Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Det fetmarkerade låter som om du lider av en psykosomatisk åkomma. Alltså när tanken påverkar kroppen. Vet inte hur pass mycket som det är konstanterat att detta kan orsaka åkommor fysiskt. Men svettningar som grundar sig i någon form av oro kan jag tänka mig är möjligt. Antagligen har du upplevt starkt obehag vid surt någon gång som barn och därför får undermedvetna reaktioner mot det. Jag är ingen psykolog men att folk oroar sig och har orationell rädsla eller obehag för vissa saker finns ju. Hypokondriker kanske du är och det förstärks med psykosomati. Jag tycker du bör kolla upp detta.
Jag tror det är fullt möjligt och det du säger kan säkert stämma, jag kan lova att jag inte hittar på detta, så det i sig borde väl nästan vara ett tecken på att det går?
Och nej jag är verkligen inte hypokondriker haha. Förstår dock att det är svårt för någon utomstående att göra den "diagnosen" eftersom man enbart har min korta text att gå på. Är fullt frisk förutom förkylning några ggr om året, tror inte heller jag lider av några andra åkommer etc, förutom det här, och som sagt, jag hade tom glömt bort det och insåg det först nu igen när jag åt den starka maten. Men fan vad konstigt det är när jag tänker på det haha. Kommer dock ej pallra mig till en läkare för o "Kolla upp det". Dels bor jag inte i Sverige, men framförallt så orkar jag inte med hela jävla proceduren med VC->sjukhus för att ändå bara få en "jag vet inte vad det är, ta en alvedon så blir det bra". Dessutom ser jag inte heller vad för positivt jag skulle få ut av en ev. "diagnos", lär ju knappast finnas ett "botemedel" mot svettning för stark mat haha.
Citat:
Ursprungligen postat av Landsknecht
Brukar själv bli varm i pannan och börja kallsvettas när jag tänker på obehagliga saker (vill inte gå in på vad), men att du får det av att gå förbi godishyllan låter lite lustigt

. Du verkar ju inte ens ha någon fobi för dessa godistyper då du uppenbarligen äter dem.
Haha, ja det är konstigt. Och detta gäller ENDAST surt godis, och sura colanappar verkar vara en riktig jävla trigger för detta, återigen när jag skriver det så börjar det "vattnas" i mina kidner

Dels i munnen, jag blir sugen, men dels att jag nästan börjar svettas.