2012-03-15, 23:16
Medlem
MindWalker86s avatar
Hej, jag skulle vilja ha tips på en drog/medicin som är lättillgänglig..

Den ska göra mig socialt intresserad av mänskor.

Jag har aspers syndrom, så jag är alltså inte den pratsamma/sociala typen..

Jag röker Weed dagligen, tar Ayacusha, Mdma ibland för att hitta mig själv, men det gör mig ännu mera inåtvänd, vill helst bo i en bunker under marken för mig själv, när jag är beng på weed mm, men det tillverkar ändå ett ljus under dagen, fast det gör mig till en väldigt inåtvänd person..

Men, jag skulle vilja träffa någon att dela livet med ändå..

Har ni några tips på vad jag kan säga till docktorn, för att få lite godis utskrivet?, så jag blir social..

Eller vad tycker ni jag bör göra?

Ser väl helt normal ut skulle jag säga, dock så stoppar mitt sociala handikapp mig jämnt..

Är trött på att sitta framför denna datorskärmen själv varje kväll...

Vad tycker ni jag ska göra?

Mvh MindWalker86
Citera
2012-03-15, 23:32
Medlem
Keffastes avatar
Nu kan jag inte svara på någon medicinsk åtgärd men ett tips är att tvinga till dig situationer där du får lov att vara social, är svårt jag vet, men samtidigt vill du inte behöva knapra medicin allt för länge. Annars funkar ju alkohol rätt bra har jag hört.
Citera
2012-03-15, 23:38
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindWalker86

Jag röker Weed dagligen, tar Ayacusha, Mdma ibland för att hitta mig själv, men det gör mig ännu mera inåtvänd, vill helst bo i en bunker under marken för mig själv, när jag är beng på weed mm, men det tillverkar ändå ett ljus under dagen, fast det gör mig till en väldigt inåtvänd person..

Har ni några tips på vad jag kan säga till docktorn, för att få lite godis utskrivet?, så jag blir social..

Ser väl helt normal ut skulle jag säga, dock så stoppar mitt sociala handikapp mig jämnt..

Mvh MindWalker86

Om du har de mentala förutsättningarna föreslår jag en psykedelisk eller kanske en dissociativ tripp i syfte att försöka finna grundläggande egenskaper inom dig av betydelse för social kompetens eller vad det är du känner fattas.
Citera
2012-03-16, 00:14
Medlem
Macla002s avatar
Citat:

Mvh MindWalker86

Bjud hem ett par polare och dra tjack. Jävlar vad social man blir =)
Citera
2012-03-16, 00:15
Medlem
MindWalker86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keffaste
Nu kan jag inte svara på någon medicinsk åtgärd men ett tips är att tvinga till dig situationer där du får lov att vara social, är svårt jag vet, men samtidigt vill du inte behöva knapra medicin allt för länge. Annars funkar ju alkohol rätt bra har jag hört.

Alkohol är ungefär 24/7, så det står jag på hela tiden, utom under arbetstid..

Citat:
Ursprungligen postat av Bastuban
Om du har de mentala förutsättningarna föreslår jag en psykedelisk eller kanske en dissociativ tripp i syfte att försöka finna grundläggande egenskaper inom dig av betydelse för social kompetens eller vad det är du känner fattas.

Har kört på de tidigare

Citat:
Jag röker Weed dagligen, tar Ayacusha, Mdma

Dock, så blir jag inte som mina vänner, de skrattar och har kul & skämtar. När jag är laddad så vill jag vara själv, och titta på tex en stjärna i himlen..

Kan sitta i timmar, själv & tyst i en park & titta på tex ett slott, och vara helt avkopplad från allt mm..
Dvs Jag blir för beng/hög, likadant på lustgas, jag har aldrig haft ett leende på det, jag sitter jämnt själv helt borta på en bänk., & flyter med i "surrandet" på alla droger
Senast redigerad av MindWalker86 2012-03-16 kl. 00:18.
Citera
2012-03-16, 03:39
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Alkohol är ungefär 24/7, så det står jag på hela tiden, utom under arbetstid..

Har kört på de tidigare

Dock, så blir jag inte som mina vänner, de skrattar och har kul & skämtar. När jag är laddad så vill jag vara själv, och titta på tex en stjärna i himlen..

Kan sitta i timmar, själv & tyst i en park & titta på tex ett slott, och vara helt avkopplad från allt mm..
Dvs Jag blir för beng/hög, likadant på lustgas, jag har aldrig haft ett leende på det, jag sitter jämnt själv helt borta på en bänk., & flyter med i "surrandet" på alla droger

Här på det sistnämnda har jag ganska liknande preferenser om vad som känns viktigt för mig under berusningen. Jag har haft turen att dela detta med en annan, där man inte kommunicerade något alls av värde genom konventionella metoder, ett och annat leende mot varandra räckte för att dela precis allt, som då i någon bemärkelse ansågs meningsfullt.
Dagens högst stela narkotikapolitik är ju inte precis något som underlättar för oss knarkare att ens fundera på att vidga sina vyer med färskt blod.

Jag verkar inte ha någon lösning eller mirakeldrog i rockärmen men du känns ändå ung nog att fortfarande ha några år kvar att finna friden innan en fördämd förtvivlan sköljer över och renderar alla materiella spörsmål helt likgiltiga inför precis allt. Jag kan idag bara ta så mycket värdelös information att jag knappt kan umgås med människor som inte förhöjer sina sinnen på något sätt. Vardagligt skitsnack om väder, fotboll, melodifestivalen... Sådana ickefrågor i det stora hela tippade mig över kanten till misantrop för länge sedan och att det fortfarande fortgår går ju inte göra annat än fascineras att evolutionen verkligen stannat av på allvar.

Nu är jag säkert OT utav bara helvete och framstår som en negativ sate men vi har ju alla våra issues. Att belysa vissa saker, hur små de än må vara kan få stor betydelse.
Citera
2012-03-16, 03:42
Medlem
foshobros avatar
Tramadol brukar göra folk väldigt sociala och engagerade.
Citera
2012-03-16, 08:55
Medlem
Mandic!s avatar
Terapi och/eller antidepressivum? Annars finns hur mycket som helst som funkar för stunden. All benso, opiater, etc. Typ alla centralstimulanter?
Citera
2012-03-16, 10:16
Medlem
Slingshots avatar
Alla GABA droger gör dig socialare, GHB, benso o alkohol.
Citera
2012-03-16, 14:50
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Jag har enligt min psykolog Asperger-drag (samt en del andra grejjer i en härlig sympios) jag har i vilket fall gått på opiater i ett par år, har alltid fungerat för jobbiga sociala möten. Dock så vet jag nu i efterhand inte om det var värt det, beroendet man får om halsen är ju gruvligt jobbigt..
Citera
2012-03-16, 21:30
Medlem
wsbs avatar
Droger som gör dig öppen, pigg och alert är framför allt centralstimulantia. Kokain och/eller amfetamin tror jag skulle passa dina behov.
Citera
2012-03-17, 02:17
Medlem
anticuss avatar
Hej!

Jag har vänner med samma problem som du. Men jag undrar vill du vara social hela tiden eller på typ fester/ när du är ledig och är med dina vänner. För känner du att de är ett problem hela tiden så skall du prata med din psykiatriker. Annars finns det olika droger som kan underlätta men de beror på vad de största problemet är. Vill du känna dig bekväm med din vänner, vara spontan eller känna dig som dom? Jag vet inte hur svår din asperger är men de som är mina vänner känner sig ofta utanför de "normala" sociala livet. Har du pratat med dina vänner om detta? De borde känna dig bäst och kunna hjälpa dig även om lite droger kan behövas. Jag gav dig inte mycket svar men din fråga är faktiskt mer komplicerad än att föreslå lite droger och allt blir bra.
MVH
Anticus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in