Citat:
Ursprungligen postat av Flamesofhell
Ja, förklaringen är att VRAMen inte räcker till :P Istället för konstant låg FPS som typ 30 hela tiden så blir det så att när grafikintensiva situationer inträffar så räcker inte minnet till och man får en STOR FPS-drop, det händer mig med när jag spelar på Ultra med mitt MSI 560 Ti (fabriksOC) en gång så fick jag till och med en freezescreen i 3 sekunder :S Minnet räcker helt enkelt inte till men nu så spelar jag väldigt flytande och bra med 50+FPS i alla situationer på High/Ultra med textures på High och shadows på High och ingen antialiasing deferred

(antialiasing tar nog upp väldigt mycket med så om du kör med 4x i det sänk det åtminstone till 2x om det fortsätter krångla)
Edit: När jag köpte kortet för några månader sen visste jag ingenting om detta men nu med facit i hand skulle jag köpt ett 2GB-kort istället...nåja, det är bara att invänta Kepler för mig.
Läs ovan. (edit: det var ju från dig // edit2: tack som fan för tipsen)
Förstår dock inte varför fps-död bara sådär, alltså inte så "vanligt" (den kan man) utan det bara dör lite sådär... men inte nu när jag kör 1440*900 (fps(min) 40). Men då är det ju bara fult.
Kontentan:
Jag behöver en bra GPU med 2 GB VRAM. Men kan man mixa ATI/AMD-kort? Man kan med Nvidia, men di röa?
Edit femtielva:
Testar allt på high (inget på ultra), AA 2x, 1200p.
Edit femtitolv:
Där fick jag fps(min) på 43.
Jag behöver mer grafikminne.
Skapar nog en ny tråd men vet någon som läser denna?