2012-03-13, 22:45
Medlem
Jag skickade ett mail till Cecilia Udden för drygt en månad sedan med frågor kring vilka källor hon har för sina påståenden. Jag fick aldrig något svar så jag tänkte att jag postar det här ifall ni vet vad hon talar om?

Observera att den här tråden INTE handlar om vilken sida som eventuellt har rätt eller fel i konflikten.
Det handlar istället om att man åtminstone försöker hålla sig till fakta när man propagerar för sin sak i media. Speciellt när det som i det här fallet sänts i Sveriges Radio och inte publicerats i DN/SVD eller Expressen.

kommentarer/källor?
Senast redigerad av TheYesMan 2012-03-13 kl. 22:50. Anledning: spoiler
Citera
2012-03-13, 22:55
Medlem
Medier anställer ibland lögnare o/medvetet, Desiried Hired Liar

CNNs utsände som inte är medveten att kameran spelar in.
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=p-DCZxsrt9I
Citera
2012-03-13, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Medier anställer ibland lögnare o/medvetet, Desiried Hired Liar

CNNs utsände som inte är medveten att kameran spelar in.
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=p-DCZxsrt9I

ja det var efter ditt inlägg jag fick iden att posta det här. bra länk!
Citera
2012-03-13, 23:56
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheYesMan
Jag skickade ett mail till Cecilia Udden..

Cecilia Uddén blandar gärna in personliga åsikter i sin rapportering - och hon har också tidigare blivit avstängd och kritiserad för det:

Citat:
Ett uttalande hon fällde i en debatt i P1-morgon hösten 2004 om svenska mediers bevakning av presidentvalet i USA, då hon sade att Sveriges Radio inte behöver vara opartisk i förhållande till det amerikanska presidentvalet,[2] ledde till att hon stängdes av från valbevakningen under två veckor samt till en intensiv debatt om SR:s eventuella partiskhet.

Uddén kritiserades i december 2011 av DN:s politiske chefredaktör Peter Wolodarski för att hon poserat på bild med två salafister hon intervjuat. Salafisterna hade under intervjun uttryckt att kvinnor som har sex utanför äktenskapet bör stenas till döds. Bilden, som visar hur Uddén håller om salafisterna, publicerades på Sveriges Radios hemsida. Uddén bemötte kritiken genom att poängtera att det rörde sig om två unga kvinnor. Hon hävdade att hon antagligen inte skulle posera på ett liknande sätt med en högerextrem man.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Cecilia_Udd%C3%A9n

Det är bra om du håller ögonen på henne.
Citera
2012-03-14, 00:11
Medlem
bernankes avatar
Säker på att du är svensk? Jag vet ingen normalt funtat svensk som skriver brev eller e-post på det sätt du gör. Jag är hyfsat säker på att du visst tar al-Assads parti, vilket märks när du avslutar med att påpeka att Uddéns rapportering är "ren propaganda". Jag kan i viss mån hålla med om att Uddén emellanåt drar lite åt det subjektiva hållet, men din agenda är fan så mycket tydligare..

Citat:
Hej Cecilia Udden.

Jag är en etnisk Svensk /.../
Citera
2012-03-14, 00:15
Medlem
Nu talas det i tråden om DN som samarbetar med EXPO som betraktas av dn-red som någon slags opartisk myndighet med absoluta sanningar. Vad kan man förvänta sig av DN då?
Senast redigerad av Kulturmarxist 2012-03-14 kl. 00:19.
Citera
2012-03-14, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Säker på att du är svensk? Jag vet ingen normalt funtat svensk som skriver brev eller e-post på det sätt du gör. Jag är hyfsat säker på att du visst tar al-Assads parti, vilket märks när du avslutar med att påpeka att Uddéns rapportering är "ren propaganda". Jag kan i viss mån hålla med om att Uddén emellanåt drar lite åt det subjektiva hållet, men din agenda är fan så mycket tydligare..

Nu är inte frågan om han är etnisk svensk eller inte, en journalist ska hålla en objektiv syn på sina rapporter och även ange källor om det efterfrågas. Om TS är på regimens parti eller inte är inte ett dugg intressant.

Och om vi ponerar att TS tar regimens parti, vad är det som är fel med det?

Och om västerländsk media fortsätter att propagera om det USA och sionisterna vill så kommer vi ingen vart med det, de folk som använder sunt förnuft och kritisk granskar nyhetsartiklar och rapporter är de som kommer ha förståelse om hur situationen egentligen ligger till.
Senast redigerad av optimus.prime 2012-03-14 kl. 00:55.
Citera
2012-03-14, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke

Jag är svensk men det var helt onödigt att påpeka det i det mail jag skickade. Det skulle faktiskt inte spela någon roll om jag var Alwit, Armenier eller Kurd. Ge mig trovärdiga källor till det Udden skriver så tar jag tillbaka påståendet att det är ren propaganda.
Senast redigerad av TheYesMan 2012-03-14 kl. 00:57.
Citera
2012-03-14, 08:14
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheYesMan
Jag är svensk men det var helt onödigt att påpeka det i det mail jag skickade..

Ja, det var det. CU kommer inte att ta dina frågor eller din kritik på allvar om du uttrycker dig på det viset. Jag blir också lite tveksam till hur seriös du är.
Citera
2012-03-14, 08:29
Medlem
Bullens avatar
Hjälporganisationer och oberoende källor rapporterar om ständigt massivt och besinningslöst våld mot civilbefolkningen. Därför känns det lite fjuttigt av när TS kommer med sin tämligen tramsiga kritik.
Jag tror inte för en stund att TS vilar på objektivitet (källkritik) och det är heller inte nödvändigt men du missar målet fullständigt i din kritik.
Citera
2012-03-14, 09:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Hjälporganisationer och oberoende källor rapporterar om ständigt massivt och besinningslöst våld mot civilbefolkningen. Därför känns det lite fjuttigt av när TS kommer med sin tämligen tramsiga kritik.
Jag tror inte för en stund att TS vilar på objektivitet (källkritik) och det är heller inte nödvändigt men du missar målet fullständigt i din kritik.
Du tycker det är tramsigt att vilja ha sanningen på bordet när länder som USA skall hetsa till krig mot andra länder. Du är en idiot!
Citera
2012-03-14, 09:35
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Du tycker det är tramsigt att vilja ha sanningen på bordet när länder som USA skall hetsa till krig mot andra länder. Du är en idiot!

Nej sanningen om att Syrien mördar sitt eget folk och att det upphör omgående. Det är det viktiga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in