Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Jag tror det finns så få mansjourer av den anledningen att det är ännu mer "skamligt" att vara man och ta emot stryk eller psykisk terror av sin fru. Så mörkertalet är nog enormt där.
De flesta kvinnojourerna har gått ur ROKS efter att en av kärringskrällena uttryckte att "alla män är djur".
Den blänkaren är mkt intressant.
I vilket sammanhang sades att män är djur, lade man sig öht vinn om i vilken kontext de är djur och lade man sig vinn om att researcha till kvinnornas favör?
Jag är inte säker på det, inte heller säker på din medvetenhet om att uttryck är uttryck, det är en parafrasering i luften, detta göres stor sak av, varför lades inte seriös vinkling.. det är som att sitta och filma tåspetsen och upptäcka att potatisen sticker ut och börja diskutera väldigt ytliga ting, med en säker agenda....
Jag vet inte men vill inte förolämpa dig! kom ihåg det är du snäll.
Men! ÄR du medveten om vilket slags våld som står bakom kvinnojourers arbete, du skriver ju att du har kännedom, du vet säkert jättemycket, men lägg nu handen på hjärtat och erkänn att du knappast kan veta allt lilla vän, jag vill säga att man vet en bråkdel när man väl nått insiktens gräns.
Kom ihåg det, en bråkdel av det du ser läser och hör. En fucking bråkdel.
Just du. På sätt och vis borde alla få sig en rejäl omgång misshandel... inte förr kan diskussionen lyftas till seriös nivå. Så länge alla inte blivit misshandlade kan man ju inte snyfta jämställdhet alls, och ännu ligger statistiken på krossade liv i lä för att alla ska äga insiktens klarhet.
Jag anser att ni som kritiserar ett dammkorn i vinden, faktiskt kan skämmas. Ordentligt.
Feminismen har rätt, de är skarpa nog att inte beskylla offer, utan fokuserar på exakt det som det gäller. Men politik och misshandel är inte heller detsamma... kvinnor är kvinnor och feminister är feminister.
Jour betyder akut - era korkskallar.