Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
Det fanns ett bra forum tidigare som du kan ha stor nytta av. SCA, swedish cracking academy. Det var inte på något sätt inriktat på "hacking" utan reverse engineering som är det du bör kunna om du vill bli leet. Kanske finns någon cachad version av det någonstans.
Han skall inte lära sig ett programmeringsspråk. Han skall lära sig två och dessutom kunna reverse engineera binärformen.
Men, jag vill inte förringa din kunskap, du har ju faktiskt dumpat en databas.
https://www.flashback.org/t1595780
Grattis, du hittade när jag letade efter ett script för att snabbare kunna dumpa en databas, ojoj!!
Att lära sig SQL är inget konstigt, särskilt inte när du samtidigt lär dig PHP, vilket ofta inkluderar SQL-Queries.
Varför ska han "reverse engineera binärformen" när han ska hitta hål i en hemsida? Vad tjänar han på detta då? Vad snackar du om? Inser du ens vad dina ord betyder?
Citat:
Ursprungligen postat av blofield
"Mannen". DU betér dig som ett retard, ingen annan. Du har inte tillfört ett SMACK till denna diskution annat än ett litet stycke text ang. apache och nu sitter du och hånar personen som har tillfört KONKRET FAKTA och tillvägagånssätt och jag har tid och vilja då jag knappt kan leva på det jag får från försäkringskassan. Jag sitter i rullstol så VAFAN TROR DU ATT JAG GÖR HELA DAGARNA. FUCK OFF, HITTA EN ANNAN TRÅD ATT SUNKA I.
BrottareGustav = Kompetens inom IDIOTI.
Punkt.
Du beter dig som ett retard när jag försöker hjälpa dig. Vad har jag inte tillfört? Jag skrev att du inte bör byta OS ännu och att du INTE skulle ta AnonymousOS (om du nu inte förstod att jag var ironisk). Att hacka statliga verksamheter bara för att man sitter i rullstol är inget bra alternativ. Starta hellre ett företag som designar hemsidor eller frilansa som programmerare (när du lärt dig de språk som du vill kunna). Jag förstår inte varför det är relevant att du sitter i rullstol? Jag sitter själv i rullstol sedan ett halvår tillbaka och inte fan gnäller jag för det.
Istället för att vara en liten apa som ballar ur för minsta lilla så ska jag besvara dina frågor och skriva vad jag tycker att du ska göra, steg för steg.
1. Skriv ner dina mål för vad du vill göra
2. Leta upp vad som behövs för att fylla dessa krav
3. Lär dig de språk och det som behövs för att kunna bli stor inom det du vill
4. Kolla upp gamla exploits, lär dig hur dessa är uppbyggda och ta lärdom av dessa. Istället för att uppfinna hjulet på nytt så kan man lära sig utav vad andra gjort.
5. Sätt upp olika servrar med olika system, virtuella eller riktiga, för att sedan attackera dessa och förstå hur de fungerar.
Vill du lära dig hur du attackerar privatpersoner? Lär dig något programmeringsspråk som du lätt kan lära dig att behärska och skriv en RAT, en Keylogger eller vadsomhelst, sprid sen denna. Mycket information om hur saker fungerar och hur folk har gått till väga finns på YouTube (ex. Defcon) och Google.