2012-03-16, 18:53
Medlem
PlanetCaravans avatar
Snabb fråga: Nån som vet ifall Atarax hjälper mot pollenallergi? Kliar som helvete i mina ögon nämligen och jag tror det är pollen som börjat komma.
Citera
2012-03-16, 19:38
Medlem
kiwigurkas avatar
Visst gör den det men du kommer bli ganska trött av den så försök ta den innan du ska gå och lägga dig.
Citera
2012-03-16, 21:11
Medlem
christerys avatar
Atarax förutom att vara allergidämpande så kan den ha sederande verkan, annars kan du prova att inhandla tex clarityn ifrån apoteket. Om det är besvär så kanske läkare kan skriva ut större mängder för att få ner kostnaderna.

Atarax har även verkan för vissa som dämpande på tex klåda, panikångest så om det fungerar så har du en mångfacetterad medicin till din hjälp.
Citera
2012-03-16, 22:14
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Atarax förutom att vara allergidämpande så kan den ha sederande verkan, annars kan du prova att inhandla tex clarityn ifrån apoteket. Om det är besvär så kanske läkare kan skriva ut större mängder för att få ner kostnaderna.

Atarax har även verkan för vissa som dämpande på tex klåda, panikångest så om det fungerar så har du en mångfacetterad medicin till din hjälp.

Använder normalt sätt Atarax mot ångest, men tänkte nu använda de till klåda. Ska avvakta och se, eventuellt få nåt av mormor
Citera
2012-03-16, 23:32
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Använder normalt sätt Atarax mot ångest, men tänkte nu använda de till klåda. Ska avvakta och se, eventuellt få nåt av mormor

Funkar mot allt, men för mig inte för att sova på. Mirakel piller. Hoppas det går bra.
Citera
2012-03-17, 00:03
Medlem
Tamburmajors avatar
Fy fan för atarax, mår som en alkis dagen efter. Men det är bättre än att klia ihjäl sig kan jag tro.
Citera
2012-03-17, 00:55
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamburmajor
Fy fan för atarax, mår som en alkis dagen efter. Men det är bättre än att klia ihjäl sig kan jag tro.

Tror det är olika, jag märkte inget alls. Kan troligen käka en burk utan att märka ett skit.
Den är en antihistamin (allergitablett) från början som jag fattar, sen har dom kommit på annat den åxå kan göra.
Citera
2012-03-17, 00:59
Medlem
Tamburmajors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Tror det är olika, jag märkte inget alls. Kan troligen käka en burk utan att märka ett skit.
Den är en antihistamin (allergitablett) från början som jag fattar, sen har dom kommit på annat den åxå kan göra.

Testa? Jag mådde då Kek efter 50mg, dåsig som fan blev jag också men det hjälpte lite men dom är ingen höjdare.
Citera
2012-04-21, 17:35
Medlem
SpooN.s avatar
20 mg käkade jag innan sömn och kände mig skum på något vis, funkar förmodligen bättre än de receptfri på apoteket. Däremot så är Atarax i samma nivå som tavegyl när det gäller mot klåda så ska ta med dessa på festival då jag ofta får klåda efter flera dagar utomhus.
Senast redigerad av SpooN. 2012-04-21 kl. 17:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in