2022-07-25, 14:18
Medlem
Juhannass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Rätt mycket folk. Var du där kanske?

jajamän det var jag
Citera
2022-07-25, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juhannas
fast uppenbarligen såhar dom ju inte det

Billie Joe var rätt cool på 90-talet, men idag? Vad fan, karln är nästan 50 bast och springer fortfarande runt med färgat, spretigt hår, målade naglar, ögonskugga och i tshirt med slips. Jävla muppgubbe!
Dookie var bra, men nu kan de dra åt helvete.
Citera
2022-07-25, 16:06
Medlem
Juhannass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
Billie Joe var rätt cool på 90-talet, men idag? Vad fan, karln är nästan 50 bast och springer fortfarande runt med färgat, spretigt hår, målade naglar, ögonskugga och i tshirt med slips. Jävla muppgubbe!
Dookie var bra, men nu kan de dra åt helvete.

Du har din åsikt, jag har min.
Vilken tur att vi alla har rätt till våran egen
Citera
2022-07-26, 03:35
Medlem
Adelaides avatar
Jag gillar Dookie, Kerplunk och de skivorna. Från och med American Idiot är de dock nåt slags emopopband, även om den skivan också har sina stunder.
Citera
2022-07-27, 21:12
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juhannas
jajamän det var jag

Var du helnöjd med konserten eller fanns det något, soundet eller setlisten, som hade kunnat vara bättre?
Citera
2023-06-09, 09:48
Medlem
Ja jag älskar Green Day och gillar i princip varenda låt de spottat ur sig, men hur f*n vågar ni kalla Green Day för POP!?!?!?!, ni som erhåller denna åsikten borde helt enkelt döda er själva med den lilla tråden som hänger ut ur röven på er
Citera
2023-10-01, 16:28
Medlem
Adelaides avatar
Då var det dags att väcka den jäkeln nu då.
Citera
2024-01-07, 17:49
Medlem
Green Days första låtar är de allra bästa partylåtarna måste jag säga... De från typ slutet av 90-talet är väldigt bra. Sedan tycker jag att det gick utför det där bandet.
Citera
2024-01-13, 00:57
Medlem
Plunkies avatar
Ett extremt stort Green Day fan här.
Mitt liv har varit väldigt centrerat runt dom.
Sett dom flertal gånger på olika håll.

Gällande vad som hälst så finns det ju åsikter åt alla håll då alla har olika smak.
Men jag känner att på ett eller annat sätt har dom gjort bra ifrån sig fram tills "father of all".
Spekulationer gällande det albumet va ju för deras kontrakt skulle löpas ut och dom ville ha mer creative say om dom skulle stanna - så vi kallar det ett protest album i den aspekten. Sure, fine. Men inget som snurrar på min spotify.

However; efter så mycket tid och vi nu har ett nytt album om en vecka så känner jag att detta album, so far, är totallt "meh".
Det gör ont att skriva.. men jag vet att dom kan göra så mycket bättre.

Singlarna vi fått so far är så totally disappointing.
"Dilemma" är bra för vad det är, påminner om "whatsername" musically, så den har jag nog lyssnat på mest.
Sen känner jag att "One eyed bastard" kunde varit längre så hade det varit en true banger.
Men "American dream is killing me" och "Look ma, No brains" är totalt nästan garbage.

Så med andra ord, mina förhoppningar är super låga så jag hoppas på att resterande låtar är något bättre..

Det är tråkigt att jag känner så här om det, då åter igen - they're my band.
Detta album låter så otroligt safe and mainstream rock it's not even funny en så länge.
Men hoppas verkligen det finns några gems inkommande nästa vecka - jag lär väll posta min opinion i alla fall x)
Citera
2025-07-01, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vellmann-Villmann
Ja jag älskar Green Day och gillar i princip varenda låt de spottat ur sig, men hur f*n vågar ni kalla Green Day för POP!?!?!?!, ni som erhåller denna åsikten borde helt enkelt döda er själva med den lilla tråden som hänger ut ur röven på er

asså speaking facts. det är samma sak när folk klagar över att green day är för politiska LIKE BRO DE HAR VARIT POLITISKA HELA DERAS KARIÄR!?
Citera
2025-07-01, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Då var det dags att väcka den jäkeln nu då.

säg det igen så kommer du aldrig vakna igen

(ni som säger detta snälla sluta det tar 10 sekunder av ert liv att göra en snabb google sökning på vad låten 'wake me up when september ends' handlar om men jag antar att ni inte är smarta nog att göra det för ni är dumma nog att fortsätta detta skämted. LÅTEN HANDLAR OM BILLIE JOE'S PAPPA SOM DOG AV CANCER NÄR BILLIE VAR 10 ÅR. SÅ SLUTA SKÄMTA OM DETTA ANNARS SÅ KOMMER NI INTE SE THE DAY LIGHT IGEN)
Citera
2025-07-01, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Vilka är det 5 bästa skivorna?

1. Insomniac

Skivan är väldigt punkigt och samtidigt Green Days skränigare skiva, jag gillar det. Kraftfullt album.

2. Dookie

Skivan har väldigt många kända låtar och mindre kända låtar. Jag tycker om skivan och nästan delad plats med Insomniac.

3. American Idiot

Det låter inte alls likt Dookie eller några album innan denna skiva. Men denna skivan blev riktigt bra. Går alltid att höra på.

4. Warning

Skivan förtjänar en plats på listan. Warning, Church On Sunday, Minority och May Day Parade. Det är många bra låtar på skivan som överväger att ha den på plats nummer 4.

5. 21st Century Breakdown

Ni kanske trodde Nimrod skulle vara med, men jag gillar den här skivan. Väldigt många kära låtar som lätt memoreras.

1. 21st century breakdown

2. revolution radio

3. UNO

4. American idiot

5. DOS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in