Först vill jag, för att underlätta samt svara på en hel del frågor, delge att jag kör Hackingtosh, vilket fungerar utmärkt. I början testade jag att installera OS X på en PC endast för att testa om det gick - vilket det gjorde, och inte för att bragdera om hur "häftigt det är med OS X på en PC" för kompisarna. Sen har jag helt enkelt fallit för OS X, men har inte pengarna för en legitim Apple produkt.
Om du bestämmer dig för att inte hjälpa mig, då hela processen blir ansenligt mycket svårare, samt väldigt mycket mera "oetiskt" (ja, jag anser mig själv vara en "fri-åkare då jag inte har ekonomin för att införskaffa mig Apple-produkter, och således tar jag till andra lösningar för att nå samma resultat), har jag full förståelse för detta.
Citat:
Ursprungligen postat av ljudkellgren
Till att börja med råder jag dig att aldrig använda mjukvaruraid.
Jo, jag är själv medveten om att mjukvaruraid aldrig är att föredra, men då jag helst ville ha en partion som jag sedan lägger en 2 tb truecrypt container i ansåg jag att det endast var möjligt med en mjukvaruraid för att uppnå detta.
Jag kör som sagt Hackigtosh, och på alla guider står det att man MÅSTE ställa in hårddiskarna i IDE-mode, annars kommer installationen ej att fungera.
Citat:
Hur många HDD handlar det om och vad har du på vilken disk?
Jag har sammanlagt tre hårddiskar, alla på 1 tb styck.
Hårddisk 1: OS partion (OS X samt Windows) och Gemensamt utrymme för de båda operativsystemen.
Hårddisk 2 samt 3: Det är dessa hårddiskar som är i RAID.
Citat:
Sen behöver jag lite mer info om vilken raidtyp det handlar om, 0,1,0+1,5,j-bod?
Hårddiskarna är i RAID 0
Citat:
Varför ska du formatera ditt OSX-partition när det inte är något fel på den?
Tyvärr så har Windows bestämt sig för ogilla min idé om att endast om-installera Windows, således måste jag göra om HELA proceduren.