2012-03-13, 19:01
Medlem
Tjenare! En av mina polare tar Concerta och jag r lite sugen p att testa. Vill knna hur det knns att vara "tjackad". Saken r att jag tnkte ta lite grann d jag festar och jag undrar nu, r det farligt? Ska man undvika det?

Om det nu r ofarligt, hur mycket borde jag ta? Rcker 100mg eller sitter 200mg bttre?
Citera
2012-03-13, 19:09
Medlem
eller s gr du ut hgstadiet och kper dig riktigt tjack?

ot: givetvis r det farligt, annars hade det inte varit kul, r inte det en bra kom-ihg-regel? poppa 100 mg till att brja med, drick tills du brjar svettas och tugga fradga, ofta r det d det roliga brjar komma till sin ndo.
Citera
2012-03-13, 19:12
Medlem
pawprintss avatar
Drack alkohol nr jag precis hade brjat att ta concerta.
Nt jag inte gr om..Mitt hjrta skenade i vg och jag trodde jag skulle d.
Alla kanske inte reagerar p samma stt men den upplevelsen unnar jag ingen.
Citera
2012-03-13, 19:46
Medlem
deyys avatar
Betvivlar att det skulle vara speciellt mycket farligare att dricka alkohol till utver alkoholens skadliga effekter.
Dremot s kommer du inte bli full s utver det sociala att dricka s anser jag det vara ondigt.
Citera
2012-03-13, 19:49
Medlem
julepumlans avatar
Inget skadligt i det.
ENda farliga r ju eventuell utorkning om du dansar och dansar och dansar.
Citera
2012-03-13, 19:50
Medlem
Thatsfuckedups avatar
Det r nog inte jtte farligt men AT:n r rtt hrd, den r inte bara psykisk utan fysisk. Det frbttrar ruset av metylfenidat avsevrt om du dricker.

Brja med 100 mg, kan ven tillgga att det sliter mycket hrdare p hjrtat n enbart metylfenindat, kan ocks tillgga att levern metaboliserar metylfenidatet till etylfenidat i sammband med alkohol.
Senast redigerad av Thatsfuckedup 2012-03-13 kl. 19:53.
Citera
2012-03-31, 17:39
Medlem
81rulezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pawprints
Drack alkohol nr jag precis hade brjat att ta concerta.
Nt jag inte gr om..Mitt hjrta skenade i vg och jag trodde jag skulle d.
Alla kanske inte reagerar p samma stt men den upplevelsen unnar jag ingen.

Hoppas du tog lrdom av upplevelsen, och tack fr att du delade med dig av den. Man SKA alltid ha respekt fr lkemedel, d vi alla reagerar olika p det.
Citera
2012-03-31, 17:58
Medlem
Timelapss avatar
Dricka med methylfenidat i kroppen har jag gjort orkneligt mnga gnger och det har d inte hnt mig ngot speciellt, det r vl mer en jobbig avtndning/bakfylla du fr av det vissa gnger som det skrevs.
Har dock minnen av gnger d jag legat och haft sjuka hjrtklappningar och ngest av concerta, men kan inte minnas om det var av alkohol eller bara fr mnga concerta.
Senast redigerad av Timelaps 2012-03-31 kl. 18:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in