• 1
  • 2
2012-03-16, 15:44
Medlem
Veztins avatar
Hej!

Jag har tidigare skickat mail till diverse företag för att få reda på vad en hemsida med specifika funktioner skulle kosta, men har inte fått några svar. Så jag vänder mig till Flashback och hoppas att det finns några med erfarenhet, som kan uppskatta pris.

Det jag vill att hemsidan ska innehålla:

- Login-funktion för kunder
- Kunden ska kunna skapa och editera sin egen profil
- Ska kunna maila mig via formulär och få svar via sin Inkorg på profilen. Inkorg (1) .. tex.

Det är väl det viktigaste egentligen, sen förstår jag att det tillkommer kostnader för design och säkert mycket annat (domän, webbhotell) . Någon som har en aning om hur mycket en sådan sida skulle kunna kosta?

Ledsen om informationen är otillräcklig. Jag är inte kunnig inom området så det är därför jag kommer behöva köpa hemsidan istället för att göra den själv

Tack på förhand.
Citera
2012-03-16, 16:02
Medlem
jaeskoens avatar
Ett domännamn och webbhotell i ett år på one.com - 450kr (inte för att jag rekommenderar det)

Sen beroende på hur mycket du gör själv och hur stor och säker sidan ska vara.
Köper du en template - 100 spänn.
Webbyrå, 5000 - 100 000 kanske?
Citera
2012-03-16, 16:16
Medlem
Veztins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaeskoen
Ett domännamn och webbhotell i ett år på one.com - 450kr (inte för att jag rekommenderar det)

Sen beroende på hur mycket du gör själv och hur stor och säker sidan ska vara.
Köper du en template - 100 spänn.
Webbyrå, 5000 - 100 000 kanske?

Jag kan göra en del själv, har tidigare byggt egna hemsidor men endast genom dreamweaver. Har dreamweaver och photoshop så design skulle jag också kunna göra själv. Problemet är en loginfunktion med en egen profil som individen själv kan editera.

Säkerheten behöver inte vara hög, så jag kanske skulle kunna lära mig det? Detta är nämligen ett framtida projekt, så det är ingen brådska what so ever.

Varför rekommenderar du inte one? Finns det bättre alternativ?
Citera
2012-03-16, 23:53
Medlem
ortaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veztin
Jag kan göra en del själv, har tidigare byggt egna hemsidor men endast genom dreamweaver. Har dreamweaver och photoshop så design skulle jag också kunna göra själv. Problemet är en loginfunktion med en egen profil som individen själv kan editera.

Säkerheten behöver inte vara hög, så jag kanske skulle kunna lära mig det? Detta är nämligen ett framtida projekt, så det är ingen brådska what so ever.

Varför rekommenderar du inte one? Finns det bättre alternativ?

Loginfunktion kan du faktiskt enklast göra själv i php och med en databas. egentligen ganska enkelt med lite secure php, krypterade lösenord m.m. Detta med att editera profiler är ju lite mer o göra men i princip samma sak där.

Cirkapris för detta: 10k - 110k

hehe som <b>jaeskoen</b> tidigare skrev så är det ju upp till varje webbyrå att sätta sitt pris.

Mitt tips till dig som vill ha en hemsida men inte har en färdigt utvecklad idé är helt enkelt att googla runt lite, t.ex. har du ju hotscripts som i princip skulle kunna tillfredställa alla dina behov .

One.com är billigt och bra, men inte tillräckligt bra för mer avancerade hemsidor. Om detta är ett framtida projekt så tycker jag du ska titta mer på loopia och citynetworks med mera

/Ortax
Citera
2012-03-17, 00:35
Medlem
jaeskoens avatar
Det du pratar om kan du göra i ett CMS (googla det om du inte vet), typ Drupal, Joomla, wordpress (som är diskuterat om det är en cms eller inte). sedda är gratis och bra. finns mycket dokumentation och plugins/moduler till det.

Nu vet jag inte hur mycket du kan göra själv men säg att det enda du behöver hjälp med är de där funktionerna så kan du få ner priserna ganska lågt.

Angående one.com så funkar det till mindre och inte så avancerade webbsidor. Man får vad man betalar för. Ingen egen databas, och ingen riktig cpanel.

Får man fråga vad du ska använda sidan till?
Citera
2012-03-17, 01:11
Medlem
ortaxs avatar
Citat:
Det du pratar om kan du göra i ett CMS (googla det om du inte vet), typ Drupal, Joomla, wordpress (som är diskuterat om det är en cms eller inte). sedda är gratis och bra. finns mycket dokumentation och plugins/moduler till det.

Nu vet jag inte hur mycket du kan göra själv men säg att det enda du behöver hjälp med är de där funktionerna så kan du få ner priserna ganska lågt.

Angående one.com så funkar det till mindre och inte så avancerade webbsidor. Man får vad man betalar för. Ingen egen databas, och ingen riktig cpanel.

Får man fråga vad du ska använda sidan till?

hehe på one.com får man faktiskt 1st databas ^^

haha var bara tvungen :P... sorry
Citera
2012-03-17, 10:59
Medlem
jaeskoens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ortax
hehe på one.com får man faktiskt 1st databas ^^

haha var bara tvungen :P... sorry

Ingen egen databas... Man delar med andra
Citera
2012-03-17, 14:58
Citat:
Hej!

Jag har tidigare skickat mail till diverse företag för att få reda på vad en hemsida med specifika funktioner skulle kosta, men har inte fått några svar. Så jag vänder mig till Flashback och hoppas att det finns några med erfarenhet, som kan uppskatta pris.

- Ska kunna maila mig via formulär och få svar via sin Inkorg på profilen. Inkorg (1) .. tex.

Det är väl det viktigaste egentligen, sen förstår jag att det tillkommer kostnader för design och säkert mycket annat (domän, webbhotell) . Någon som har en aning om hur mycket en sådan sida skulle kunna kosta?

Ledsen om informationen är otillräcklig. Jag är inte kunnig inom området så det är därför jag kommer behöva köpa hemsidan istället för att göra den själv

Tack på förhand.

Jag skulle kunna fixa en kod där du loggar in så utan kostnad, kontakta mig för mer info eller om du vill lägga till fler funktioner. Sen så är detta ändas kod, ingen HTML och CSS
Citera
2012-03-17, 17:25
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:

Låter som någon relativt enkel community-eller forumlösning.

Vad ska kunderna kunna göra?
Vad är syftet?
Vad får det att kosta?
Citera
2012-04-08, 16:55
Medlem
CaptainKulings avatar
Citat:
Hej!

Tack på förhand.

Allt detta kan du enkelt göra med Joomla, kolla efter ett webhotell med automatisk installation av Joomla så fixar det sig enkelt.
Citera
2012-04-08, 18:11
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ingen egen databas... Man delar med andra

Klart du får en egen databas. Du delar bara servern med andra. Vill man inte det får man drifta en egen server men det är inte lönt om man inte har tusentals besökare inne samtidigt.
Citera
2012-04-08, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Klart du får en egen databas. Du delar bara servern med andra. Vill man inte det får man drifta en egen server men det är inte lönt om man inte har tusentals besökare inne samtidigt.
På vilket sätt skulle det inte vara "lönt" att ha en egen server konfigurerad efter sina behov och slippa alla pantade regler och begränsningar som shared hosts har?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in