• 2
  • 3
2012-03-15, 22:11
Medlem
hur ska ni få plats med 50 pizzakartonger i frysen?
Citera
2012-03-15, 22:16
Medlem
Omegamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkake
hur ska ni få plats med 50 pizzakartonger i frysen?

Har 2 rätt stora frysar.
Citera
2012-03-15, 23:16
Medlem
christerys avatar
Hmm, fynda på 5 för 100 i färdiglagade rätter. Eller en gorby påse. 2kg buffalo wings för 99+ lite ris.

Pizzaidén låter som om den inte funkar. Köpes fryspizzan är i alla fall nästan alltid oätlig, eller man ska vara rejält hungrig för att uppskatta de sorter jag har provat i alla fall.

Men det ska bli kul att höra vad den lokala pizzerian säger, jag har då inte hör talas om nåt sånt.
Men det är mycket jag inte vet å andra sidan.
Citera
2012-03-15, 23:30
Medlem
DroogAlexs avatar
om du tror det är gräddningen de tar betalt för så kan jag ju meddela dig att det tar längre tid att få en ogräddad pizza djupfryst än vad det tar att få en ogräddad pizza gräddad
Citera
2012-03-15, 23:50
Medlem
grovsmides avatar
Visa att du betalar kontant utan kvitto och försök deala till dig 50 normala pizzor och återkom här vad du får för svar/erbjudande. Över 30:- är inte seriöst, räck fingret och gå vidare om pizzaturken inte vill ha din business!

Säg att du vill betala 25:- styck för 50 blandade billiga sorter halvt gräddade så fryser du själv in och gräddar klart när du ska till att äta. Räkna med att de får sätta extra deg bara för dina pizzor, avhämta om två dagar.
Citera
2012-03-15, 23:57
Medlem
wikholms avatar
Där jag jobbar brukar vi faktiskt göra så, men dom pizzorna är lite mindre och säljer dom i 4-pack.
Vanligtvis så bakar vi ut en vanlig pizza med ost,sås,osv. Sen gräddar vi den i typ 2-3 minuter tills botten stelnat till lite och osten har smält. Låter den svalna och fryser in den.Sen är det bara för köparen att värma på dom i ugnen hemma. Säljer ett 4-pack för 100kr.
Citera
2012-03-16, 00:59
Medlem
Haha jag ÄLSKAR att du ens börjat fundera i de här banorna. Det tyder på viss fantasifullhet, och det ska du ha cred för. Jag tror dessvärre att du överskattar värdet i dealen för pizzabagaren. Det blir en massa extrainköp, extrabak, monotont kebabpizzatillverkande för väldigt lite vinning. Säg att en färdigbakad och gräddad pizza kostar 60 spänn på pizzerian och att du kan tänka dig att pröjsa 45 spänn för en ogräddad pizza. Bagaren tappar då de 15 kronorna som i normala fall kanske är EXAKT den profit han gör på en pizza. Det du ber om är ren och skär charity från pizzabagarens sida, inte någon win-win-deal.
Citera
2012-03-16, 01:18
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertines
Haha jag ÄLSKAR att du ens börjat fundera i de här banorna. Det tyder på viss fantasifullhet, och det ska du ha cred för. Jag tror dessvärre att du överskattar värdet i dealen för pizzabagaren. Det blir en massa extrainköp, extrabak, monotont kebabpizzatillverkande för väldigt lite vinning. Säg att en färdigbakad och gräddad pizza kostar 60 spänn på pizzerian och att du kan tänka dig att pröjsa 45 spänn för en ogräddad pizza. Bagaren tappar då de 15 kronorna som i normala fall kanske är EXAKT den profit han gör på en pizza. Det du ber om är ren och skär charity från pizzabagarens sida, inte någon win-win-deal.

Å andra sidan så är personal- och lokalkostnad densamma oavsett hur många pizzor han säljer, och jag tvivlar starkt på att en pizza kostar 45 spänn i materialkostnad.
Citera
2012-03-16, 03:56
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Ok, det är ju en tanke MEN en rätt så dum sådan. För det första så tror jag inte att det kommer leda till några större rabatter, för det andra så kommer pizzan att bli rätt ogod av att gräddas i en vanlig ugn (pizzaugnen har en väldans varm häll som ger krispig och fin botten). Förslaget om egen pizzadeg är jag väääldigt tveksam till, god pizza brukar ha en kalljäst deg, visserligen så kan man göra större barchar men du ska ändå mecka ihop pizzan och slöhetsfaktorn verkar lite för hög för det.
Så vad har jag för alternativa förslag? Erbjud pizzabagaren att köpa "pressentkort" eller liknande på pizzorna istället, ni betalar i förskott mot att ni får rabatt. En klok pizzabagare borde då gå med på att sälja pizzan med rabatt (säg att ni pröjsar 2500 i förskott för 60 pizzor eller något) och ni får fräscha pizzor varje dag. Kan ju styra att ni måste ringa bagar'n en halvtimme innan ni vill ha dom eller något som argument också. Få ned dom till 30 pix känns osannolikt men du kan ju ställa fler bagare mot varandra om det finns i närområdet.
Citera
2012-03-16, 08:43
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis!

Vad du får för pris är svårt att gissa.

Men skall du frysa en med tomatsås och annat på finns nog risken att själva jäsningen blir förstörd.
Sedan att tina och baka den i ugnen tror jag blir en "dö-bakad" historia som blir väldigt kompakt.

Jag har provat pizza stenar och annat "skit" som säls för att själva baka en perfekt pizza.
Resultatet blir ätbart men inte som en riktig köpt från en pizzeria.
Man får inte upp den värmen som krävs i en vanlig ugn.

Skall man köpa en pizza-ugn så är det proffs modeller som gäller, för något billigt skräp på någon stormarknad fungerar inte. Borde finnas begagnade som fungerar.
Alternativet är att mura upp en riktig sten ugn för en sådan håller värmen.
Kan tänka mig att det kan bli lite protester om man bor i lägenhet med en sådan ugn som du murar upp och eldar med ved. Men resultatet på pizzan blir bra.

Tror som andra redan sagt att köpa färdiga på någon stormarknad är bästa alternativet, dom är gjorda för att värmas i en vanlig ugn. Men smaken, ja den blir vad det blir.

Rullkragen
Citera
2014-03-16, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallymusen
Pizzan kommer ändå inte smaka likadant om du inte har en likadan ugn som pizza bagaren. Ingredienser kostar kanske 10kr. Och degen 5 kr

Hmm. kanske kostade det det 1979, eller nått, men idag så får du nog dubbla eller trippla det..
Citera
2014-03-16, 11:30
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bpl69
Hmm. kanske kostade det det 1979, eller nått, men idag så får du nog dubbla eller trippla det..
Så du menar på fullt allvar att råvarorna i en pizza kostar mellan 30 och 45 kronor?
Jag skulle säga att 15 kronor är ett rejält tilltaget råvarupris, en pizza av det lite vanligare slaget lär inte kosta mer än 8-10 spänn.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in