Hejsan! Har en s60 2,4 -01 som jag mrkte va lite strul med igr..
Det r ngot skumt skrapande ljud nr jag kr 10-30 km/h, och det hnder vldigt ofta nr jag svnger i lga hastigheter med.
ven nr jag frikopplar och rullar i ca 20-30 km/h hr jag ljudet ibland. Samtidigt nr jag accelererar frn 0-50 km/h s hugger antispinnen och lampan blinkar vldigt ltt. ven fast jag kr vldigt frsiktigt och p torrt vglag utan grus dessutom, kanske ligger p 1000-1500 varv och den hugger nd.
Men s fort man kommer ver 30 km/h s slutar skrapande ljudet och har inte mrkt att ABS hugger ver 50 km/h heller, inte velat kra s mycket fr att undvika ngot strre haveri
Rdfrgade p ett annat forum dr dom sa att det kanske kan vara tandkrans eller ABS-givare fram som orsakar detta, men tnkte att det r lika bra att frga hr med med tanke p att det r mycket mer folk p detta forum.
Om det nu r tandkrans eller ABS-givare r det ngon kunnig som vet vad dessa delar kan g p? Kan en "normal-kunnig" person klara av att byta dessa delar utan strre bekymmer? Samt vad kostar delarna eller att gra det p verkstad?
Blev vldigt lngt det hr
Tack p frhand fr hjlpen!