2012-03-16, 18:49
Medlem
Vid tillslaget mot svensken och hans tjejs bostad i distriket Russey Keo den 20 juni ifjol, hittades alltså enligt förhörsuppgifter från Kambodja:
Citat:
... 210 gram metamfetamin, 298 gram kokain, närmare fem hekto marijuana och 96 gram ecstasy. Dessutom kemikalier som används i knarkproduktion.
Citera
2012-03-16, 18:49
Medlem
I-R-Baboons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Det kan ju också vara så att just tillverkning av droger, som blev hans fall. Polischefen vågar helt enkelt inte blunda. Är det inte nu ett aktuellt fall i Thailand där en svensk också sysslade med tillverkning och fick rejält straff.

För övrigt är många gathoror i Phnom Pehn från Vietnam och sysslar med typ "metamfetamin". De ser helt körda ut. Därmed inte sagt att svenskens fru var en sådan.

Det kan mycket väl vara så. Det stämmer bra, vi har ett liknande fall i grannlandet Thailand.
Citera
2012-03-16, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Det kan ju också vara så att just tillverkning av droger, som blev hans fall. Polischefen vågar helt enkelt inte blunda. Är det inte nu ett aktuellt fall i Thailand där en svensk också sysslade med tillverkning och fick rejält straff.

För övrigt är många gathoror i Phnom Pehn från Vietnam och sysslar med typ "metamfetamin". De ser helt körda ut. Därmed inte sagt att svenskens fru var en sådan.

Du tänker på Kim Eriksson Sirawan som dömdes till livstid i Thailand för produktion av kristalliserat methamfetamin?
Citera
2012-03-16, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JungleJim
Du tänker på Kim Eriksson Sirawan som dömdes till livstid i Thailand för produktion av kristalliserat methamfetamin?

Tack, han var det. Förlåt språket, men vilka jäkla puckon. Men är man kung och allt flyter på bra är man oövervinnlig. De glömmer så lätt att det finns lokala medarbetare som vill ha mer av kakan och vet hur en slipsten ska dras. I det här fallet fick svensken 28 år och kambodjanerna bara 6. Jag tror inte rasism är förklaringen till det.
Citera
2012-03-16, 19:09
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Kan inte säga att jag tycker synd om honom, är man så jävla korkad att man sysslar med sånt i kambodja så får man skylla sig själv, han visste förmodligen om riskerna men sket i dom.
Citera
2012-03-16, 19:14
Medlem
Kanalje-s avatar
Vad har han själv att säga om saken? Det luktar set up lång väg, det är fullkomligt bortom mitt förstånd att folk i allmänhet men svenskar i synnerhet som är bosatta i dessa länder fortfarande skulle syssla med den här typen av affärsverksamhet.

Det här var ju för övrigt priceless
"Åklagaren i målet – skratta inte nu – heter Hor Lina och säger att ”staten har mer än nog med bevis för en fällande dom”. Rättegången fortsätter den 22 februari."
Citera
2012-03-16, 19:19
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanalje-
Vad har han själv att säga om saken? Det luktar set up lång väg, det är fullkomligt bortom mitt förstånd att folk i allmänhet men svenskar i synnerhet som är bosatta i dessa länder fortfarande skulle syssla med den här typen av affärsverksamhet.

Det här var ju för övrigt priceless
"Åklagaren i målet – skratta inte nu – heter Hor Lina och säger att ”staten har mer än nog med bevis för en fällande dom”. Rättegången fortsätter den 22 februari."
Det finns det allt och det finns ingen annan förklaring förutom att dom är riktigt korkade i huvudet och skiter i riskerna.
Citera
2012-03-16, 19:23
Medlem
dodeesoss avatar
När jag läste rubriken fick jag en känsla av att TPB-Gottfrid varit i farten igen.
Men det var alltså fel?
Citera
2012-03-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanalje-
Vad har han själv att säga om saken? Det luktar set up lång väg ...
Utveckla! På vilket sätt "luktar det set up lång väg" här? De som dömdes till lägre fängelsestraff i den historien har ju t.ex. pekat ut paret som kran.
Citera
2012-03-16, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodeesos
När jag läste rubriken fick jag en känsla av att TPB-Gottfrid varit i farten igen.
Men det var alltså fel?

Ehh har han sysslat med knark?
Citera
2012-03-16, 19:43
Medlem
dodeesoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eltopo
Ehh har han sysslat med knark?

Skiter björnar i skogen?

Offtopic men det är nog ingen hemlighet direkt, speciellt inte på Flashback.
Citera
2025-03-11, 11:50
Medlem
pawitels avatar
Enl Sveriges Radio är han i Sverige sedan 2023, och begär nu nåd:

En man från nordvästraskåne dömdes år 2012 till 28 års fängelse i Kambodja för narkotikabrott.
Nu begär han nåd hos regeringen och riksåklagaren.
Mannen har nu avtjänat 14 år av sitt straff och vill i sin nya ansökan att riksåklagaren bestämmer ett nytt straff alternativt begäran om villkorlig frigivning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in