2005-02-08, 20:02
Bannlyst
Japp, efter för mkt tradolan så har jag fått återkommande anfall (givetvis slutat med traddisarna), för att motverka detta så har jag börjat med Lamictal. Förutom att de ska stoppa ep-anfall så används de även mot depression. Någon som vet hur kraftfulla de är och ev. bieffekter vid alkohol.
Citera
2005-02-15, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ume69
Japp, efter för mkt tradolan så har jag fått återkommande anfall (givetvis slutat med traddisarna), för att motverka detta så har jag börjat med Lamictal. Förutom att de ska stoppa ep-anfall så används de även mot depression. Någon som vet hur kraftfulla de är och ev. bieffekter vid alkohol.

Lamictal ska det ju vara ,, sorry
Citera
2005-02-15, 17:46
Bannlyst
Har du fått Epilepsi pga tradolanet lr hade du d sedan tidigare?? Jag har EP å fick tradolan utskrivet en gång, fick ett anfall pga det. Är annars helt anfallsfri...har käkat ergenyl hela mitt liv, men ska nu byta t Lamictal. Lamictal har inga biverkningar om man dricker alkohol...(det har dock ergenyl). Vad ville du veta me "hur kraftfulla" dem är??

Chill.
Citera
2005-02-16, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BadBoyD
Har du fått Epilepsi pga tradolanet lr hade du d sedan tidigare?? Jag har EP å fick tradolan utskrivet en gång, fick ett anfall pga det. Är annars helt anfallsfri...har käkat ergenyl hela mitt liv, men ska nu byta t Lamictal. Lamictal har inga biverkningar om man dricker alkohol...(det har dock ergenyl). Vad ville du veta me "hur kraftfulla" dem är??

Chill.

Har egentligen inte ep men tradolanet triggade hjärnan så jag fick 5 grand mal anfall. Även efter jag slutat med traddisarna så fortsatte anfallen så då satte dem in tegretol. Har nu börjat med Lamictalen å peppar peppar så har jag sluppit dem svåra hudproblem man kan få.

Det är skönt att det går att dricka på dem,,,, är väl mest intresserad av hur potenta dem är mot depression (som dem även skrivs ut för) och isåfall vilka doser och om det går att flumma till på lite högre doser.
Citera
2005-02-16, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ume69
Det är skönt att det går att dricka på dem,,,, är väl mest intresserad av hur potenta dem är mot depression (som dem även skrivs ut för) och isåfall vilka doser och om det går att flumma till på lite högre doser.

Vet faktiskt inte hur dem e som antidepressiva. E nog ganska klena...

Man kan nog inte flumma på dem alls...tyvärr...om man tar för många så ökar nog bara risken att man får hudutslag å skit. Tror jag inte e värt å testa.

Chill.
Citera
2005-02-18, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BadBoyD
Vet faktiskt inte hur dem e som antidepressiva. E nog ganska klena...

Man kan nog inte flumma på dem alls...tyvärr...om man tar för många så ökar nog bara risken att man får hudutslag å skit. Tror jag inte e värt å testa.

Chill.

Ok,,, tack för informationen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in