt. Och s var jag vldigt trstig frn dag 1.
Edit: Nu ljg jag. Jag var ju vldigt sugen p grdde i slutet av graviditeten. Blev en del semlor som ngon skrev. Var sugen p trta de sista veckorna, men kom aldrig till skott att kpa det. Och tur var vl det, jag gick upp vldigt mycket i vikt nd...
Senast redigerad av Roxic 2012-03-21 kl. 10:49.
Citera
2012-03-27, 13:34
Medlem
BabyFFs avatar
Jag t massor av apelsiner, tomater och kryptoniter.
Citera
2012-03-27, 13:45
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Tappar man helt frstndet som gravid ocks eller? Om detta skulle stmma s blev idioten allts frst SUGEN p att ta lite aska fr att sedan komma fram till att idn var bra nog att genomfra?

Kvinnor r bara helt sjuka i huvudet ibland

Fast samtidigt blir folk sugna p att rka trots att de vet hur mycket gifter det innehller.

Oftast beror det vl p att gravida har brist i nringen om de fr strning och brjar kka murbrck typ..
Citera
2012-03-27, 16:00
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Fast samtidigt blir folk sugna p att rka trots att de vet hur mycket gifter det innehller.

Oftast beror det vl p att gravida har brist i nringen om de fr strning och brjar kka murbrck typ..

Hur efterblivet rkning n r s ser jag nd vad folk knner att de fr ut av det. ta aska? Not so much

http://www.youtube.com/watch?v=ijk-hweDRRw

Antar att han r gravid jmt. Sjuk kille!
Citera
2012-03-27, 16:27
Medlem
Man skall vl undvika ost som gravid samt att rka och alkohol?
Nej, jag har inte varit gravid...
Citera
2012-03-27, 22:08
Medlem
Hade hela frysen full av glass i olika smaker, bde isglass och vanlig. Sen vet jag att citroner var vldigt populrt och kakor i alla mjliga smaker.
Citera
2012-03-28, 15:47
Moderator
VitKallas avatar
Lite olika, men det som varit bestende alla 4 gnger har varit salt lakrits, djungelvrl. S salt som mjligt mao. Vatten i mngder till det d...
En graviditet fick jag enormt sug efter SourCream&Onion chips frn estrella. Det var vl en bottenotering nr jag stngde in mig p toaletten fr att inte visa fr barnens pappa att jag hade snt sug efter det... Var ju fan pinsamt

Sen har det varit mer saker jag inte kunnat ta, dels pga illamende (ven om jag hr till dom som aldrigt behvt krkas), men ocks fr att magen inte tlde viss mat d. S det blev ju att stoppa i sig det man tlde och kunde.

Sen att jag gick och t halvtinade rtor bla var ju fr att jag behvde f i mig jrn och frutom jrntabletter ville jag slippa dricka Blutsaft.
Citera
2012-03-28, 19:34
Medlem
miffomiffys avatar
Cravings vet jag inte om jag kan kalla det, men jag har tit mycket av (och varit vldigt sugen p) ktt, mjlk och apelsiner. Nr man funderar p det knns det som ganska ndamlsenligt.
Citera
2012-03-28, 21:36
Medlem
Calimeros avatar
Grna pplen (Granny Smith) och apelsinjuice UTAN fruktktt, stackars mina barns fader nr han kom hem med fel sorts juice, d var jag inte ndig!

lskar all typ av skaldjur i vanliga fall men klarade inte av doften av skaldjur alls under en enda dag av graviditeterna, det var ju himla ltt att frska va lite hemlig om att man var gravid nr man blev bjuden p krftskiva allt jag hade med mig var en pse pplen ngra tetror juice...
Citera
2012-03-29, 02:03
Medlem
Saltgurka.. Kunde kka flera kilon av det och sedan sitta i bilen och kra med torkarna p och brnna spolarvska under en frd.. det luktade s gott haha
Citera
2012-03-30, 14:17
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Hur efterblivet rkning n r s ser jag nd vad folk knner att de fr ut av det. ta aska? Not so much

http://www.youtube.com/watch?v=ijk-hweDRRw

Antar att han r gravid jmt. Sjuk kille!

Hehe, jo menade mest att folk fr konstiga infall verhuvudtaget. Men lite intressant r det, vad exakt r det som lockar med aska och murbrck ifrn en gravids perspektiv?

Nn p FB som haft "sjukare" cravings som just detta?
Citera
2012-03-30, 17:29
Medlem
Roxanas avatar
Hr finns lite info om detta mrkliga fenomen:

http://www.vardguiden.se/Tema/Gravid...a-vissa-saker/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem