• 1
  • 2
2012-03-17, 21:14
Medlem
Timeouts avatar
Blev informerad om följande för en stund sedan och det ska ha hänt i kväll vid 19 tiden på Komettorget i Bergsjön.
Polisanmälan är gjord.

xxx skrev

Nya sättet att försöka sno en hund: Ropa: Hej, vilken fin hund, hur gammal är den...
Närma sig sakta och greppa tag i hundkopplet och dra som en dåre!!!!
Jag släppte inte taget och skrek efter hjälp för full hals och ramlade...vägrade släppa kopplet!!!!
----Ingen reagerade--- Idioterna sprang och nu är vi hemma Chelsea och jag.
Ska lugna ner mig och ringa polisen...........Gråter så jag skakar.........
Hann se innan påhoppet att dem fotograferade Chelsea och mig!!! :``(

Hunden är en Amstaff.
Tjuvarna var flera.

Kvinnan skriver:
Utlänningar....huvor......en svart bil bredvid.....jag väntar på samtal nu. Orkar inte prata, trodde armen skulle gå av, jag drog o drog i kopplet och min Amstaff skrek och killen drog och den andra skulle hjälpa till , tills jag föll i marken och dem åkte.

Jag släppte inte taget......tur att jag hade skinnhandskar och skinnkoppel......Chelsea var på väg att komma ur selen.
Gjorde ingen anmälan ang mina uppskrapade knän och armbågen. Det enda just nu är att andas lugnt, jag har min älskling hemma.
Många jag pratat med nu säger att det låter som beställningsjobb...... Att det ville åt min Amstafftik......
Jag sa till polisen att jag var rädd för att rasta för att rasta på kvällen nu.....

En av dem stod ju med öppen bildörr och väntade på att Chelsea skulle bli inkastad. De två andra gav upp när jag inte gav efter.......och sprang till bilen.

Svart Opel tror jag, svart bil....nyare modell. Polisen fick all fakta jag kunde minnas. Det är inte lätt att se ansikten med huvan nerdragen ner över ögonen och näsan.
Utlänningar, svarta kläder. En tjej och en kille, killen drog i kopplet och tjejen backade. 25-års åldern. Mannen vid bilen var svartklädd med täckjacka samt luva och i 40-års åldern. Bröt lite på svenska men sins emellan talade dem ngt arabiskt språk.

Här gäller tyvärr djungelns lag.....rädda sig den som kan......en full busskur av folk bakom parkeringen men INGEN kom till hjälp....

Vad är det här?
Har det hänt förut?
Vad skulle dom använda hunden till?
Skulle hon bli ett träningsredskap och slitas i stycken av kamphundar?
Vilka är tjuvarna?
Senast redigerad av Timeout 2012-03-17 kl. 21:20.
Citera
2012-03-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Blev informerad om följande för en stund sedan och det ska ha hänt i kväll vid 19 tiden på Komettorget i Bergsjön.
Polisanmälan är gjord.

xxx skrev

Nya sättet att försöka sno en hund: Ropa: Hej, vilken fin hund, hur gammal är den...
Närma sig sakta och greppa tag i hundkopplet och dra som en dåre!!!!
Jag släppte inte taget och skrek efter hjälp för full hals och ramlade...vägrade släppa kopplet!!!!
----Ingen reagerade--- Idioterna sprang och nu är vi hemma Chelsea och jag.
Ska lugna ner mig och ringa polisen...........Gråter så jag skakar.........
Hann se innan påhoppet att dem fotograferade Chelsea och mig!!! :``(

Hunden är en Amstaff.
Tjuvarna var flera.

Kvinnan skriver:
Utlänningar....huvor......en svart bil bredvid.....jag väntar på samtal nu. Orkar inte prata, trodde armen skulle gå av, jag drog o drog i kopplet och min Amstaff skrek och killen drog och den andra skulle hjälpa till , tills jag föll i marken och dem åkte.

Jag släppte inte taget......tur att jag hade skinnhandskar och skinnkoppel......Chelsea var på väg att komma ur selen.
Gjorde ingen anmälan ang mina uppskrapade knän och armbågen. Det enda just nu är att andas lugnt, jag har min älskling hemma.
Många jag pratat med nu säger att det låter som beställningsjobb...... Att det ville åt min Amstafftik......
Jag sa till polisen att jag var rädd för att rasta för att rasta på kvällen nu.....

En av dem stod ju med öppen bildörr och väntade på att Chelsea skulle bli inkastad. De två andra gav upp när jag inte gav efter.......och sprang till bilen.

Svart Opel tror jag, svart bil....nyare modell. Polisen fick all fakta jag kunde minnas. Det är inte lätt att se ansikten med huvan nerdragen ner över ögonen och näsan.
Utlänningar, svarta kläder. En tjej och en kille, killen drog i kopplet och tjejen backade. 25-års åldern. Mannen vid bilen var svartklädd med täckjacka samt luva och i 40-års åldern. Bröt lite på svenska men sins emellan talade dem ngt arabiskt språk.

Här gäller tyvärr djungelns lag.....rädda sig den som kan......en full busskur av folk bakom parkeringen men INGEN kom till hjälp....

Vad är det här?
Har det hänt förut?
Vad skulle dom använda hunden till?
Skulle hon bli ett träningsredskap och slitas i stycken av kamphundar?
Vilka är tjuvarna?

Dåligt med civilkurage i bergsjön? Har väl inte sett så jättemycket civilkurage av invandrare direkt.
Citera
2012-03-17, 21:43
Medlem
greatbodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumpelump
Dåligt med civilkurage i bergsjön? Har väl inte sett så jättemycket civilkurage av invandrare direkt.

Du kanske inte har sett så många invandrare heller
Citera
2012-03-17, 21:45
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungspark..
Sånt här blir man mörkrädd av..

Jag funderar på vilken hundras ska man skaffa sig för att gå SÄKER???
Nåt i storlek med en häst
Citera
2012-03-17, 21:59
Medlem
Pungspark..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag funderar på vilken hundras ska man skaffa sig för att gå SÄKER???
Nåt i storlek med en häst

Ja man undrar..
Tänker inte låta min flickvän gå ut ensam igen med vovven iaf :/
Bor i ett område med mycket invandrare
Citera
2012-03-17, 23:39
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Arma kvinna!
Tur att det slutade lyckligt. Förstår hennes rädsla för framtida promenader, bäst är nog att gå tillsammans med nån. Sånt där överfallslarm kanske kan vara nåt.

Jag skulle tro att de sett ut en tik för att ha och ta valpar på, en fin liten sidoinkomst.
Citera
2012-03-18, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greatbody
Du kanske inte har sett så många invandrare heller

Nej, i min bil är de inte iaf. Åker jag spårvagnen så brukar det vara nånstans runt 60-90% invandrare.
Citera
2012-03-18, 01:24
Medlem
Timeouts avatar
Kom igen nu Flashback!!!
Här finns mängder med uppgifter att ta på.

Jobba lite nu för dom här dårarna ska vi väl kunna identifiera och få stopp på

Man ska väl för helvete kunna gå ut med sin hund utan att få den ryckt ur händerna.

Världen har blivit fullständigt tokig
Senast redigerad av Timeout 2012-03-18 kl. 01:26.
Citera
2012-03-18, 01:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Arma kvinna!
Tur att det slutade lyckligt. Förstår hennes rädsla för framtida promenader, bäst är nog att gå tillsammans med nån. Sånt där överfallslarm kanske kan vara nåt.

Jag skulle tro att de sett ut en tik för att ha och ta valpar på, en fin liten sidoinkomst.

Vad hjälper överfallslarm när hon skrek som besatt och blev släpad av tjuvarna och inte en käft lyfte ett finger för att hjälpa henne.

Hon skrev: .en full busskur av folk bakom parkeringen men INGEN kom till hjälp

Fy fan för såna mesar
Citera
2012-03-18, 13:16
Medlem
nero1s avatar
http://www.expressen.se/gt/par-forso...d-fran-kvinna/

GT är nu på, dock utan några som helst signalement...
Citera
2012-03-18, 13:18
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
http://www.expressen.se/gt/par-forso...d-fran-kvinna/

GT är nu på, dock utan några som helst signalement...

Nej det är väl för känsligt att skriva ut att dom pratade svenska med brytning och troligtvis arabiska med varandra.
Politiskt korrekt vet ni väl
Citera
2012-03-18, 13:30
Medlem
nero1s avatar
Någon jävel som befann sig i närheten borde ju sett nåt? Ett reg-nummer eller vad det exakt var för bil? Men i dom där jävla kvarteren så är det väl en heder-sak att hålla käft, även om det rör sig om en så genomvidrig sak som att försöka råna en brud på hennes hund.. Sånt här gör att man kokar över av ilska...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in