Citat:
Ursprungligen postat av galen_indie
Prova på ett litet område med cellulosa-thinner. Se hur färgen beter sig, hur lätt det är att skrapa/torka av efteråt. Är det bilfärg lär det vara enkomponent lösningsmedelsfärg, men risken finns att det är vanlig jävla målar/alkydfärg de använt. Dvs, något som liknar inomhus väggfärg. Betydligt enklare att rolla men ett fanskap att få väck.
Frågan är hur det ser ut omkring lister och liknande, är det målat rakt över eller har de gjort sig mödan att maskera innan rollningen?
Oavsett bör du demontera innan du börjar kladda med kemikalier och liknande om du vill behålla originalen, för Om du råkar slinta och komma åt någon plastlist sitter det kvar i all evighet därefter. Tro mig.
Testa och skriv här hur det ser ut!
Citat:
Ursprungligen postat av Min-Mamma
Jag skulle vilja se en liten del av färgen för att försöka avgör ifall det är hammarlack eller vad det är...
Edit: såg nu att du varit framgångsrik med högtrycksspruta.
Finns dyrare varianter på dom där som skickar ut kokhett vatten/ånga. Bilens originalfärg klarar höga temperaturer (kanske behöver en polering efteråt) men rollade skitfärgen borde försvinna med sån tvätt...
Jag har fått tips om cellulosaförtunning av en polare också...
Ska testa att köpa det och skrubba lite..
Högtryckstvätt med ånga/hetvatten vettefaan om jag har tillgång till, ska kolla runt lite..
Här är en bild på gårdagens resultat med vanlig högtryck..
http://img35.imageshack.us/img35/7492/img6266o.jpg