Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Vilket bara bevisar vansinnet. Kvinnor som är del av problemet skall försöka vara lösningen för andra?
På vilket sätt skulle de var en del av problemet?
Har de slagit kvinnan?
Slår han kvinnan för att de existerar?
Förklara hur du tänker här?
Citat:
Iden är väl att få kompetent hjälp?
Det finns många former av kompetenser - är du så ung så du inte är medveten om det?
Vet du varför man har lärlingsutbildning inom många yrken? Vissa saker lär man sig bättre genom förståelse om vad det faktiskt handlar om.
Jag lovar dig att om du frågar många som mött högskoleutbildade socionomer, pedagoger, psykologer osv... så är det deras brist på erfarenhet från livet man stör sig på.
Citat:
Kvinnor som verkligen löst sin situation är väl knappast mans-hatare längre?
Kvinnor som blir slagna är sällan manshatare - det är väl snarare mer rätt att anta att åtminstone vissa av männen som misshandlar är kvinnohatare. För såvitt jag kan se det är det då i min bok ett större uttryck för hat när man ger stryk än när man tar emot stryk.
Du har en konstig syn på kvinnor.
Citat:
De kan säkert sätta sig in i en mans problem också. I alla fall om mina skatte-pengar skall gå dit.
De har kanske inte viljan. Lika lite som fotbollsfantasten har vilja att lära ut knyppling - har du tänkt på det. Ingen jäkel frågar mig om vi skall satsa skattepengar på fotboll, golfbanor, eller annat som jag finner ointressant -- jag får helt enkelt finna mig i att det är intressant för andra grupper i samhället.
Det är lite konstigt för övrigt att ni så ihärdigt skall tvinga er på kvinnorna och deras organisationer -- lustigt så beroende ni tycks så vara, och så skrämmande det verkar vara att de inom dessa organisationer sätter kvinnorna före männen. Lite talande kanske.
Citat:
Hur är det med empatin Micro?
Det är nog en fråga du bör ställa dig själv faktiskt.
Edit:
Det finns jourer som vänder sig till både män och kvinnor, och det finns jourer som vänder sig enbart till män också. Jag vet inte hur bidragen ser ut för dessa i dagsläget då det blivit förändringar i bidragssystemet -- tidigare utgick statsbidrag till samtliga ideella organisationer som utgick från underlaget i jouren, utöver det kunde man söka från projekpengarna och var då givetvis tvungen hålla sig inom projektets intention.
Det kan ha ändrats - jag orkar inte kolla upp det. Men när SMR avsade sig bidrag i starten så fick andra mansjourer det vanliga statsbidraget utan att söka sig till projektet.