Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Precis som många män inte kan komma om man bara stimulerar pung och kukrot så kan många tjejer inte komma av enbart penetrering. Som bekant är klitoris på tjejer = ollonet på killar. Så det är ju inte konstigt att båda behöver få denna del stimulerat för att få orgasm. Jag tycker det är ganska enkelt.
Men precis som det står i artikeln:
an entire industry had grown up around the idea of a G spot, and it was unhelpful to label women unable to find theirs as "dysfunctional". Du säger själv att din flickvän "hade problem". Många tjejer känner tydligen denna press och ljuger om att de fått orgasm och nu ska de kunna få fontänorgams med, som en porrstjärna. Får dem inte det så är de klassade som hämmade... Bara det kan ju få en tjej att hellre göra något annat än att ha sex

Min tjej hade problemet att hon trodde sig bli kissnödig vid all form av sexuell stimulans. Även enbart klotorisstimulans som i sin tur ledde till olustkänslor. Hon hade främst mentalt skapade problem, och det försvann när dessa löstes upp. Men jag låter henne gärna vara utanför diskussionen.
Angående klitoris-ollonet och G-punkten är teorierna nu att de hör ihop via skaften i och med att klitoris är mycket större än den lilla knappen, eller ollonet som många kallar för klitoris. Men några extra nervändar vid G-punkten är inte bevisad och det är därför det råder debatt bland de lärde om det alls finns en G-punkt. En annan teori har att göra med muskelbildningar när man ofta bearbetar området och att det på så sätt kan frambringa orgasmer.
Kvinnlig ejakulation (squirting) är också under debatt om det verkligen rör sig om ejakulation eller helt enkelt är urin. Om det är det förstnämda, hur uppstår det eller är det bara fantasier?
Slutligen vill jag tipsa om boken "Orgasmera mera" för både kvinnor och män som vill studera och experimentera lite närmare och komma till egen uppfattning. Det jag har skrivit är mina egna erfarenheter om ämnet och inte på något sätt vetenskapligt bevisat eller rätt.
http://www.orgasmeramera.se/