• 1
  • 2
2012-03-15, 20:13
Medlem
Vilken drog tar man för att inte vara nervös för den dagen/tillfället.

Vilken/vilka
Helst milda och lätta att få tag på. Med lätta menar jag inte som alvedon utan, aa, inte svårare att få tag på än gräs.

Citera
2012-03-15, 20:16
Medlem
Truffs avatar
Stess ?
Citera
2012-03-15, 20:16
Medlem
InsaneInBrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronzy
Vilken drog tar man för att inte vara nervös för den dagen/tillfället.

Vilken/vilka
Helst milda och lätta att få tag på. Med lätta menar jag inte som alvedon utan, aa, inte svårare att få tag på än gräs.

Blue Himalaya den ända sorten jag fått stark självförtroende/självsäkerhet av,
Citera
2012-03-15, 20:17
Medlem
0ldMans avatar
Benso borde funka. Vad är det du ska göra? Om det är engångstillfälle kan du kanske få nåt av läkare.
Citera
2012-03-15, 20:41
Medlem
inte proffs på detta men betablockerare ska väl ta bort de fysiska nervositetssymptomen? Och det är ju i princip alvedon, går inte att knarka på. Och benzo om du vill ha något som är mer olagligt men antagligen mer effektivt, tänker främst på det psykiska.
Citera
2012-03-15, 21:17
Medlem
-Frankie-s avatar
Inderal används bla för att ta bort nervositet. Det gör så att hjärtat inte bankar i 180. = Tar bort rodnat och darrig röst.
Citera
2012-03-15, 21:23
Medlem
DarkBoyIsWhites avatar
Lugn och ro, plus att vara väl förberedd.
Citera
2012-03-15, 21:53
Medlem
Creepy24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Frankie-
Inderal används bla för att ta bort nervositet. Det gör så att hjärtat inte bankar i 180. = Tar bort rodnat och darrig röst.

Hjälper inte ett skit på mig. Det är rena dyngan.Ska du komma ner i varv och känna dig mänsklig är Benzo det ända som biter på såna symtom enligt egen erfarenhet.
Citera
2012-03-16, 03:43
Medlem
Mina xanor lyckas bara stressa ner mig lite grann.

Nitrazepam fungerar lustigt nog bättre på min stress/ångest.. men då har jag inget att sova på sen..
Citera
2012-03-16, 12:34
Medlem
wsbs avatar
Jag får sobril/oxascand (oxazepam) till anställningsintervjuer p.g.a. just nervositet. Det är en lätt bensodiazepin som dämpar ångest och oro, men inte sänker en lika hårt som de tyngre.
Citera
2012-03-16, 17:38
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
inte proffs på detta men betablockerare ska väl ta bort de fysiska nervositetssymptomen? Och det är ju i princip alvedon, går inte att knarka på. Och benzo om du vill ha något som är mer olagligt men antagligen mer effektivt, tänker främst på det psykiska.

Japp! Du kan i princip utsättas för vad som helst och din puls håller samma taktfasta gång. Det är ju det allra bästa om man bara vill ta bort de synliga symptomen för nervositet, och så att säga bieffekterna det ger upphov till. Kan nog vara bra vid te.x uppkörningen eller jobbintervjun.

Annars säger jag benzo eller opiater/opioider. Iofs är Opiater/opioider mitt standardsvar på alla personliga problem...
Citera
2012-03-16, 17:43
Medlem
Thatsfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Japp! Du kan i princip utsättas för vad som helst och din puls håller samma taktfasta gång. Det är ju det allra bästa om man bara vill ta bort de synliga symptomen för nervositet, och så att säga bieffekterna det ger upphov till. Kan nog vara bra vid te.x uppkörningen eller jobbintervjun.

Annars säger jag benzo eller opiater/opioider. Iofs är Opiater/opioider mitt standardsvar på alla personliga problem...
Det är du inte ensam om, sanningen är ju att opiater är rena himmelriket och den bästa boten till allt ända tills man blir beroende...

Som tidigare nämnt betablockerare bäst eftersom det tar bort de fysiska symptomen av nervositet samtidigt som du lär dig att prata inför en grupp utan att vara påverkad droger vilket är det bästa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in