Undrar bara om en graviditet gör att ens fötter blir större föralltid, eller just under graviditeten som de svullnar upp? Jag har problem med plattfot sedan jag var liten och sedan hallux valgus sedan tonåren så det vore katastrof för mig om de blir ännu bredare/mer slitna av ökad vikt till följd av en graviditet om 5-15 år - för mina fötter är redan "förstörda" som de är ju.
På senare tid har jag fått strålande värkar i skelettet/mellangärdet av foten p.g.a. skor med klack så går i enbart låga bara för det sen dess vilket får mig att känna mig gammal (trots att jag är 20-25 år)

Känns som jag vore tvungen att operera dom om de blir värre av en graviditet och det vill jag helst till vare pris undvika.
Måste t.o.m använda specialdesignade sulor från en ortoped när jag tränar annars är det omöljligt p.g.a. smärtan! Ibland kan jag t.o.m ha ont i hälen som en hälsporre eller något, likt det inte finns "stötdämpning" i den utan jag behövt väga ännu mindre för att inte få ont... Är förövrigt helt normalviktig nu (ca strl. 36-38) men känns som man vore tvungen att försöka gå ner i vikt till nästan undervikt innan graviditet för att "ha lite extra-kilosutrymme" men fan vet jag