Citat:
Ursprungligen postat av brelleboy
Vad är konstigt med att ställa en fråga här?
Har man någon fundering så kan man få information av någon som haft liknande symtom, eller av någon av alla läkare som finns här i tråden.
Till TS vad gäller dina problem så behöver du inte vara orolig över att det hamnar i fel strupe. Du skulle garanterat märka om det hände. Lungorna är uppbyggda så att skulle det komma in något främmande som i ditt fall vätska, så reagerar kroppen genom att stöta bort det genom att man hostar. Du har väl fått en brödsmula någon gång i halsen eller satt kaffet i fel strupe? Vad händer jo du hostar.
Vad gäller dina symtom i övrigt så ska det väldigt mycket till innan något går sönder eller spricker i halsen. Har du feber?
Vad som gäller dina symtom och frågor så vet du att du får alltid bästa svaren av din behandlande läkare.
Även om det är söndag så kan du alltid kontakta 1177 om du funderar mycket på detta.
Mvh
Jag är alltså inte orolig över att det kommer ner i lungorna, utan någon helt annanstans. Vet inte hur detta skulle gå till, men det är så det känns.
Vet inte om jag har feber, men det känns inte så. Jag var rejält sjuk för ett par veckor sedan, men har inte märkt något sedan dess.
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Om du känner dig öm i huden så kan det innebära att du har lite feber. Om du känner dig konstig i halsen och får en "svälja fel känsla" så kan det bero på att du är svullen i halsen fortfarande.
Om mina terorier stämmer så är det ju bra att du går till läkare och kollar att du inte behöver medicin.
T ex mycoplasma kan orsaka lunginflammation med väldigt vaga symtom, lite feber och dåligt flås brukar vara de enda symtomen. Febern är lätt att missa och dåligt flås kan man ju ha ganska länge efter en rejäl förkylning, så många kan gå ganska länge innan de uppsöker läkare.
Om man inte känner sig återställd en tid efter en ordentlig förkylning/influensa så är det ju aldrig fel att göra en extra koll hos läkare.
Tack. Ska se hur jag mår idag och imorgon, känner jag mig sjuk så blir det läkaren.