• 1
  • 2
2012-03-18, 02:12
Medlem
Masterkrabbans avatar
"Två 13-åringar misshandlades på lördagskvällen – en blev bränd med en cigarett i ansiktet av några ungdomar. En granne som gav sig ut för att leta efter gänget blev själv misshandlad och knivhotad."

http://www.sydsvenskan.se/malmo/gang-brannmarkte-pojke

Vet någon mer? Helt oprovocerat? Hänt liknande saker förr i området?
Citera
2012-03-18, 02:33
Medlem
deyys avatar
Rör sig troligtvis om något blattegäng som gillar att vifta med kniven.
Men att bränna en 13-åring med en cigarett är något nytt, får verkligen hoppas att dom åker dit.
Men lät ganska otroligt att ett brännmärke från en cigarett kan räknas som grov misshandel.
Citera
2012-03-18, 02:34
Medlem
Masterkrabbans avatar
Grov misshandel är det bl.a om GM visat "råhet" och/eller "särskild hänsynslöshet" - vilket man kan säga att han/de gjorde här.
Citera
2012-03-18, 02:40
Medlem
HaxzoRs avatar
Tvekar starkt på att det här är ett svenskt fjortisgäng som härjar i Malmö. Sätter även jag mina besparingar på att det är ännu ett blattegäng som leker coola med kniven, tyvärr.
Citera
2012-03-18, 04:33
Medlem
Slutatbrymigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Men att bränna en 13-åring med en cigarett är något nytt, får verkligen hoppas att dom åker dit.
Men lät ganska otroligt att ett brännmärke från en cigarett kan räknas som grov misshandel.

När jag gick i högstadiet märkte jag och mina polare varandra på handen med cigg för att aldrig glömma bort varandra och märket sitter kvar än idag, fem år. Det är väl lite det som gör att det räknas som grov misshandel. Jag kan tänka mig att det är väldigt jobbigt att gå runt med ett brännmärke i ansiktet som han kommer se i princip varje dag ett par år framöver.
Citera
2012-03-18, 08:00
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Det var i Oxie. Berikat område. Fullt med blattar och araber, ligger i utkanten av Rosengård.

Senast redigerad av Dr.Krankentot 2012-03-18 kl. 08:18.
Citera
2012-03-18, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Det var i Oxie. Berikat område. Fullt med blattar och araber, ligger i utkanten av Rosengård.

Sedan när fan ligger Oxie "i utkanten av Rosengård"?!
Citera
2012-03-18, 11:11
Medlem
Massor av zigenare i Oxie, inte araber
Citera
2012-03-18, 11:24
Medlem
likeithards avatar
Brännmärken från ciggaretter, eller livslånga brännmärken överhuvudtaget borde klassas som grov misshandel.

Jag väntar nu bara på att få det bekräftat att det var icke-européer (förmodligen araber eller zigenare) som brännmärkte europeiska pojkar.
Citera
2012-03-18, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deyy

"En granne som gav sig ut för att leta efter gänget blev själv misshandlad och knivhotad." Nog gillar dom att vifta med kniven. Fy farao för dessa ligister. Skulle inte vara förvånad om de har en annan etnisk bakgrund.
Citera
2012-03-18, 12:08
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trucker.00
Massor av zigenare i Oxie, inte araber

I.o.f.s. en massa ziggisar, men det kryllar av araber också. Faktiskt undrar jag om de går mellan Rosengård och Oxie. Men det här gänget som märkte den lille killen var säkert araber. Ingen som vet mer?
Citera
2012-03-18, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot

E du helt jävla bränd i huvudet? Oxie är en jävla bit ifrån Rosengård

Edit : Cirka 8 kilometer, i sådana fall är innerstaden också utkanten av Rosengård.. Något nytt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in