2012-03-16, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Jag tror det finns så få mansjourer av den anledningen att det är ännu mer "skamligt" att vara man och ta emot stryk eller psykisk terror av sin fru. Så mörkertalet är nog enormt där.

De flesta kvinnojourerna har gått ur ROKS efter att en av kärringskrällena uttryckte att "alla män är djur".
Har väl snarare med att våld är knappast särskilt destruktiv ifrån en kvinna.
Såg min "lilla mamma" en gång ge en örfil på min pappa, min pappa som är 196 cm lång med bra kroppsbyggnad. Han tog vare sig skada eller tjafsade vidare. Medans om det varit tvärtom, ahum, hon hade inte stått. Min pappa är stark, jag är själv 191cm och 100 kilo, men han är och förblir starkare.

Och bara för att klargöra min pappa hade varit på en affärsresa i Madrid, och tyvärr hängt med vissa arbetskamrater som hade en "historik" av att besöka... typ... alltså i paris besökte de klubbar som man helst inte borde. Inget gay, utan snarare ja... alltså sådana där "klubbar" med kvinnor.
Senast redigerad av quezen 2012-03-16 kl. 18:34.
Citera
2012-03-16, 18:40
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Har väl snarare med att våld är knappast särskilt destruktiv ifrån en kvinna.
Såg min "lilla mamma" en gång ge en örfil på min pappa, min pappa som är 196 cm lång med bra kroppsbyggnad. Han tog vare sig skada eller tjafsade vidare. Medans om det varit tvärtom, ahum, hon hade inte stått. Min pappa är stark, jag är själv 191cm och 100 kilo, men han är och förblir starkare.

Och bara för att klargöra min pappa hade varit på en affärsresa i Madrid, och tyvärr hängt med vissa arbetskamrater som hade en "historik" av att besöka... typ... alltså i paris besökte de klubbar som man helst inte borde. Inget gay, utan snarare ja... alltså sådana där "klubbar" med kvinnor.

Våld kan vara väldigt våldsamt och destruktivt även från en kvinna. Det finns något som heter tillhyggen och som ofta används. Och den psykiska terrorn är inte heller att leka med.
Och alla män är ju inte närmare två meter och väger 100 kilo.

Våld.....från vem det än kommer är fel.
Citera
2012-03-16, 18:41
Medlem
237s avatar
Citat:
Jag tror det finns så få mansjourer av den anledningen att det är ännu mer "skamligt" att vara man och ta emot stryk eller psykisk terror av sin fru. Så mörkertalet är nog enormt där.

Kanske. Jag personligen hatar att det finns jourer beroende på kön. Idiotiskt.

Citat:
De flesta kvinnojourerna har gått ur ROKS efter att en av kärringskrällena uttryckte att "alla män är djur".

Tror knappast det gällde "de flesta" jourer ... (?)
Citera
2012-03-16, 18:42
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:

Den blänkaren är mkt intressant.
I vilket sammanhang sades att män är djur, lade man sig öht vinn om i vilken kontext de är djur och lade man sig vinn om att researcha till kvinnornas favör?
Jag är inte säker på det, inte heller säker på din medvetenhet om att uttryck är uttryck, det är en parafrasering i luften, detta göres stor sak av, varför lades inte seriös vinkling.. det är som att sitta och filma tåspetsen och upptäcka att potatisen sticker ut och börja diskutera väldigt ytliga ting, med en säker agenda....

Jag vet inte men vill inte förolämpa dig! kom ihåg det är du snäll.
Men! ÄR du medveten om vilket slags våld som står bakom kvinnojourers arbete, du skriver ju att du har kännedom, du vet säkert jättemycket, men lägg nu handen på hjärtat och erkänn att du knappast kan veta allt lilla vän, jag vill säga att man vet en bråkdel när man väl nått insiktens gräns.
Kom ihåg det, en bråkdel av det du ser läser och hör. En fucking bråkdel.
Just du. På sätt och vis borde alla få sig en rejäl omgång misshandel... inte förr kan diskussionen lyftas till seriös nivå. Så länge alla inte blivit misshandlade kan man ju inte snyfta jämställdhet alls, och ännu ligger statistiken på krossade liv i lä för att alla ska äga insiktens klarhet.
Jag anser att ni som kritiserar ett dammkorn i vinden, faktiskt kan skämmas. Ordentligt.
Feminismen har rätt, de är skarpa nog att inte beskylla offer, utan fokuserar på exakt det som det gäller. Men politik och misshandel är inte heller detsamma... kvinnor är kvinnor och feminister är feminister.
Jour betyder akut - era korkskallar.
Senast redigerad av BlackJewel 2012-03-16 kl. 18:45.
Citera
2012-03-16, 18:44
Medlem
Citat:
Våld kan vara väldigt våldsamt och destruktivt även från en kvinna. Det finns något som heter tillhyggen och som ofta används. Och den psykiska terrorn är inte heller att leka med.
Och alla män är ju inte närmare två meter och väger 100 kilo.

Våld.....från vem det än kommer är fel.

Absolut. Men jag tycker att man måste vara ärlig med vad som skett. Min syster slog en gång mig, jag putta henne tillbaka så hon föll på rumpan. Ingen av oss lider men av det idag. Våld är relativt. Min katt klöste mig säkerligen 100x i sitt liv, inte fasiken hatade jag min katt för det.
Våld för mig är vid fysisk smärta. En knuff och örfil är knappast det. Jag säger inte att kvinnor ska förbise en örfil eller knuff, men man måste vara ärlig och fråga sig själv: har jag blivit misshandlad eller inte?
Tjejer i högstadiet smiskade mig på rumpan ibland när jag gick förbi korridoren, jag har inte blivit utsatt för sexuella trakasserier. Så enkelt är det.
Citera
2012-03-16, 18:47
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Absolut. Men jag tycker att man måste vara ärlig med vad som skett. Min syster slog en gång mig, jag putta henne tillbaka så hon föll på rumpan. Ingen av oss lider men av det idag. Våld är relativt. Min katt klöste mig säkerligen 100x i sitt liv, inte fasiken hatade jag min katt för det.
Våld för mig är vid fysisk smärta. En knuff och örfil är knappast det. Jag säger inte att kvinnor ska förbise en örfil eller knuff, men man måste vara ärlig och fråga sig själv: har jag blivit misshandlad eller inte?
Tjejer i högstadiet smiskade mig på rumpan ibland när jag gick förbi korridoren, jag har inte blivit utsatt för sexuella trakasserier. Så enkelt är det.
Du kan bli döv av en örfil
Citera
2012-03-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Du kan bli döv av en örfil
Återigen, det är som att säga: du kan bli blind av ett slag/träff i huvudet (speciellt bakhuvudet) ändå spelar vi fotboll.
Kraften i en örfil, för att bli döv således, måste vara otroligt stark.
Citera
2012-03-16, 18:50
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237

Att jourerna är separerade är nog väl. Av olika skäl.

Det borde finnas uppgifter på nätet hur många kvinnojourer som är anslutna till ROKS fortfarande och hur många som inte är det. Jag vet att många gick ur vid det tillfället i alla fall.
Som tur var för det var ju ett fullständigt idiotiskt uttalande av en bitter kvinna.
Citera
2012-03-16, 18:53
Medlem
237s avatar
Citat:
Är du säker på att du inte blandar ihop praktgräl och vad som sägs under sådana...

Skulle man statistikföra alla ord som uttalas mellan par när de grälar så skulle 100% av alla män vara offer, eftersom redan pojkar kommunicerar något mindre i jämförelse med kvinnor, deras tid upptas bl.a av mkt sport och i sport kommunicerar man inte, det blir ju lite glapp.. ska kvinnor stå till svars för pojkar och mäns ointresse för att verbalisera det dom inte ens varit intresserade av?

Kort svar: Är du säker på att du inte utesluter "bråk på stan" med "hemma-bråk"?

Citat:
Se dig omkring, räkna läktarna och säg att kvinnor vänder ut och in på plånboken för att följa sina tips odds och hela alltet.. hästar poker fotboll och allt det andra.. män älskar att få känna sig ungdomliga, men på ett kluvet sätt... det är mkt välkänt att män som grupp sett, är något mer beroende av sin gruppdynamik sinsemellan, kvinnor totalt exkluderade där ska tilläggas och män verkligen gråter (bölar och brölar) när de mister banden till sina älskade kompisgäng i samband med föräldraskapet, mkt mkt mer än kvinnor.

alltså, de gråter som barn.. inte för att de vill bli jämställda, för att de mister en bit av kärleken till varandra. Mäns libido är enormt riktad till varandra, mer än man kan tro. Inga tvivel om att de "avgudar varandra" t.o.m varandras våld... och potens.. inte bara sexpotens, utan potensen i att förneka sin homosexuella ådra.

Så, vad gnäller du över - det är ett mansproblem du tar upp och välkänt är att inom sportvärlden finns alla flisen, fy fan vad snåla män är! Hjälper inte ens sina egna utan går fegt ut och försöker på sämsta manér ta politisk nacksving på kvinnor. Att ni inte skäms. Det är för det första omanligt. för det andra barnsligt, säger en del om intelligenskvoten.

Jag är verkligen hemskt ledsen, men jag har offrat 7 minuter på att komponera ett svar till dina utspel ovan, utan att lyckas slå ifrån mig de övertydliga vibbarna av bindgalen-rabiat-feministflata.
Mina ord, argument och meningar är förmodligen pärlor för suggor.
Man mot "man", vill du verkligen ha en debatt, eller vill du bara spy galla över alla med kuk som har osmakligheten att tycka annorlunda än dig?
Citera
2012-03-16, 18:56
Medlem
237s avatar
Citat:
Att jourerna är separerade är nog väl. Av olika skäl.

Ja, och heder åt ROKS för att man förbjudit män att jobba på kvinnojourer.

[quote=Tagelapa]Det borde finnas uppgifter på nätet hur många kvinnojourer som är anslutna till ROKS fortfarande och hur många som inte är det. Jag vet att många gick ur vid det tillfället i alla fall./QUOTE]

Ok, så om du inte vet det exakta antalet, varför påstå att det var "de flesta"?

Citat:
Som tur var för det var ju ett fullständigt idiotiskt uttalande av en bitter kvinna.

Ja, helt klart ett undantagsfall.
Citera
2012-03-16, 18:58
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237

Precis men det du uttrycker är faktiskt att du hatar att vara man, du skulle vilja att kvinnor inte var kvinnor och män inte var män. Så det bor en liten filosof i dig..
Tror du får vänta på döden för att eventuellt få svar på varför jourerna är skapta för att ta emot kvinnor, när mannen ska på fotbollsmatch så har han noga talat om att nej, detta är min arena. Få in det eller ska du oja dig över det också? isf välkommen
Citera
2012-03-16, 19:00
Medlem
Tagelapas avatar
[quote=237]Ja, och heder åt ROKS för att man förbjudit män att jobba på kvinnojourer.

Citat:
Det borde finnas uppgifter på nätet hur många kvinnojourer som är anslutna till ROKS fortfarande och hur många som inte är det. Jag vet att många gick ur vid det tillfället i alla fall./QUOTE]

Ok, så om du inte vet det exakta antalet, varför påstå att det var "de flesta"?

Ja, helt klart ett undantagsfall.

Nej jag vet inte det exakta antalet men enligt uppgift så hade många gått ur redan innan detta uttalande och fler följde efteråt. Så det är nog riktigt.

Nu tar jag helg och ni får fortsätta debatten i frejdigt mod. Trevlig helg alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in