2012-03-18, 20:21
Medlem
Myrtens avatar
Jag hade inga direkta cravings, var snarare en massa jag absolut inte kunde ta. En period kunde jag bara ta kokt spenat, kokt vitfisk samt apelsinjuice. Ktt i alla dess former kunde jag absolut inte f i mig under ngon del av graviditeten, och jag LSKAR ktt i vanliga fall.
Citera
2012-03-18, 20:44
Medlem
kalasetistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Nej, men jag har varit gravid!

Abort? Missfall? Hur lngt?
Citera
2012-03-19, 01:02
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Vi provar ett annat forum.

Medicin och hlsa -> Barn och familj

/Mod
Citera
2012-03-19, 01:49
Medlem
Inga alls.

Dremot har inte kunnat dricka kaffe under ngon av mina graviditeter. I brjan fr att jag mdde illa och sedan fr att jag inte knde ngot som helst sug. Kaffe r ngot som jag i vanliga fall inte kan leva utan.

Jag har kompisar som menar att de ftt cravings efter saker som syltlk, ett srskilt mrke av grna stora oliver och satsumas med precis exakt rtt frg p skalet. Vldigt specifikt allts.

Dock r jag misstnksam nr kvinnor pstr att de har cravings efter "ngot stt" eller "typ liksom allt med choklad." r det cravings eller bara en urskt infr sig sjlv och andra och ett stt att rttfrdiga sitt enorma intag av stsaker?
Citera
2012-03-19, 11:40
Medlem
provocative77s avatar
mitt ex var jttesnll en dag. Nr jag kom hem hade hon kpt mig en semla som hon serverade. Gulligt av henne faktiskt. Senare p kvllen sg jag jttepsen hon burit hem den i.
Det visade sig att hon kpt 4 semlor o ftt skuldknslor. Av den anledningen bjd hon p den sista.
Bda mina barn r fdda i Maj s mitt ex har tit mnga semlor i sitt liv
Citera
2012-03-19, 14:29
Medlem
Roxanas avatar
Lakrits och grillkrydda.

Lakritsstnger frn Pingvin skulle det vara, och grna hxvrlvarianten. t ltt ett knippe om dagen. Om min dvarande kille dk upp utan att ha kpt med sig lakrits kte han nstan p stryk. Man blir vldigt petig nr man r gravid...

Drnkte all mat under grillkrydda, som jag inte gillar annars.Och d menar jag verkligen drnkte, vi snackar ett tjockt lager.
Citera
2012-03-19, 14:40
Medlem
LadyMysticas avatar
Dom 3 frsta mnaderna var jag tacksam om jag fick behlla ngonting, oavsett vad jag t s kom det upp. Spass att jag fick lggas in och f dropp - urr.

Sedan nr det passerade s var det oliver, saltgurka och grapefrukt - i mngder och grna samtidigt.
Finns nog inget som idag skulle f mig att ta saltgurka och grapefrukt samtidigt, eller oliver & grapefrukt.
Citera
2012-03-20, 08:07
Medlem
Ronilles avatar
Jag mdde ocks vldigt dligt de frsta 21 veckorna och dessutom var luktsinnet s pass utvecklat att jag med enkelhet hade kunnat extrakncka som hund i tullen.

S jag levde i princip p mjlk (dricker aldrig mjlk vanligtvis), saltlakrits samt citroner och apelsiner. Grna tillsammans...

Att laga mat, vara i samma hus som ngon som lagade mat eller restauranger var inte ens att tnka p.
Citera
2012-03-20, 13:16
Medlem
Har sjlv inte varit p smllen men jag kommer ihg nr morsan vntade min lillasyster. Hon var helt hooked p bananer. Bananer verallt. Hela huset var fullt av bananer. Nr hon vntade mig s var det blodapelsiner som var p kartan tydligen.
Citera
2012-03-20, 13:19
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariaolo
Min kompis r gravid i mnad 5. Hromdagen fick hon ett enormt sug efter aska. Tro det eller ej. Hon gick till braskaminen, skrapade ihop lite och slickade i sig.. Mrkligt det dr. I vissa fall fr man cravings fr att kroppen har brist p ngot, undra vad hon hade fr brist? Ngon som hrt ngot liknande? Skulle vara kul att hra.

Tappar man helt frstndet som gravid ocks eller? Om detta skulle stmma s blev idioten allts frst SUGEN p att ta lite aska fr att sedan komma fram till att idn var bra nog att genomfra?

Kvinnor r bara helt sjuka i huvudet ibland
Citera
2012-03-20, 20:25
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Tappar man helt frstndet som gravid ocks eller? Om detta skulle stmma s blev idioten allts frst SUGEN p att ta lite aska fr att sedan komma fram till att idn var bra nog att genomfra?

Kvinnor r bara helt sjuka i huvudet ibland

Du har aldrig varit gravid, eller levt med ngon gravid, det r tydligt...

OnT:

Graviditet 1: Glass med chokladss och oliver (ja, samtidigt). Kokt potatis och brunss. Inget ktt, inga grnsaker. Massor av lakrits.
Graviditet 2: (tyvrr missfall i v 14): Ostbgar och McDonaldsmat. Massor av lakrits.
Graviditet 3:. Fram med oliverna igen, denna gng nedskljda med hallonsoda. Kokt potatis och brunss (verkar vara "min grej"), denna gng med massor av rtor till. Massor av lakrits.
Citera
2012-03-21, 09:37
Medlem
lillamy75s avatar
Barn 1: Apelsiner, grt om det inte fanns hemma. Kunde inte dricka kaffe

Barn 2: frsta 6 mn r klrot som jag gjorde stavar av och kkade hela dagarna (mina vnner var inte s jtte njda med doften) De sista mnaderna glassen igloo som jag kkade konstant. (och jag krktes som en gris s fort jag knde lukten av senap hela graviditeten)

Barn 3: inget speciellt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in