• 1
  • 2
2005-02-08, 17:18
Medlem
Går i tankarna att om några månader kanske införskaffa en ny dator, men har redan börjat titta på butiker, jag vet att det redan finns en tråd om bra butiker, men min fråga är lite mer specifik.
Har hört gott om DataPrince utav en klasskamrat, det stod om dom i ekonomi-bilagan i DN idag, och de verkar har rätt förmånliga priser.

Är det någon här som har erfarenhet av DataPrince? Var det en bra eller dåligt erfarenhet? Då tänker jag främst på service, prestanda och hållbarhet.
Tacksam för svar.
Citera
2005-02-08, 17:29
Medlem
Jag har själv aldrig haft något problem med dem. Köpte ett grafikkort som gick sönder och det bytte dem ut utan knussel, men jag har för mig att de skall stå på ARN:s svarta lista.
Citera
2005-02-08, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slomo
Jag har själv aldrig haft något problem med dem. Köpte ett grafikkort som gick sönder och det bytte dem ut utan knussel, men jag har för mig att de skall stå på ARN:s svarta lista.

ARN?
Citera
2005-02-08, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heliga_Henrik
ARN?

ARN = Allmäna reklamationsnämnden
Citera
2005-02-08, 17:49
Medlem
L0darens avatar
dataprinsen är dumma i huvet

undrar om dom fortfarande har en support bestående av thailändare som inte kan tala svenska?
Citera
2005-02-08, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av northix
ARN = Allmäna reklamationsnämnden

Tack
Citera
2005-02-08, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
dataprinsen är dumma i huvet

undrar om dom fortfarande har en support bestående av thailändare som inte kan tala svenska?
Tror dom är kineser, men vad fan asiater som asiater
Men är det den enda anledningen till att dom är "dumma i huvet"? Att supporten inte talar svenska? (Vilket iofs är ganska så illa)
Citera
2005-02-09, 00:03
Medlem
-jOE!s avatar
Tror han som äger butiken är kines/korean, kommer ihåg att jag beställde en 420MB (!) hårdisk av honom för många, många är sedan. Han heter Mr. Peng om jag inte minns fel!
Citera
2005-02-09, 08:23
Medlem
Khaymans avatar
Jag tycker man ska läsa om Datorprince på Svarta listan (google), Cint och Pricerunner innan man går dit.

Att köpa enskilda delar, t.ex hårddiskar, är inget problem och dom kan ha rätt ok priser ibland - att köpa en dator skulle jag inte rekommendera. Inte deras billigare iaf. Jag har sett datorer från Datorprince som har haft väldigt billiga komponenter.

Butiken upplevs ofta som väldigt, väldigt rörig - men det är ofta kundernas "fel" - man ställer sig vid kassan och börjar fråga/fundera/strula istället för att gå till en av säljarna som sitter i korridoren framför kassan och beställa det man vill ha. Gör man det så får man en lapp, ger man den till kassan så får man grejorna snabbt.

Reklamera kan man göra - dock ska man ha rätten på sin sida. Mitt grafikkort la av två veckor över garantitiden (bilder på www.easyhacks.com) och hade strulat i två månader innan det dog - få utbytt? Helt omöjligt.
Man kan ju fundera på varför som behöver ha en speciell disk för reklameringar? Det var väl här som Aschberg ville ha "hjälp" med sin dator har jag för mig - men jag såg aldrig programmet.

Khay.
Citera
2005-02-09, 13:30
Medlem
Peta_Es avatar
Tycker du skall försöka bygga själv. Blir oftast billigare + det är roligt.
Du får välja precis vilka komponenter du vill ha, naturligvis smakar det så kostar det dock.

www.komplett.se brukar vara billiga och har ett klart bra sortiment utav komponenter.
Citera
2005-02-09, 21:42
Medlem
Du skulle köpa en ny datorn sa du. Då ska du inte köpa en "färdig" dator. Du har ju redan skärm, mus, tangentbord, cdläsare, nätaggregat osv.

Komplett eller datorbutiken. Köp moderkort, cpu + fläkt, minne och grafikkort.
Det kanske inte blir så mycket billigare. Men det beror på att seriösa butiker som komplett och datorbutiken säljer inte "noname made in taiwan" prudukter som brukar (inte alltid) finnas i färdiga datorer.
Citera
2005-02-11, 02:07
Medlem
UNDVIK Dataprince. www.svartalistan.com

Massor av folk har haft enorma problem med dessa. Dom har figurerat i program som Insider och Plus! också... och det var ingen positiv kritik direkt.

Dustin.se är toppklass iaf du vill ha service och support, men kostar istället skjortan.

Komplett.se är bra gällande service / support och har ok priser. Där bör du handla ihmo.

Är skärmen din allt för gammal bör du byta ut den med, lägg krut på en bra skärm.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in