2012-03-16, 23:15
Hej, ursäktar ifall detta är i fel tråd..
Jag har i hela mitt varit en god talare när det kommer till engelska, alltid varit bland de bästa i klassen.
Men sen nån månad tillbaka hände nånting.. jag satt och snackade med en polare och så helt plötsligt kändes det som bröstet trycktes in något för en kort sekund (det gjorde inte ont på nått sätt).
Och sen dess har jag inte kunnat snacka engelska... Det brukar vara så att när jag ska snacka engelska byter jag över till "engelsk-mode" i skallen men det kan jag inte göra längre, och när jag ska försöka prata ändå så är det som att det kommer ut ljud från munnen men som jag inte förstår (svårt att förklara
). Detta gör att jag har svårt att uttala vissa ord. Jag försöker liksom snacka engelska i "Svenska -mode" :S
Vafan är det som har hänt? Numera sitter jag knäpp tyst på varje engelska lektion, och jag brukar vara den som gör mest ljud ifrån sig.. Varje gång lärarn frågar mig något så fryser jag till och får sällan fram ett bra svar. Jag förstår fortfarande när folk snackar engelska men jag har svårt att vara med i konversationerna.
Det som är lite fascinerande med detta är att jag samtidigt har blivit bättre på Svenska, jag har blivit grymt bra social (inte för att jag var dålig social innan) vilket är härligt
det är jätte lätt för mig att bara snacka på. Även franska har jag blivit bättre på (mest på uttal).
Nån som vet vad detta är för något? Har letat runt lite på internet men hittar inget.. Skulle vara skönt att kunna snacka engelska igen..
Tacksam för svar!
Jag har i hela mitt varit en god talare när det kommer till engelska, alltid varit bland de bästa i klassen.
Men sen nån månad tillbaka hände nånting.. jag satt och snackade med en polare och så helt plötsligt kändes det som bröstet trycktes in något för en kort sekund (det gjorde inte ont på nått sätt).
Och sen dess har jag inte kunnat snacka engelska... Det brukar vara så att när jag ska snacka engelska byter jag över till "engelsk-mode" i skallen men det kan jag inte göra längre, och när jag ska försöka prata ändå så är det som att det kommer ut ljud från munnen men som jag inte förstår (svårt att förklara
). Detta gör att jag har svårt att uttala vissa ord. Jag försöker liksom snacka engelska i "Svenska -mode" :SVafan är det som har hänt? Numera sitter jag knäpp tyst på varje engelska lektion, och jag brukar vara den som gör mest ljud ifrån sig.. Varje gång lärarn frågar mig något så fryser jag till och får sällan fram ett bra svar. Jag förstår fortfarande när folk snackar engelska men jag har svårt att vara med i konversationerna.
Det som är lite fascinerande med detta är att jag samtidigt har blivit bättre på Svenska, jag har blivit grymt bra social (inte för att jag var dålig social innan) vilket är härligt
det är jätte lätt för mig att bara snacka på. Även franska har jag blivit bättre på (mest på uttal).Nån som vet vad detta är för något? Har letat runt lite på internet men hittar inget.. Skulle vara skönt att kunna snacka engelska igen..
Tacksam för svar!
känner mig