Vad skulle övertyga dig att byta bank eller aktör som tar hand om dina pengar eller pensionsparningar?
Hur ser en bra aktör enligt dig?
Säg att du idag har dina pengar hos banken vilket många har, varför har du de där?
när det finns firmor som inte har egna fonder och aktier som kan se efter dina pengar bättre?
Vad får er att stanna hos banken och inte byta till ett bolag som ger bättre förutsättningar?
Är ni rädda att de ska blåsa er? Ja då kan man väl först sätta in en liten summa och se om det går för sig.
Varför har man ens kvar sina pengar på banken, förutom att det kan påverka bolånen. Och om du kan få bättre avkastning hos ett annat företag kommer fördelarna med att byta överväga nackdelarna.
Senast redigerad av Bronzy 2012-03-14 kl. 11:12.
Vi tänker rimliga priser, minimalt med problem, fungerande kundtjänst som inte bara lägger på luren.
Handelsbanken är en av dom som uppfyller de kriterierna.
Det fungerar helt enkelt.
Är jävligt tacksam att det finns ett alternativ som faktiskt fungerar som det ska.
De mindre företagen har förmodligen bättre kund service då de är benägna att behålla sina kunder nöjda. + att de har bättre tjänster som bankerna inte har.
Man byter alltså för att man inte orkar/vet?
och som sagt, vrf inte testa en minimal summa och se hur det går?
jag vill byta aktör och vill veta hur ni andra tänker när ni inte vill ta hjälp av något annat mindre företag.
Byt! Folk är alldeles för passiva och detta vet bankerna..
Själv har jag konton hos icabanken, seb och avanza. Det skadar inte att ha flera banker, dels för att inte lägga alla ägg i en korg men också för de tillfällen en bank har tekniskt strul, då plockar man bara fram ett annat kort.
Om du vill byta bank eller aktör bör du fundera på vad du vill ha ut av det. Högre räntor, billigare kort, e-bank, courtage osv. Multibanking kan vara något att fundera på, det vill säga flera banker.
En bank för lönekonto med ränta, en annan med gratis internetbank, en tredje för sparräntor och en fjärde för aktie- och fondhandel. Gå ut och sök information för att sen plocka russinen ur alla kakor.
Jag skulle säga att det har en hel del med bekvämlighet att göra. Även om processen går relativt fort när man väl tagit tag i det hela tycks det vara svårt för folk att ta det första steget mot att påbörja bytet.
Dock är väl service det allra viktigaste. Jag skulle vända mig till den bank där jag anser att mina ärenden hanteras på bästa och snabbaste sätt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!