• 2
  • 3
2012-03-15, 18:17
Medlem
_ZoutHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kerf87
Läser folk inte trådarna? Det är fake! Läs twitter inlägget som ligger länkat i TVÅ poster. Tydligen är det packat med trojaner dessutom.

Och som sagt, anon har INTE släppt ett OS.
Har de ju visst gjort. Lika mycket som de inte har gjort det. Upp till var och en om man anser sig vara medlem i Anonymous vilket medför att vem som helst kan släppa ett OS i Anonymous namn och det blir inte mindre "officiellt" för det.

Citat:
Ursprungligen postat av moderexcess
Är oinvigt och vet inte vad BT5 är.. Kan någon förklara. Själv använder jag Ubuntu 11.10 och tycker detta OS är suveränt.
Backtrack (BT) är samma som Ubuntu fast med lite andra program förinstallerade som kan användas för att bl.a. penetrera nätverk.
Citera
2012-03-15, 20:40
Medlem
Telepizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Anonymous är ett autonomt nätverk. Ska det vara så jävla svårt att fatta? Vem som helst kan dra på sig Guy Fawkes-masken och säga sig tillhöra Anonymous. Det är det som är poängen. Så vem fan bryr sig om vad nått jävla Twitter-konto säger?

+1
Så sant, inte bryr jag mig; dra-på-dej-Fawkesmasken. Då jag oxå fattar och mest kör pizzamoppen!
Citera
2012-03-15, 20:44
Medlem
ganglere2s avatar
Det lär ha en lång väg att vandra innan det kommer upp till BTs nivå.
Själv funderar jag ibland runt om det egentligen är så bra att det kommer nya distar lite då och då. Blir inte Linuxvärlden splittrad?
Citera
2012-03-15, 20:55
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Electronx
Vad tycker ni om det och tror ni det kan stå sig mot BT5?

Jag testade BT5 för första gången idag, mest för att jag blev nyfiken på disten.
Blev inte särskild imponerad av den.

Eftersom den är baserad på Ubuntu, så trodde jag någonstans att mycket skulle vara färdigt.
Men jag fick sätta mig och mekka två timmar med inställningar innan jag fick disten att fungera som jag ville.

Har aldrig gillat Ubuntu heller för den delen, så därför får BT5 en etta av mig i betyg

Men någonstans så tror jag endå att BT5 kommer vara betydligt bättre än Anonymous-OS, i alla fall ett tag framöver.
Citera
2012-03-15, 21:58
Medlem
Sigma:Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Det lär ha en lång väg att vandra innan det kommer upp till BTs nivå.
Själv funderar jag ibland runt om det egentligen är så bra att det kommer nya distar lite då och då. Blir inte Linuxvärlden splittrad?
Vissa utvecklare gillar inte riktningen ett projekt tar så de gör en fork och resultatet blir antingen bättre eller sämre. Detta är både en förbannelse och en välsignelse. Men det finns inte mycket till alternativ, man kan ju inte tvinga dem att arbeta på samma distro.
Citera
2012-03-15, 22:11
Medlem
MindWalker86s avatar
Har hört att det ska vara virus/fejkat på det, men kanske inte?
Senast redigerad av MindWalker86 2012-03-15 kl. 22:19.
Citera
2012-03-15, 22:39
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Jag testade BT5 för första gången idag, mest för att jag blev nyfiken på disten.
Blev inte särskild imponerad av den.

Eftersom den är baserad på Ubuntu, så trodde jag någonstans att mycket skulle vara färdigt.
Men jag fick sätta mig och mekka två timmar med inställningar innan jag fick disten att fungera som jag ville.

Har aldrig gillat Ubuntu heller för den delen, så därför får BT5 en etta av mig i betyg

Men någonstans så tror jag endå att BT5 kommer vara betydligt bättre än Anonymous-OS, i alla fall ett tag framöver.

Nej mycket är inte "färdigt" och lättadministrerat i BT. Det tycker jag iof inte att det är i Ubuntu heller. Den disten är för mig svårbegripligt hur den har kunnat bli så stor. En hel del skulle gå att göra mer lätt att administrera och gör det också i flera andra distar.
BT är ingen dist som man kör dagligdags och enbart som jag ser det. Jag använder den ibland för vissa saker men till vardags kör jag inte BT. En hel del tar tid att göra i BT efter en installation som du har upptäckt och även senare. En vanlig enkel inställning kan kräva installation av tilläggspaket o.likn. svårigheter så jag skulle inte säga att den är för nybörjare. Ingen dist man bör börja med som ny i Linuxvärlden. Fast BT är mycket bra för en del syften och som jag var inne på i mitt tidigare inlägg så är anonymous rätt långt efter.
Citera
2012-03-15, 23:05
Medlem
TheLangolierss avatar
Hej svin!

ParolaPass Password Generator

Hur fungerar det där?
Citera
2012-03-16, 00:38
Medlem
bigpoppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLangoliers
Hej svin!

ParolaPass Password Generator

Hur fungerar det där?

Hej svin.
1.Starta programmet.
2.Generera lösenord.
Allt som allt två musklick.

Frågor på det?
Citera
2012-03-16, 20:53
Medlem
Engelholms avatar
Att använda ett Anonymous-OS känns lite som att köpa lås till dörren av en inbrottstjuv.
Citera
2012-03-17, 02:34
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
AnonymOS är ett verkligt os för paranoida, Anonymous-OS är en honeypot för att sno personuppgifter av potentiella wannabe scriptkiddies.
Citera
2012-03-17, 17:53
Medlem
Zoms avatar
Rubrik förtydligad. Alla har nog förstått att det är fake nu, så vi behöver inga fler som kommenterar om det. Håll diskussionen kring operativsystemets programvara, eller eventuella styrkor/svagheter.

/mod
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in