2010-01-03, 14:16
Medlem
I Got Erections avatar
Citat:
Punk: svordomar, sprit, slåss, kängor, våld, väcka folks uppmärksamhet.
Det där är synonymt med punk för vissa, men inte för alla. Det finns en stor del av punkrörelsen som tar avstånd från det där också. Jag menar, hur många punk/hardcore-band finns det inte som är straight edge egentligen?

Punk är lika med frihet. Att väcka folks uppmärksamhet med sprit och våld är kanske inte alltid den rätta vägen att gå. Nazi punks fuck off!

Men för att svara på din fråga. Green Day var definitivt skatepunk när det begav sig, numera är de mest värdelös radiosmörja.
Citera
2010-01-03, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I Got Erection
Det där är synonymt med punk för vissa, men inte för alla. Det finns en stor del av punkrörelsen som tar avstånd från det där också. Jag menar, hur många punk/hardcore-band finns det inte som är straight edge egentligen?

Punk är lika med frihet. Att väcka folks uppmärksamhet med sprit och våld är kanske inte alltid den rätta vägen att gå. Nazi punks fuck off!

Men för att svara på din fråga. Green Day var definitivt skatepunk när det begav sig, numera är de mest värdelös radiosmörja.

Vänsterpack!
Sure, punk har med frihet att göra till en del, men dom flesta punkarna (räknar inte med dom mesiga trallarna) gillar att provocera, slåss, supa och drägga.
Citera
2010-01-03, 15:33
Medlem
OggeOJs avatar
Hur fan fick ni Talking Heads till punk?
Citera
2010-01-03, 15:35
Medlem
lukk3l33ts avatar
Green day VAR punk när de började, när de spelade underground.

Deras skiva Dookie var för övrigt grym!

Nu suger de dase
Citera
2010-01-03, 15:40
Medlem
I Got Erections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iHobo
Vänsterpack!
Sure, punk har med frihet att göra till en del, men dom flesta punkarna (räknar inte med dom mesiga trallarna) gillar att provocera, slåss, supa och drägga.
Det håller jag inte alls med om, men det är definitivt de som syns mest. Har inte mycket till övers för så kallade dräggpunkare ärligt talat.

/Stolt vänsterpack
Citera
2010-01-03, 16:04
Medlem
BrownEyedBoys avatar
-the police, med sting i spetsen klassades som ett punk-band när det begav sig...

Har alltid haft svårt för såna här diskussioner ända sedan jag spelade dödsmetall.

vad är det jobbiga med att vissa tycker att green day är punk? spelar väl ingen roll vad det kallas? det viktiga är väl om DU gillar det eller inte?

Vad är grejen med att lyssna på ett band för att man beundrar medlemmarna, inte för deras värdelösa musikutövande utan för deras idiotiska personligheter? resonemanget verkar ibland vara ; denna snubben har bränt ner en kyrka OCH mördat en bög, jag ska nog kolla upp hans band, det kan nog vara något för mig....
Citera
2010-01-03, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I Got Erection
Det håller jag inte alls med om, men det är definitivt de som syns mest. Har inte mycket till övers för så kallade dräggpunkare ärligt talat.

/Stolt vänsterpack

Punk är dräggigt, och har alltid varit.
Citera
2010-01-03, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrownEyedBoy
-the police, med sting i spetsen klassades som ett punk-band när det begav sig...

Har alltid haft svårt för såna här diskussioner ända sedan jag spelade dödsmetall.

vad är det jobbiga med att vissa tycker att green day är punk? spelar väl ingen roll vad det kallas? det viktiga är väl om DU gillar det eller inte?

Vad är grejen med att lyssna på ett band för att man beundrar medlemmarna, inte för deras värdelösa musikutövande utan för deras idiotiska personligheter? resonemanget verkar ibland vara ; denna snubben har bränt ner en kyrka OCH mördat en bög, jag ska nog kolla upp hans band, det kan nog vara något för mig....

Att säga att Green Day är Punk är som att säga att Eminem är Stenhård dödsmetal...
Citera
2010-01-03, 17:49
Medlem
Protheuss avatar
Vad fan spelar det för roll? Gillar man det lyssnar man på det, annars skiter man i det.
Citera
2010-01-03, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protheus
Vad fan spelar det för roll? Gillar man det lyssnar man på det, annars skiter man i det.

Just precis det vi gör, skiter i det.
Men det är inte punk, vilket tråden handlar om.
Citera
2010-01-03, 18:08
Medlem
BrownEyedBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iHobo
Att säga att Green Day är Punk är som att säga att Eminem är Stenhård dödsmetal...

1. Jag sa aldrig att Green day är punk
2. Nej, det är absolut inte samma sak då man kan tänka sig att green day inspirerats av div punk-band och gjort en kommersiellt framgångsrik hybrid av punk och någon slags trall-glam

Dessvärre låter inte eminem som dödsmetall öht och har förmodligen inte inspirerats så mkt av "stenhård dödsmetall"
Citera
2010-01-03, 18:25
Medlem
Megalomanias avatar
Det som är riktigt kul i sammanhanget är att den här diskussionen har fortgått sedan Green Day faktiskt spelade punk och den har inte förändrats det minsta trots att de nu pysslar men något totalt urvattnat radioskval.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in