2012-03-15, 11:09
Medlem
cc_zeros avatar
Tydligen är det fake. Inte alls Anonymous som släppt det.

http://feber.se/webb/art/238529/anonymousos_r_fejk/

https://twitter.com/#!/anonops/statu...92538395443201
Citera
2012-03-15, 11:54
Medlem
Känns ju fruktansvärt efterblivet att installera ett OS som ett hackernätverk utvecklat. Går man in på deras tumblr(!?) så kan de ju inte ens skriva på korrekt engelska. Nä, man måste vara riktigt jävla godtrogen för att ladda ned och installera något sånt. Möjligtvis om man vill vara del av ett botnet kan det ju vara kul.
Citera
2012-03-15, 12:01
Medlem
Overminds avatar
Ja, ta och ladda ner det där och se vad som händer.
Citera
2012-03-15, 12:14
Medlem
Adam211s avatar
Nä blir nog bara att använda BT5
Citera
2012-03-15, 13:45
Medlem
intensifieras avatar
Ubuntu med lite mjukvara inkluderat, ljummet.
Citera
2012-03-15, 14:51
Medlem
Är oinvigt och vet inte vad BT5 är.. Kan någon förklara. Själv använder jag Ubuntu 11.10 och tycker detta OS är suveränt.
Citera
2012-03-15, 15:12
Medlem
Läser folk inte trådarna? Det är fake! Läs twitter inlägget som ligger länkat i TVÅ poster. Tydligen är det packat med trojaner dessutom.

Och som sagt, anon har INTE släppt ett OS.
Citera
2012-03-15, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kerf87
Läser folk inte trådarna? Det är fake! Läs twitter inlägget som ligger länkat i TVÅ poster. Tydligen är det packat med trojaner dessutom.

Anon är ingen sluten krets direkt, så varför skulle det vara omöjligt att en annan grupp släpper någonting sådant?
Säger inte emot att det är packat med trojaner, men skulle gärna vilja se något bevis angående detta istället för bara ett citat från AnonOps twitter.

Vad jag har sett än så länge har inga konstiga anrop skett från min virtuella maskin, inte heller någonting i MBR vad jag kan se än så länge, men jag har bara kollat på det väldigt snabbt och inte utfört någon vidare analys.

Men bara för att någonting skrivs på AnonOps twitter betyder det inte att det är den ultimata sanningen.
Citera
2012-03-15, 17:22
Medlem
I och med de själva varnar för att man kan hamna i fängelse så tror jag att jag hoppar det. De borde lära sig marknadsföring
Citera
2012-03-15, 17:44
Medlem
Gh0steds avatar
Citat:

Inlägget på twitter innehåller inga som helst bevis för att disten inte är utvecklad av en person som stödjer Anonymous, och heller inga bevis för att där skulle finnas skadlig kod.
Citat:
Ursprungligen postat av eddieroll
I och med de själva varnar för att man kan hamna i fängelse så tror jag att jag hoppar det. De borde lära sig marknadsföring
Sen när är det en nyhet att hacking av alla dess slag är olagligt?

EDIT: Eller tolkade du det som att det är olagligt att använda disten?
Jag får inte ut något vettigt av ditt inlägg hur jag än vrider och vänder på det.
Citera
2012-03-15, 17:48
Medlem
BrottareGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Tydligen är det fake. Inte alls Anonymous som släppt det.

http://feber.se/webb/art/238529/anonymousos_r_fejk/

https://twitter.com/#!/anonops/statu...92538395443201

Vaddå fejk? Jag kan väl också göra ett OS och släppa det i Anonymous tecken? Anonymous är INGEN grupp, det är en idé.. Som en religion. Al'Qaida (stavning) bombade WTC i Allah's tecken, inte fan är alla muslimer terrorister för det, eller hur? Eftersom att Islam inte är någon GRUPP, det är en idé (läs: religion).
Citera
2012-03-15, 17:50
Medlem
Citat:

Anonymous är ett autonomt nätverk. Ska det vara så jävla svårt att fatta? Vem som helst kan dra på sig Guy Fawkes-masken och säga sig tillhöra Anonymous. Det är det som är poängen. Så vem fan bryr sig om vad nått jävla Twitter-konto säger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in