2012-03-16, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Ok, finns inte maximala kraften är så finns den näst kraftigaste.. och så kan du börja legitimera slag eftersom det inte resulterar i dövhet.
Ursäkta men är du inte 17 år egentligen? Ärligt, du verkar vara oerfaren
Nä, jag är 25 år.
jag förstår din poäng, men jag tänker inte anmäla(tillkalla polis) en kvinnlig släkting för en knuff eller örfil.
Givetvis förstår jag att varje örfil är "berättigad" som anmälningsbar, men inte står jag vid trottoaren och noterar folk som går vid rött heller.
Citera
2012-03-16, 19:10
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Att jourerna är separerade är nog väl. Av olika skäl.

Det borde finnas uppgifter på nätet hur många kvinnojourer som är anslutna till ROKS fortfarande och hur många som inte är det. Jag vet att många gick ur vid det tillfället i alla fall.
Som tur var för det var ju ett fullständigt idiotiskt uttalande av en bitter kvinna.
Du får lov att tycka, det är okej
däremot gör du fel när du sitter och försvarar smutsiga grisar, du har nog dina skäl, det gör det inte mindre pinsamt
Men det är okej, du är inte ensam om okunskapen, den drabbar tyvärr alla. Som sagt, vi får veta mer vid dödens inträde
Citera
2012-03-17, 12:15
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Du får lov att tycka, det är okej
däremot gör du fel när du sitter och försvarar smutsiga grisar, du har nog dina skäl, det gör det inte mindre pinsamt
Men det är okej, du är inte ensam om okunskapen, den drabbar tyvärr alla. Som sagt, vi får veta mer vid dödens inträde

Jag vet inte vad du läst men inte förstått i mina texter men jag har definitivt aldrig försvarat "smutsiga grisar" som du skriver ovan.
Men jag vänder mig definitivt emot att en ROKSkärring kan sitta i tv och säga att "alla män är djur".

Men om du tycker det så är det väl ok för dig. Jag är i alla fall ingen bitter och förgrämd kärring.
Eftersom du har svårt med ordförståelse så finner jag ingen som helst anledning att fortsätta debattera med dig i denna tråd utan avslutar debattdeltagandet här och nu.
Citera
2012-03-17, 13:38
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Återigen, det är som att säga: du kan bli blind av ett slag/träff i huvudet (speciellt bakhuvudet) ändå spelar vi fotboll.
Kraften i en örfil, för att bli döv således, måste vara otroligt stark.
Ja givetvis krävs styrka men inte maximal, dessutom krävs också hat, så odlar du inte hat kan du inte heller få till slagen, lika lite som man kan vårda utan att älska.
Citera
2012-03-17, 22:46
Medlem
Ja, har man inställningen att "alla män är djur", kan man knappast se saker från två håll, undersöka verkliga orsaker och hitta lösningar i svåra förhållanden. Det är ju precis det som behövs. Ytligt skitsnack som "man skall aldrig slåss" hjälper ju ingen.
Citera
2012-03-17, 23:26
Medlem
Rifter666s avatar
Mer av mina pengar som går till dynga. Fan vad jag hatar Sverige. Man blir verkligen renodlat rånad av staten varje månad...
Citera
2012-03-18, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zLiMbiLLY
Vad tycks om fokuset på kvinnors utsatthet i samhället?

Nyamko Sabuni (FP) har ökat anslagen redan till kvinnojourerna (280.000.000kr/år) , men säger sig också vara positiv till att som Jonas Sjöstedt (V) säger, öka de statliga resurserna till (300miljoner kronor).

Sabuni
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/vi-har-starkt-resurserna-till-kvinnojourerna_6917191.svd

Sjöstedt
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/upp-till-bevis-for-sabuni-om-kvinnojourer_6928851.svd

Vad säger ni om debatten och förslagen?
Om att dessa pengar årligen går till enbart kvinnojourer och tjejjourer?

Är inte män offer över huvud taget?
Med tanke på att det är så otroligt få män som vägrar/acceptera att se sig själva som offer, så bör väll insattserna öka och ligga på just det?

Nix, inte enligt de styrandes åsikter:
Citat:
MANSJOURERNA FÅR INTE STÖD FÖR SLAGNA MÄN

Avd: Aktuellt | Datum: 16 december 2010

AKTUELLT. När advokat Peter Haglund tog över som ordförande för Sveriges mansjourers riksförbund, blev han förvånad. Förbundet fick inte söka pengar för att hjälpa män som blev misshandlade av sina kvinnor – bara för att hjälpa män som slår.

– Kvinnojourerna får hundratals miljoner kronor, men vi får inte ett öre för att hjälpa män, säger han.

Pengarna delas ut av Socialstyrelsen och året innan hade Mansjourerna tagit emot 150000 kronor. Visserligen hade de då tvingats lova att använda pengarna till ett projekt om ”könsmaktsordningen”, inte för män som blir slagna.

– Men det var ju helt fel. Syftet med jourerna är främst att hjälpa män som blivit fråntagna sina barn och illa behandlade i vårdnadstvister. Men vi får alltså inte hjälpa män.

Vidare:
Citat:
I artikeln i Kristdemokraten så uttalar sig Elis Envall, som är utredare på Socialstyrelsen.

Socialstyrelsen bekräftar att mansjourer inte får statsbidrag för att hjälpa och skydda män som blir misshandlade.
– Det beror på våra lagar: lagen om kvinnofridskränkning och socialtjänstlagen där det står att vi särskilt ska beakta kvinnor och barn som utsätts för våld av närstående, säger Elis Envall, utredare på Socialstyrelsen.
Elis Envall hänvisar till att regeringen gett Socialstyrelsen direktiv om att satsa på ”mäns våld mot kvinnor samt våld i samkönade relationer”. Under förra mandatperioden avsattes nära en miljard kronor till detta ändamål.
Lesbiska kvinnor som blir slagna av sina kvinnor kan få hjälp, men inte män som blir slagna av sina kvinnor?
– Det är ett så litet problem i jämförelse med allt våld mot kvinnor.
Hur vet ni det?
– Det visar statistiken över polis¬anmälda brott och den forskning vi gått igenom.
Elis Envall på Socialstyrelsen har aldrig hört talas om de internationella studier som visar att partnervåld inte har med kön att göra.
Den mest berömda rapporten är från 2000, där professor John Archer vid University of Central Lancashire i Storbritannien gjorde en metaanalys av ett hundratal studier världen runt.
Mer: https://maukonen.wordpress.com/2012/...statligt-stod/

Och: http://www2.kristdemokraten.com/arti...ticle_Id=30303

Relevant:
Citat:
KiLLAR MISSHANDLAS AV SINA FLICKVÄNNER

UNT har pratat med Elisabeth Wahlgren Höivik, ordförande i Brottsofferjouren Norduppland (Boj), som säger att de kommer i kontakt med unga män mellan 18 och 26 år som blir misshandlade av sina flickvänner.

– Mönstret för misshandel i en nära relation är detsamma oavsett ålder och kön men vi upplever att det har gått ner i åldrarna och det är skrämmande.

Det senaste året har Boj kommit i kontakt med åtta fall i Norduppland där unga killar har utsatts för psykiska och fysiska kränkningar av sina flickvänner och de befarar att mörkertalet är stort.

Ett stort problem enligt Elizabeth Wahlgren Höivik är att unga killar är rädda för att de inte ska bli trodda när de berättar vad de varit med om, och att de dessutom inte alltid blir tagna på allvar.

Elizabeth berättar för UNT att de unga män som de kommer i kontakt med är utsatta för både fysisk och psykisk misshandel. Många av de unga männen är även känslomässigt utpressade av sina flickvänner och de unga männen tar dyra SMS-lån för att köpa saker till sina flickvänner och hamnar i en skuldfälla. Flera av de unga männen har svårigheter att sova efter att bland annat blivit väckta av slag och knivhot skriver UNT.

– Det är viktigt att synliggöra problematiken så att man kan arbeta förebyggande. Kvinnor måste våga ta i kvinnors våld mot män och självklart vice versa. Ofta kan tjejerna som misshandlar ligga på gränsen till någon form av diagnos eller må psykiskt eller socialt dåligt på annat sätt, då är det viktigt att tjejen ifråga får hjälp, men hon har inte rätt att göra livet till ett helvete för sin pojkvän.
http://maukonen.wordpress.com/2012/0...an/#more-16273
Citera
2012-03-18, 16:40
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Givetvis förstår jag att varje örfil är "berättigad" som anmälningsbar, men inte står jag vid trottoaren och noterar folk som går vid rött heller.

Detta är anledningen till att du verkar oerfaren. Kvinnor som är våldsamma använder sig inte av örfilar. Det kan vara lite allt möjligt - allt från stenar till flaskor.

Sluta se alla kvinnor som heliga offer.
Citera
2012-03-18, 16:41
Medlem
Tack för mycket vettigt inlägg Genderbender!

Citat:
Ursprungligen postat av
Genderbender - (Artikelcitat)

Citat:
Pengarna delas ut av Socialstyrelsen och året innan hade Mansjourerna tagit emot 150000 kronor. Visserligen hade de då tvingats lova att använda pengarna till ett projekt om ”könsmaktsordningen”, inte för män som blir slagna.

Dessa "jämställdhetsprojekt" som låter så otroligt bra, men ofta har en dold feministisk agenda som tillika ofta använder begrepp som "könsmaktsordning", (patriarkat och olika könsroller).
Det är helt banalt att sådana extrema summor pengar finansierar "projekt", framtagna av människor som säger sig kriga mot en "könsmaktsordning".
Det visar ju bara på hur polariserat fokuset är på kvinnor och mäns utsatthet, och att de inte tas på lika stort allvar. Att det hela ska vara en osynlig könslig maktkamp som gagnar fördel till kvinnor.

Citat:
Ett stort problem enligt Elizabeth Wahlgren Höivik är att unga killar är rädda för att de inte ska bli trodda när de berättar vad de varit med om, och att de dessutom inte alltid blir tagna på allvar.

Attityder i samhället säger att det inte är acceptabelt för en man att söka hjälp som offer, och särskilt inte om det är en kvinna som kan betecknas som skyldig för mannens åkomma/skada/bekymmer.
Det är helt enkelt inte alls lika acceptabelt att beskylla en kvinna som att beskylla en man offentligt. Varken samhället, sociala skyddsnäten eller folk i allmänhet har de attityderna.

Ett tydligt exempel ÄR ju just vad makten ger för signaler till oss. Vad politiker och befattningsmän signalerar genom beslut.
Citera
2012-03-20, 22:45
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Kort svar: Är du säker på att du inte utesluter "bråk på stan" med "hemma-bråk"?

Jag är verkligen hemskt ledsen, men jag har offrat 7 minuter på att komponera ett svar till dina utspel ovan, utan att lyckas slå ifrån mig de övertydliga vibbarna av bindgalen-rabiat-feministflata.
Mina ord, argument och meningar är förmodligen pärlor för suggor.
Man mot "man", vill du verkligen ha en debatt, eller vill du bara spy galla över alla med kuk som har osmakligheten att tycka annorlunda än dig?
Och vad säger du med det, du vill motarbeta kvinnojourer, skulle det vara konstruktiv vilja på något sätt som leder nån vart
Citera
2012-03-21, 01:05
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Och vad säger du med det, du vill motarbeta kvinnojourer, skulle det vara konstruktiv vilja på något sätt som leder nån vart

Är du en så patetisk lite flicksnärta som vill med vett och vilje sitta och missuppfatta andras inlägg så att du kan sitta och spy galla över andra?
Citera
2012-03-21, 08:57
Bannlyst
Att kvinnojourer får mer stöd har jag ingenting emot, behövs mer pengar så ge dom mer pengar det man blir förbannad på är ju den extrema snedfördelningen av stödet 100%-0% kan inte vara rimligt det måste ju liksom alla förstå.

Att ge stöd till mansjourerna bara om dom la pengarna på projekt "könsmaktsordningen" är ju så jävla förnedrande att det finns inte, snacka om att håna män.
I 10 år slogs Göran brutalt av sin fru, lämnade henne och sökte hjälp då fick han feministiska floskler nerkörda i halsen och fick lära sig att han ändå var överordnad sin fru och och var förövaren iaf.
Det är ganska märkligt det där, så mycket som feminister pratar om att man inte ska skuldbelägga offret men ännu en gång visar feministerna sitta rätta hycklande jag, är inte en kvinna offret så finns det inget offer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in